Minä olen kääntänyt ja muokannut nyt pari viimeisen viikon aikana maata. Omaan pihaan olen kylvänyt viljelylaatikkoon salaattia, tilliä, persiljaa ja sen sellaista pientä. Palstalle one kylvämässä ekoja juttuja nyt viikonloppuna. Mutta olen huomannut vuosien saatossa, että kylvää siemenet sitten toukokussa tai kesäkuun alussa, ei mitään eroa ole heinäkuussa. Mutta kun sitä on niin malttamaton tähän aikaan vuodesta.
Se miten maata pitää parantaa, riippuu kovasti millaista se on alun alkaen. Minun palstani on tiukkaa savimaata, joten olen kärrännyt sinne hiekkaa, turvetta, multaa, kompostia, hevosenlantaa ja sen sellaista maanparannusainetta. Jos jaksaa ja ei haittaa että vähän maksaa, on ne multasäkit (esim. kekkilän kasvimaamulta, biolan jne, en halua mainostaa mitään yhtä merkkiä) hyvää multaa lisätä päälle. Mutta jos maa-aines on jo kuohkeaa, ei sitä tarvitse kuin lannoittaa. Minä suosin kanakakkkaa, ja hevosenlantaa jos saan haettua sitä jostain, on toki kemiallisiakin lannotteita, mutta luomuilijana ei ole tullut niitä suosittua.