Kasaantuuko ruokapöydälle kamaa?

• Viestiketjun aloittaja "Aapiskukko"
  • Ensimmäinen viesti
"Aapiskukko"
Lehtiä, laskuja, koululaisten kokeita, mainoksia, toiseen kerrokseen matkaavia tavaroita, tyhjiä talouspaperirullia, ..... Meillä mahdutaan juuri ja juuri syömään pöydässä, suurin osa pöytää on täynnä kaikenlaista roinaa.

Ei. Keittiön työtasolla on paperipino jossa on lehtiä, laskuja, lasten piirroksia jne. ja sen aina tietyin väliajoin perkaan mutta ruokapöytä raivataan joka ruokailun jälkeen ja viimeistään illalla ennen nukkumaanmenoa kaikki rojut pois ja pyyhin pöydän.

Kyllä
Meillä posti kannetaan pöydälle ja jätetään siihen. Olen useaan kertaan sanonut miehelle (joka hakee postin), että lajittelee mainokset suoraan keräyspaperiin. Laskuja meille ei paperisina juuri tule, joten lähestulkoon kaikki postilaatikosta tuleva on keräyspaperiin menevää roskaa. Mut ei. Pöydälle jäävät.
Siihen tuppaa myös jäämään muutakin tavaraa hyvin helposti.
Sama homma muiden tasojen kanssa. Jotenkin aina vaan kertyy...

"vieras"
Kyllä kasaantuu mutta olkkarissa on toinen ruokapöytä johon ei pitäisi kasaantua. :)
Meillä samoin. Siitä lähtien kun olkkarissa on ollut ruokapöytä, ei keittiöön ole mahtunut syömään pöydän ääreen. Tai harvoin mahtuu. Tällä hetkellä se on lähes tyhjä. Veikkaan, että huomisaamuna on puolillaan tiskiä odottavia astioita. Näin siis käy, jos tiskari on justiin päällä tai siellä on puhtaita eikä kukaan ole ehtinyt tai jaksanut tyhjätä.

"vieras"
Ei kerry.
Keittiön muut pöytätasot(tai yksi taso oikeastaan) ovat kuitenkin yleensä niin täynnä että hyväkun mitään mahtuu tekemään.
Eikä mistään roinasta tai lehdistä, vaan pelkät perus kodinlaitteet vie niin paljon tilaa kun taso on kapea ja niitä on vain yksi.

Lehdille on oma paikkansa,laskuille omansa ja kaikelle sekalaiselle omansa.

"vieras"
Ruokapöydän päälle ei tässä asunnossa, mutta saarrekkeen päälle kyllä. En vain pääse siitä hirveästä tavasta eroon vaikka inhoan niitä epäsiistejä läjiä! Niitä tämän tästä siirtelen paikalleen, lehdet keräykseen yms. mutta silti kohta on uusi läjä odottamassa. Kai se on vain hyväksyttävä, että sellainen siinä on.. En muutenkaan ole mikään järjestelmällinen ihminen, vaikka haluaisin olla.

kaaos
Kyllä kasaantuu! Ensin täyttyy ruokapöytä ja saareke, sitten kertyy tavaroita sohville ja tuolinkaitelle. Sitten lattialle hienoiseen epäjärjestykseen. Sitten onkin koko kämppä todella suuri kaaos, pyykit ja tiskit pesemättä ja kukaan ei jaksa tehdä asialle mitään. : /

"..."
Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä;27586477:
Meillä posti kannetaan pöydälle ja jätetään siihen. Olen useaan kertaan sanonut miehelle (joka hakee postin), että lajittelee mainokset suoraan keräyspaperiin. Laskuja meille ei paperisina juuri tule, joten lähestulkoon kaikki postilaatikosta tuleva on keräyspaperiin menevää roskaa. Mut ei. Pöydälle jäävät.
Siihen tuppaa myös jäämään muutakin tavaraa hyvin helposti.
Sama homma muiden tasojen kanssa. Jotenkin aina vaan kertyy...
Kannattaisiko laittaa postilaatikkoon " ei mainoksia" lappu?

Kyllä.
Minä raivaan ja mies kasaa. Nyt olen "lakossa" joten voitte kuvitella... Just syötiin muksun kans iltapalaa ja sain raivattua ruokapöydälle molemmille noin 20x30cm alueet. Katsotaan milloin mies tajuaa, ettei oikeasti voi jättää ihan kaikkea siihen.

"hmmh"
Ei ruokapöydälle semmosia tuoda. Laskut menee lipaston laatikkoon, lehdet sohvapöydän alatasolle ja kierrätykseen menevät eteisen pöydälle josta vien ne sit kierrätykseen. Joka päivä kaikkea kamaa saa kyllä keittiön tasolta ja joka paikasta muualta raahata paikoilleen, ku lapset kuskaa tavaraa minne sattuu.

Meillä
Kyllä.
Minä raivaan ja mies kasaa. Nyt olen "lakossa" joten voitte kuvitella... Just syötiin muksun kans iltapalaa ja sain raivattua ruokapöydälle molemmille noin 20x30cm alueet. Katsotaan milloin mies tajuaa, ettei oikeasti voi jättää ihan kaikkea siihen.
just samaa,en ole kyllä vielä lakkoillut,en kestäis sitä vuorta ruokapöydällä. Siirrän joka päivä miehen kasaukset sen sängyn jalkopäähän,enkä jaksa moisesta motkottaakkaan.

...ai saakeli, tiiraksä meijän ikkunasta sisälle :O :ashamed:...joo, tasaisen tappavaan tahtiin kerääntyy kyllä. Mä yritän epätoivosena ellinä pitää sitä siistinä mutta toi mies ja noi pojat :kieh:...niillä on kummallinen tapa vallata alueitaan, ikään kuin merkkailla reviiriään....

"..."
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;27586734:
ei kasaannu niin että häiritsis

kun ei ole noita naisten silmiä niin ei pikkuasiat haittaa
Meillä mies jaksaa aina valittaa siitä, että ruokapöytä on täynnä tavaraa ja moni työkaveri (miespuolinen) on valittanut samaa, joten se taas kerran tuollaisesta ärsyttävästä ja täysin keksitystä yleistyksestä.

[QUOTE="...";27586838]Meillä mies jaksaa aina valittaa siitä, että ruokapöytä on täynnä tavaraa ja moni työkaveri (miespuolinen) on valittanut samaa, joten se taas kerran tuollaisesta ärsyttävästä ja täysin keksitystä yleistyksestä.[/QUOTE]

Argh.

Yhteistyössä