Kata huhtikuisten palstalta ja muutkin!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huhtivauvan äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huhtivauvan äiti

Vieras
Hei!

Lueskelin tuota huhtikuisten ketjua ja huomasin, että kerroit laittavasi soseen joukkoon maitojauhetta! Itse olen miettinyt samaa, maitoa kun ei aina tunnu menevän...Mitä jauhetta olet käyttänyt (Nan, Tutteleli omneon?) Oletko anatnut saman määrän vettä perään, kuin mitä ohje edellyttää? Tuntuu, että jos kolmekin mitallista laittaa ruokaan, tarvitsisi juottaa tois paljon vettä perään! Vai voiko jauhetta käyttää ruuassa ilman, että antaa ns. vastaavaa määrää vettä? Poika nyt reilut 6kk ja soseita syö kyllä, mutta maitoa ei oikein!

Hei!

Juu, meillä menee vuorokaudessa n.450ml jauheena ja 200ml maitona tuota korviketta. Pullosta syöminen on tökkiny tosi pahasti viime aikoina, ja tuo ruokaan sekoittaminen helpottaa kummasti. Meillä on käytössä Almiron Pepti korvike maitoallergian takia, joten ihan 100% en tiedä koskeeko noita muita korvikejauheita samat jutut, mutta luulisin.

Itse annan jauhetta aamupuuron joukossa, lounassose menee ilman jauhetta, koska sitä ennen pienille unille mennessä poika yleensä suostuu ottamaan pullosta maitoa. Samoin ennen seuraavia unia. Puuro syödään n. 17.00 ja siinä jauhetta sekä illalla ennen nukkumaanmenoa hedelmäsose jossa jauheena ""iltamaito"".

Tuo veden juottaminen onkin sitte kinkkinen juttu, tarjoan päivän mittaan tosi usein vesihuikkaa, päivällä menee vettä n. 150ml ihan vetenä, plus sitte valmiissa hedelmäsoseissa on yleensä jopa puolet vettä, ja puuron teen veteen. Ruokaillessakin annan vettä ihan muutaman lusikallisen välein. Mä vähän kyllä kaiketi ressaan tuosta vedestä :)Almiron Peptin ohjevihossa oli ihan ruokaohjeita, ja puuronkin kohdalla vaan ohje että keitetään ""normaali"" puuro veteen, ja korvikejauhe sekoitetaan joukkoon, kun puuro on jäähtynyt tarjoilulämpöiseksi. Eli mistään extra vesistä ei puhuttu. Samaa kysyin myös ravintoterapeutilta, jonka juttusilla on käyty pojan ruokavalion vuoksi, ja sanoi samaa, eli että jos sekoittaa jauheen ruokaan, extra vesiä ei ruokaan tarvi lisätä. Tietysti lapsi tarvitsee nesteitä päivän mittaan, eli ihan vettä olisi kaiketi hyvä juottaa varsinkin jos korviketta maitona menee vähän.

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä