Katalysaattorivarkaus ja vakuutusyhtiö?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Autosta varastettiin katalysaattori.
Tein rikosilmoituksen ja ilmoitin myös vakuutusyhtiöön.
Ilmoittivat että vahinko korvataan ja että omavastuu on 200 euroa.

Sitten siinä luki että voitte viedä ajoneuvonne esimerkiksi xxxx paikkaan vahinkoarvioon.
Kyseinen paikka on noin 25 kilometrin päässä. Tässä muutaman kilometrin päässä olisi ainakin 10 korjaamoa. Eikö auton saa viedä sinne minne itse haluaa korjattavaksi?
 
vierailija
Autosta varastettiin katalysaattori.
Tein rikosilmoituksen ja ilmoitin myös vakuutusyhtiöön.
Ilmoittivat että vahinko korvataan ja että omavastuu on 200 euroa.

Sitten siinä luki että voitte viedä ajoneuvonne esimerkiksi xxxx paikkaan vahinkoarvioon.
Kyseinen paikka on noin 25 kilometrin päässä. Tässä muutaman kilometrin päässä olisi ainakin 10 korjaamoa. Eikö auton saa viedä sinne minne itse haluaa korjattavaksi?
Ei voi. Kiva ajella, ainakin sporttiset pärinät sitten :D Eli pyydä hinaus vak yhtiön piikkiin.
 
vierailija
Ei taida saada hinausta vak. yhtiön piikkiin koska autolla voi ajaa.
Tuossa on kuitenkin 200 euroa omavastuu. On järkevämpää ostaa noin 100 euroa maksava tarvikekatti ja asennuttaa se. Hintaa työlle tulenee 200 katti + 200 - 250 euroa työt.
Saako katalysaattorin muka 100 ekellä? Enpä usko. Useinhan siinnä menee koko putkisto uusiksi kun se katti revitään brutaalisti irti. Jos auto on vähänkään arvokaampi, en lähtisi ilman kattia ajelemaan, voi saada kiesin ECU melkosen hepulin. Kyllä hyvä vakuutus maksaa hinauksen korjaamolle.
 
vierailija
Ei uudehkot autot edes lähde liikeelle ilman pönttöä, tulee error koodia ruutu täyteen. Jossain limp modessa saataa ehkä kulkea 20 km/h. Matkan katkeamiseen riittää jo se, jos urea loppuu, auto ei sen jälkeen liiku. Puhumattakaan, jos katalysaattori poistetaan.
 
vierailija
Biltemassa on jotakin yleiskatteja 85 - 120 euron hintaluokassa. LIsäksi tarvii putkenpätkiä joita myös saa Biltemasta ja Putkenkiristimiä. JOs itse pystyy tekemään homman niin saattaa selvitä 120 - 150 eurolla.
Noiden kattien kesto vaan ei ole kovin hyvä. Tuollainen katti autoon ja auto vaihtoon pian.
 

Yhteistyössä