Kastesormus, mielipiteet sormuksen käytöstä/kantamisesta..

marrasmamma21

Uusi jäsen
31.07.2011
7
0
1
Olen kuullut että äiti pitää lapsen kastesormusta/kummisormusta kaulassaan lapsen ripille pääsyyn saakka jonka jälkeen se siirtyy konfirmaatiopäivänä lapsen kaulaan, oletteko muut kuulleet tällaista?

Minusta se on ihana ajatus ja idea mutta mietinkin sitä kun tyttömme sai 2 sormusta (kummilta ja tädiltä) kastepäivänä joten kumpaa kannan vai kannanko kumpaakin kaulassani??

Mulla on molempien tyttöjen sormukset kaulassa ja saavat kun menevät ripille.
Mä en hetkeekään usko että se laps osaa arvostaa sitä sormusta jos se on aina vaan rasiassa eikä sitä näe, nyt ne rakastaa käydä hiplailemassa niitä ja uskon että ne mielellään ottavat ne itselleen käyttöön.

Ei mulla oo minkään näköstä sidettä esim. kummilusikkaan joka on aina ollut kaapin pohjalla rasiassaan, kaverin kotona se on ollut sokerilusikkana ja sellaisena se pitää sitä edelleenkin - ainoa oikea lusikka siihen hommaan kuulemma.

• Tykkää
Reactions: marrasmamma21
En ole minäkään kuullut tuollaisesta tavasta ja tuolla kaapissa se lapsen kastesormus on. Kyllä sitä on välillä katseltu ja lapsi tietää sellaisen omaavansa. Toisaalta en koe milläänlailla tarpeelliseksi että lapselle syntyisi mitään tunnesidettä koruun, eiköhän se arvostus tule sitten isompana ihan siitä, että sormuksen on antanut rakas kummisetä.

Minkä kokoisia teillä nuo on ja missä sormessa teinin pitäis sit sormusta käyttää?

Aika lapsellista kyllä pitää sormuksia ketjussa koko lapsuus.

Muuten kiva idea, että annetaan rippilahja etukäteen.

Mielipiteeni kastesormuksesta on, että se on idioottimaisin lahja mitä on keksitty. Palstaa lukeneena olen oppinut, että äidin kuuluu sitä kaulassa kantaa, kun olen tuota lahjaa täällä nimitellyt huonoimmaksi lahjaksi. Onneksi ainoastaan yksi noista lapsista on sellaisen saanut, kaapissa on saanut maata aitoine timantteineen (jonka katseluun tarvitsisi melkein suurennuslasin). Jos jonkin kaulariipuksen haluaa antaa, niin antaa sitten sen kunnollisena ja kauniina riipuksena.

Tuo sormus on just parempi kuin perus kehykset ja lusikat mitä kaikki aina antaa. Itellä oma kastesormus ketjussa ja sillointällöin tulee pidettyä. Parempi se on kuin lusikka kaapissa pölyttymässä ja omalle tulevalle kummilapselle tuota sormusta suunnittelen antavani.

[QUOTE="joopajoo";28576406]Tuo sormus on just parempi kuin perus kehykset ja lusikat mitä kaikki aina antaa. Itellä oma kastesormus ketjussa ja sillointällöin tulee pidettyä. Parempi se on kuin lusikka kaapissa pölyttymässä ja omalle tulevalle kummilapselle tuota sormusta suunnittelen antavani.[/QUOTE]

Minkä helkkarin takia säilytätte sitä lusikkaa laatikossa. Meillä juuri tänään lapset söivät niillä makaronia ja jauhelihakastiketta. Poika vielä yleensä pyytää juuri sen lusikan ruoan kanssa, kerran on sen saanut kummisedältä. Samaa mieltä kyllä niistä kehyksistä, hiuskiehkurarasioista yms. turhakkeista.

Ostin ekalle lapsenlapselleni kastesormuksen ja myös toiselle. Ostan kyllä tuolle vastasyntyneellekin, koska se on nyt perinne. Saakoot lapset sitten pitää eli ei sitä.

Yhteistyössä