Kuinka usein syötte soijaa? Olen aloitteleva kasvissyöjä ja vähän pihalla siitä onko soija epäterveellistä vai terveellistä ja miten usein sitä uskaltaa syödä ilman pelkoa mahd haitoista?
Olen kasvissyöjä ja syön soijaa sillon ku tekee mieli. Miksi se olisi muka vaarallista, en oo kuulukaan et ois.
Suosittelen tummaa soijaa, tee vaikka pihvejä!
Jotain epämääräisiä tutkimuksia (syöpäpelotteluja sun muuta), lähinnä siis länsimaisesta soijasta (jota ei ole käsitelty perinteisin tavoin tai jotain sinne päin).
Tutkimuksia taitaa olla suuntaan ja toiseen. Jostain hormoonista niissä negaiivisissa tuloksissa puhutaan mutta ihmiset eivät ymmärrä että se ei ole sama asia kuin "oikeat" hormoonit. Itse käytän esim. soijajuomaa joka päivä.
Mä syön soijatuotteita ehkä kerran kahdessa viikossa. Aika usein silloin, kun pitää saada nopeasti jotain ruokaa, eikä ehdi tai pääse kauppaan, ja ruoka pitää tehdä olemassa olevista aineksista.
Meillä sisältyy arkiruokaan varmaan aina soijatuotteita, tehdään paljon tavallista halpaa kotiruokaa (esim. makaronilaatikko) ei tarvitse uskoa pelotteluja. Ja soijasuikaleet on miehen lemppareita, niistä tulee usein tehtyä semmosta riisin kanssa syötävää pataa, johon tulee mm. niitä suikaleita, tomaattimurskaa, kidneypapuja jne. Toimii muuten tortillatäytteenäkin hyvin.