Katastrofin aineksia, linkki. Katsoiko kukaan tätä suomalaisen perheen vuodesta kertovaa dokumenttia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Vastaiskuna tuolle "Ilmastokatastrofi on peruttu" -ketjulle.
Suosittelen. Hauska ja sympaattinen elokuva, joka toivon mukaan herättää ihmisiä ajattelemaan. :)

http://areena.yle.fi/video/531011

Tuli katsottua sillon kun se tuli telkkarista. Vaikutti että oli parisuhde ajoittain aika kovilla, kun ei voinu hammastahnaa edes ostaa. Menikö vähän turhan tiukaksi tuo kokeilu, se on mun mielipide. Vaikka hieno ympäristöteko, ei sillä.

Tuo tuli vuosi (?) sitten kans ja minua niin ärsytti se. Ostettiin pattereita ja "ekoautoa", jota tankattiin 300 kilometrin päässä. Siinä vain peittoa jatkettiin sieltä jalkopäästä.

Alkuperäinen kirjoittaja tt:
Tuli katsottua sillon kun se tuli telkkarista. Vaikutti että oli parisuhde ajoittain aika kovilla, kun ei voinu hammastahnaa edes ostaa. Menikö vähän turhan tiukaksi tuo kokeilu, se on mun mielipide. Vaikka hieno ympäristöteko, ei sillä.

Samaa mieltä. Ja aivan älytöntä oli heittää käyttökelpoiset muovitavarat pois. Kun vahinko on jo tapahtunut (eli ne on tullut ostettua), olisi tietenkin järkevintä käyttää niitä loppuelämä, jotta niistä on edes jotain hyötyä TAI lahjoittaa ne jollekin ihmiselle, jotta hänen ei tarvitsisi ostaa uusia muovivälineitä.

Mutta kuitenkin asiaahan tuossa elokuvassa oli. Ja ihan hyvin muotoiltu se asia tuohon elokuvaan.

Siis oikeesti tosi kivasti tehty ohjelma. On sellainen aito ja fiksusti tehty dokumentti perheen elämästä ja kaikkia koskettavasta tärkeästä aiheesta. Antaa ajateltavaa. Jotenkin niin aitoa. Minä tykkäsin! Eivät korostaneet muoviastioista luopumista, päinvastoin siinä kohtaa oli tuotu esiin että se oli vähän pitkälle vietyä ja oli parisuhdetta rassaavaa... Ohjelmasta ei oltu vedetty pois ylilyöntejä ja ongelmia. Mukaan mahtui vuodesta vain murto-osa... mutta välitti jotain aitoa. :-) Kiitos sille joka linkin laitoit tänne! Multa olis mennyt ohi muuten!

Yhteistyössä