Kasvissyöjät - nyt apua pian :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JohRe
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

JohRe

Jäsen
11.12.2008
139
0
16
Mulle tulossa asiakas kylään kolmen tunnin päästä ja nyt hän ilmoitti olevansa kasvissyöjä.

Kaapista löytyy tummaa soijarouhetta.

Millaista siitä tulee, jos laittaa pasteijoihin jauhelihan sijaan? Millä se pitäis maustaa?
Ehtiiköhän tuo edes käyttövalmiiksi tässä ajassa??

Mä olen ihan onneton näiden kasvisjuttujen kanssa :(

No ei tarttee kun turvottaa vähän, sit käyttää kuten jauhelihaa. Pasteijaan voi kuvitella esim. sipulit, valkosipulit suin muut täytteeksi, ihan kun varmaan laitat noihin lihaisiinkin versioihin. :)

Alkuperäinen kirjoittaja JohRe:
Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:
onko ihan totaalinen? voiko syödä sitä sun pasteijataikinaa?

No siis jos ihminen sanoo, että ei syö lihaa niin siitä päätellen voi syödä. Tai siis jos ei syö niin sille mä sitten en enää voi mitään...

eiköhän sitten voi. moni ei vaan osaa esittää sitä asiaa ihan oikein.mutta tällasen ohjeen löysin selatessani:

1 dl soijarouhetta (keitä kasvisliemikuution kanssa)
0,5 dl riisiä (keitä)
1 sipuli (pilko hienoksi)
halutessa jotain vihannesta jos löytyy jääkaapista, esim. paprikanpuolikas tai purjoa hienona silppuna

Ainekset heitetään vaan kattilaan jossa öljyä, ja mausteeksi pippurirouhetta, yrttisekoitusta, paprikajauhetta, 1 rkl ketsuppia, ja pieni loraus maitoa tai ruokakermaa. Annetaan hetki muhia ja sitten täytetään sulaneet pasteijat, ei kannata täyttää liian täyteen koska sitten pasteija aukeaa uunissa. Voitele vedellä ennen paistoa. Paista kunnes ovat saaneet hieman kullanruskeaa väriä.

Yhteistyössä