Kartteletko sinä kaupassa käyntiä nyt ns. tautisena (nuhat ja mahataudit) aikana?

• Viestiketjun aloittaja pöpökammoinen
  • Ensimmäinen viesti
pöpökammoinen
Myönnän, että en kovin mielelläni nyt kaupoissa ramppaa. Koska koen olevani sellainen "pöpölinko", että kaikki tarttuu mitä vain onkin liikenteessä ja koska minulla on vauva kotona, ei passaa itseä sairastuttaa - en jaksa kipeänä vauvaa hoitaa.

Muutenkin - etenkin - inhoan mahatautia, se on kurja vaiva. Vaikka meneekin nopeasti ohitse, on olotila karmea pitkään sen jälkeenkin ja kun ei uskalla syödä heti ns. kunnon ruokaa, vaan kestää monta päivää ennenkuin syö taas normisti.

Enkä tiedä, että miten pitkään tässä vielä pitäisi kartella ns. ylimääräisiä kauppareissuja. Pakolliset kauppaostokset on tietysti hoidettava ja sen jälkeen kotona hinkkaan käsiäni saippualla + kuumalla vedellä tosi pitkään.

Olisiko pahin tautiaika ohitse jo huhtikuun alkupuolella, mitä luulet??

Vieres
Mulle mun mielenterveys ja jaksaminen on tärkeämpää kuin pöpjen välttely joten en todellakaan linnottaudu kotiin kuukaudiksi vaikka olenkin äitiyslomalla. Tulisin hulluksi.

alkuperäinen
vieras, no en ole todellakaan itse hulluksi tulossa ;)) Viihdyn mainiosti täällä kotona. Lähinnä helmikuun loppupuolelta olen kartellut liikoja kauppakäyntejä ja pessyt ahkerammin käsiäni.

Ehkä jos lopettaisit sen karttelun niin jossain vaiheessa sulle kehittyisi sellainen vastustuskyky ettei kaikki tarttuisi.

Itse en karta kipeitä ihmisiä enkä edes pese käsiä vaikkapa kaupasta tullessa. Sairastan todella, todella harvoin.

"..."
Itseäänhän ap voi syyttää siitä, että kaikki tarttuu, kun hysteerisenä hinkkaa käsiään ja välttelee ulkomaailmaa. Mistähän luulee vastustuskyvyn tulevan jos ei ikinä altistu millekään bakteereille?

En karttele mitään. Koska siellä ruokakaupassa ei voi olla mitään sellaista, johon minä en joka tapauksessa törmäisi töissä, tai jota ei lapset tuo koulusta ja päiväkodista.

En ole kartellut koskaan muutenkaan. Lapset (4, 6 ja 10) on olleet kahdesti vatsataudissa ja sitten normaalissa flunssassa ollaan 1-2 kertaa vuodessa. Mielestäni varsin siedettävä määrä.

alkuperäinen
Mutta lapsesta asti olen ollut sellainen, että mikä tauti on ollut liikenteessä, niin sitten olenkin jo sen saanut.

Ja jos tiedän, että on iso läjä erinäisiä tauteja liikenteessä (nyt on liikkellä kahta A-influenssaa, B-influenssaa, rinovirusta ja norovirusta ja sikalentsua) niin ei sitä silloin kovin hirveästi huvita mitään turhanpäiviäisiä shoppailureissuja harrastaa. Ei ole hääviä tulla kipeäksi ja kipeänä hoitaa vilkasta vauvelia mikä ei enää hetkeäkään yhdessä paikassa pysy.

Kotona on hyvä olla
Juu täytyy myöntää, että kuulun tähän pöpökammoiseen ryhmään. Olen raskaana, joten pyrin välttämään ainakin omalla toiminnallani mahdollisimman hyvin liikkeellä olevia tauteja. Samoiten olen ollut nyt erityisen paljon kotona helmikuun lopusta ja ajattelin vielä ensi viikon olla enemmän kotosalla. Sitähän ei sitten tiedä tuleeko joku pöpö jonkun toisen perheenjäsenen kautta. Viikonloppuna aion käydä kuitenkin kaupungilla ostoksilla, että täysin en linnoittaudu kotiin. Luulisin, että mitä pidemmälle maaliskuuta mennään sen parempi tilanne tautienkin suhteen. Totta on se, että mielialakin paranee kun välillä käy tuulettumassa kodin ulkopuolella, mutta tuskin nyt ihan mitään ongelmaa kellään on jos enemmän on kotosalla tietoisesti tautien jyllätessä. Joten "pöpökammoinen" et ole ainoa, joka ajattelee noin! =) Pian se kevät tulee!

"hippuli"
No tuota, en. Tottakai kiinnitän enempi huomiota käsihygieniaan, ja esim lapselta en välttämättä ota hanskoja pois kädestä niin ne "suojaa" pöpöiltä eikä mee sormet suuhun niin helposti. Vaikka toki lapsenkin kädet pestään hyvin kun tullaan kotiin.

"vieras."
No en tieten tahtoen hankkiudu sairaaksi, mutta en kyllä karttele, käydään lasten kanssa ruokaostoksilla ja kirpuilla, kuntosalillakin käyn. En ole sellainen shoppailija, joka jaksaa juosta kaupasta toiseen harvase päivä (ei meidän pitäjässä kyllä niin paljoa kauppoja olekkaan). Lasten kavereita nähdään lähes päivittäin pihalla, joten voidaan saada sitä kautta kaikki kulkutaudit, käsiä pestään aina kun tullaan ulkoa/kaupasta ja ennen ruokailua. Vanhempi tyttö tuli eilen kuumeiseksi.

Yhteistyössä