kasvot meno suuntaan turvaistuin-

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Helinä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Helinä

Vieras
Matkapahoinvoinnin takia jodumme ostamaa yksi vuotiaalle kasvot meno suuntaan olevan istuimen. Nyt kaivattaisiin apua. Olemme ihan out näissä asioissa, joten tarvitaan nyt kipeästi neuvoja.

Siis tuleeko lapselle huono olo matkustaessa selkä menosuuntaan?

Mä en ostaisi valitettavasti kasvot menosuuntaan istuinta, sen ikänen ei kykene päätään vielä pitämään kolarin sattuessa :(

Alkuperäinen kirjoittaja t:
Mistä tiedät, ettei lapsi voi pahoin myös kasvot menosuuntaan!
Turvaton on matkusta kasvot menosuuntaan! Mielummin oksentaa!

:D mikä pelle sä oot??
Meillä likka oksentaa AINA pienemmälläkin matkalla jos ei ole kasvot menosuuntaan! auttaa saa katsoo suoraa eteenpäin... enkä mä antais joka kauppa reissulla oksentaa ittesä pälle :/

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Meillä likka oksentaa AINA pienemmälläkin matkalla jos ei ole kasvot menosuuntaan! auttaa saa katsoo suoraa eteenpäin... enkä mä antais joka kauppa reissulla oksentaa ittesä pälle :/

Mikäs pelle se sinä olet, jos et välitä lapsen turvallisuutta koskevista suosituksista...?

Maxi Cosin Tobi - istuin ostettiin meille vastaavassa tilanteessa. Mielettömän hyvä istuin kaikilta toiminnoiltaan ja ennenkaikkea kallistus on jopa isompi kuin monessa kaukalossa. Suosittelen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

kuin kuolla onnettomuudessa.. Oikeasti, en minäkään laittaisi tuon ikäistä kasvot menosuuntaan, mutta mulla ei olekaan kokemusta autossa pahoinvoivasta lapsesta...

Alkuperäinen kirjoittaja CupCake-:
meillä on tämä! Voittanut turvallisuustestin 2008.

http://www.vaippatalo.fi/cat/product_details.php?p=592&gclid=CNSAmt338aACFZEsDgoddllSGg

myös minä yhdyn tähän! Meillä on 11kk tytsyllä tällanen,ja viihtyy erinomaisesti!

Menkää ihmeessä johonkin lastentarvikeliikkeeseen koeistumaan. Varsinkin jos on pienikokoinen lapsi niin tarvii olla tukeva istuin. Katsokaa sellainen jossa on hyvä pääntuki jos nukkuu matkoilla niin ei pää retkota miten sattuu. EN suosittele two-way-eliteä juuri sen takia että pää retkuaa miten sattuu.

Meillä on kasvot menosuuntaan istuin sen vuoksi, että se on helpompi asentaa kun selkä menosuuntaan istuin. Eli meillä ei ole omaa autoa vaan lapsi matkustaa turvaistuimessa city car clubin tai tuttavien vaihtuvissa autoissa. Suurin osa kuolemaan tai loukkaantumiseen johtavista onnettomuuksista johtuu väärästä istuimen kiinnityksestä.

Meillä on be safen izi combi, siitä olemme pitäneet. Helppo ja tukeva kiinnittää.

Pahoinvointiin vielä sen verran, että itse matkapahoinvoinnista kärsineenä tiedän millaista kidutusta se lapselle on. Itse en vieläkään voi esim. bussissa tai ratikassa matkustaa selkä menosuuntaan. En antaisi oman lapseni kärsiä jatkuvasta oksentamisesta autossa.

Alkuperäinen kirjoittaja jassåå:
Alkuperäinen kirjoittaja CupCake-:
meillä on tämä! Voittanut turvallisuustestin 2008.

http://www.vaippatalo.fi/cat/product_details.php?p=592&gclid=CNSAmt338aACFZEsDgoddllSGg

myös minä yhdyn tähän! Meillä on 11kk tytsyllä tällanen,ja viihtyy erinomaisesti!

Peesi. Meillä 10kk tämä istuin ja aivan mahtava kapistus.

Matkapahoinvointi on paha. Pahoinvointi on ollut jo ihan pienestä saakka. Ollaan kokeiltu, että kasvot meno suuntaa lieventää pahoinvointia. Automatkoja ei voida korvata junalla (täällä ei kulje) ja bussissa pahoinvointi on pahempaa. Eli auto on pakollinen joka päivä. Eli lieventääksee sitä mahoinvointia ostamme sen kasvot meno suuntaa istuimen, et matkoista tulisi edes jotain. Ja nyt tarvimme siihen istuiomen ostoon vinkkejä merkin suhteen.

Mä ihmettelen suuresti tuon linkitetyn tuolin turvallisuutta... Minkä ikäisellä/kokoisella lapsella tuo tuoli on mahtanut testeissä olla? Sillä tuo tuolihan käy vielä yli 5-vuotiaalle ja varmasti testitulos on aivan eri, jos tuolissa istuu juuri 1-vuotta täyttänyt kuin lähes koululainen.

Meillä on vähän vajaa 3vee edelleen selkä menosuuntaan, vaikka usein oksentelee. Itsekin herkästi pahoinvoivana tiedän, että herkästi se heikko olo iskee, vaikka istuu ihan kasvot menosuuntaan ja etupenkillä....

Suositus on 4 vai 3 vuotiaaksi seläk menosuuntaan. Kuinka moni pitää lasta niin pitkää selkä menosuuntaa? Meillä neljä vuotias selkä menosuuntaa ja kaksi vuotias matkapahoinnoinnin takia kasvot meno suuntaan.

http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajoneuvot/lasten_turvaistuimet/kiddy_comfort_pro_2008/

*muoks* Kiinnitetään turvavyöllä tuon palkin kautta, helppoa ja näppärää. Varmasti hyvä istuin (ja helppo käyttää ), jos pitää olla kasvot eteenpäin.

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä