Käsityöihmiset, siisteydestä

TUNDRA-arjen sankari-

Aktiivinen jäsen
25.03.2006
9 314
0
36
Onko sellaista käsityöihmistä olemassakaan kellä on kaapit järjestyksessä. Minun on pitänyt tuota yhtä komeroa siistiä ja siirtää kamppeita toiseen paikkaan, kun komerolle muuta käyttöä. Voi jestas mikä sotku. Langanjämiä ja kankaanpaloja hujan hajan ja kaikkea muutakin pientä kivaa. Eikä askartelupöytäkään pysy ikinä pitkään siistinä. Aina siinä on kamppeet levällään.

Lohdutin itseäni sillä, että eipä ne muutkaan käsityöihmiset mitään siiistejä ole. Ainakaan ne, kenet minä tunnen. Aika hyvin on muillakin työhuoneet sekaisin.

Kyllä mulla on kaikki järjestyksessä. Kivempi tehdä kun löytää heti kaiken mitä tarvii. Voisin jopa opetella vähän enempi sietämään ajoittaista sekasotkua :ashamed:

Jostain syystä niitä pienen pieniä tilkkujakin on säästettävä, vaikka vielä ei ole tullut, siis 20 vuoteen, mitään käyttöä niille.

t. toinen sottapytty

ps. langanpätkät on helpoin kerätä niin, että pistää villasukat jalkaan ja hiihtää vähän aikaa...

Minä liityn sotkupettereiden joukkoon :wave: Mulla on usein koko olohuone ihan sekaisin ompelutarvikkeita, mutta en ala jokaista pussia, nyssäkkää, rasiaa ja purnukkaa aina erikseen ottamaan kaapista ulos ja laittamaan taas takaisin kaappiin. Kerään sotkut sitten, kun käsityö on valmis. Mä kun nysvään niitä Barbejani käsin, niin yhden leningin tekemiseen saattaa mennä viikko tai pari, vaikka joka ilta ompelisi.

Ei oo siistiä! :wave:
Varsinkin kun tarvikkeita on enemmän, kuin säilytystilaa niin mun tarvikkseisiin törmää joka paikassa.
Ja yleensäkki siivoan sitten, kun työnalla oleva työ on kokonaan valmis.
(teen töitä olkkarin nurkassa tai keittiön pöydällä).
Voisitte jonkun keräyksen pistää pystyyn, et saisin oman ateljeen! :D

Kankaat on kyllä siististi kaapissa, mutta nyt kun sain ompelu inspiraation kankaat on levällään pakastimen päällä. Tuli tehty muutama pannulappu ja kassi. Paljonkohan voisi pyytää pannulapusta ja kangaskassista, siis erikseen, olisi tarkoitus myydä ne yhdessä tapahtumassa.

Lankoja lankoja ja lankoja.. Ja kun lempilangat joutuu aina poistolangoiks, niin lisää on tilattava vaikka entisetkin on tekemättä... :whistle:

Langat ei nyt vielä mitään mutta entäs sitten askartelu.. Pienimmätkin paperinpalat säästettävä, kun niistä saa vaikka mitä ja sakset on oltava aina vieressä jos lehdestä bongaa jonkun nasevan sitaatin. Ja kirjekuori on aina pöydällä näille leikkeille... :saint:

Yhteistyössä