Kasvain.

• Viestiketjun aloittaja vakkari harmaana
  • Ensimmäinen viesti
vakkari harmaana
Maanantainan saan kuulla, onko hyvän- vai pahanlaatuinen...
Huolestuttaa, eilen terveysasemalta soitettiin, että lääkäri vaati heti eilen mennä kuunteleen tulokset... En päässyt eilen.

Tarkoittakohan tuo kiire ajanvaraukselle, että siellä on jotain ongelmaa kasvaimessa????

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kaulan alueella tuo minullakin on. Kilpirauhasessa.
Kaula kuvattiin kilpirauhasten vuoksi ja tämä adenooma löytyi kaulan sivulta kudoksista. Toisella puolla vesirakkula mille ei vissiin tehdä mitään.

Eli taidat olla tutkimuksissa pidemmällä? Mä oon nyt käyny ensin työterveyslääkärillä, verikokeessa, ultrassa, verikokeessa ja seuraavaksi sairaalan lääkärille.

Otettiinko sulta neulalla näyte kasvaimesta vai onko sut jo leikattu ja kasvain tutkittu?

Ultraaja kertoi mulle et 99% kaulan kasvaimista on hyvälaatuisia.
Itse kuitenkin oon ottanu tämän raskaasti :'(

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Vilinäiti:
Kaula kuvattiin kilpirauhasten vuoksi ja tämä adenooma löytyi kaulan sivulta kudoksista. Toisella puolla vesirakkula mille ei vissiin tehdä mitään.

Eli taidat olla tutkimuksissa pidemmällä? Mä oon nyt käyny ensin työterveyslääkärillä, verikokeessa, ultrassa, verikokeessa ja seuraavaksi sairaalan lääkärille.

Otettiinko sulta neulalla näyte kasvaimesta vai onko sut jo leikattu ja kasvain tutkittu?

Ultralla löytyi ja ohutneulanäyte otettiin. Kilpirauhasen kasvaimistakin 90% on hyvänlaatuisia, mutta silti äsikäytti. Varsinkin tuo hätäily lääkäriajasta. Kun olisi pitänyt mennä heti paikalla... :(

ap

Ultralla löytyi ja ohutneulanäyte otettiin. Kilpirauhasen kasvaimistakin 90% on hyvänlaatuisia, mutta silti äsikäytti. Varsinkin tuo hätäily lääkäriajasta. Kun olisi pitänyt mennä heti paikalla... :(

Vähän koomista kun toinen samaassa veneessä lohduttaa toista :whistle:
Mutta yritä ottaa rauhallisesti, maanantai on pian ja kuulet tulokset.
Itselläkin kaikki vasta edessä ja pelottaa, ahdistaa....

ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras2:
Jos olis hyvälaatuinen niin olisivat kertoneet puhelimessa. Sori.
Itsekin ajattelin näin. Joku kuitenkin mainitsi minulle, että sillä sairaanhoitajalla tms. , joka minulle soitti ei ole oikeutta kertoa tuloksista mitään. Oli ne sitten hyviä tai huonoja...

Olivia
Ei kyllä aina pidä paikkaansa. Kaikissa paikoissa ei hoitajilla ole valtuuksia kertoa mitään tuloksia puhelimessa. Joten sen takia ei kannata huolestua.

Hei
Näin minäkin olen käsittänyt, että sairaanhoitaja tai terveyskeskusavustaja tai muu vastaanottava henkilökunta ei saa kertoa tuloksista vaikka olisi hyvälaatuinen kyseessä.

Tässä taannoin mummomme pää kuvattiin Koskimagneetissa ja kun kuvat katsottiin seuraavana päivänä niin kuvat katsottuaan lääkäri käski mennä heti paikalla käymään paikan päällä. Tottakai siinä kävi mielessä aivokasvain tai joku muu tosi paha.
Mutta kuten olimme ajatelleet ja psykologin testit osoittaneet niin kyse oli alzhaimerin taudista. Tieto siitä, mistä mummon outo käytös ja muistin menetykset johtuivat helpotti.

Ei siis pelätä vielä pahinta! Vaikka halusivatkin heti paikalle.
Paljon voimia toivon ja toivotaan että kyse on hyvälaatuisesta.
Tulethan sitten kertomaan? *halaa*

Jopas oli negatiivinen kommentti! Ei se välttämättä niin mene, että hyvät vain kerrotaan puhelimessa. Niinkuin ap sanoi, että hoitajalla ei välttämättä ole oikeutta kertoa tätä asiaa ja myöskin jos asiassa on muutakin läpikäytävää, kuten kysymykset ja jatkohoidon suunnittelu. Sitäkin tarvitaan vaikka tulos olisi hyvä. Aloittaja: Paljon voimia! Pidä lippu korkealla. :hug: Ei se tapaaminen tarkoita ensisijassa huonoja uutisia.

aisiis
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Onko muita kasvaimesta kärsineitä???
No mulla on leikattu kaks kertaa sylkirauhasen kasvain ja ne ovat yleensä hyvälaatuisia. En tiedä mistä niitä sikiää. Tsemppiä sulle, jospa olis hyviä uutisia! Tule kertomaan kuinka kävi.

Saska
Mulla oli myös kilpirauhasessa kasvain, pahanlaatuinen. Kerran jo leikattiin, mut vasta leikkauksen jälkeen selvis pahanlaatuisuus. Viikon päästä toinen leikkaus. Onneks tää syöpä on hoidettavissa, eli nou hätä!

pakko kertoa
täällä positiivinen tapaus...4v sitten kilpirauhasesta löytyi minulla kyhmy ja ohutneulanäyte antoi tuloksen että on 50% mahdollisuudella pahanlaatuinen.pääsin kiireellisesti leikkaukseen,muistaakseni kuukauden sisällä tapahtui tämä kaikki(osa on vielä sumun peitossa,kuopus oli nimittäin 4kk tuolloin,ja 3 isompaakin kaikki alle kouluikäisiä,tunnelmat oli kaoottiset...)kyhmy leikattiin ja heti lääketokkuraisena kuulin että kasvain oli hyvänlaatuinen,(tai siis ei kasvain ollenkaan,vaan kilpirauhastulehduksen suurentama kilpirauhanen).loppuelämäni joudun syömään tyroksiiniä,mutta mielelläni sen teen,kun näin helpolla selvisin.Eli vaikka minunkin tapauksessani puhuttiin kokoajan kasvaimen mahdollisuudesta ja pahanlaatuisuudesta,vasta leikkauksessa todettiin että huoli olikin turha.Tsemppiä sinulle,toivottavasti kaikki sujuu myös hyvin!

Yhteistyössä