Kastikkeita vauvalle?

• Viestiketjun aloittaja Tiikuri
  • Ensimmäinen viesti
Tiikuri
Eli tämän tyhmän kysymys kuuluu:

Miten teette esim. tavallisen ruskean kastikkeen vauvalle? Täällä poika 9kk ja äiti miettinyt päänsä puhki, kuinka laajentaa ruokatarjontaa.

Myös muut kastike- ja ruokaohjeet ovat tervetulleita! Esim. spaghettikastike. Ja siis juuri alle vuoden ikäiselle. Kiinnostusta on tehdä itse, mutta..... Yritin kaupassa katella noita valmiita sosepurkkeja ja etsiä niistä apua, mutta ei onnistanu. :headwall: Olisi mukava tehdä ruokia vielä itse, kun on kotona.

Ite tein ihan tavallisen ruskean kastikkeen, mausteeksi sipulia,pippuria ja lihalientä vähän. Pakastin jääpalarasioihin ja niistä oli sit hyvä ottaa tarvittava annos lapselle. 1-2kk päästä voit alkaa antaan pikkuhiljaa jo samaa ruokaa ku muukin perhe syö. Suolattomana tietty. Tai niin minä ainakin annoin. =)

Hapan Kaali harmaana
Käytä ruskeaan kastikkeeseen Maizenan ruskeaa kastikesuurustetta, jos maissitärkkelys käy lapselle. Siinä ei ole suolaa, mutta esim. väriaineesta en tiedä, mitä se on. Vauvan ruokaohjeita löytyy tältä palstalta, kun niitä kerran kirjoittelin tänne. (Pikku muksun murkinat, muistaakseni)

Yhteistyössä