karstapään Kelual

  • Viestiketjun aloittaja piukku
  • Ensimmäinen viesti
piukku
Sitä suositeltiin täällä taaperon karstaan.
Nyt kysynkin, miten olisi pitänyt toimia.
Flikka saunoo/kylpee perjantaisin kanssamme. Laitoin tytön ammeeseen ja aloin levittää tähnää päähän. ihan varma en ollut, missä kohti karstaa on, niinpä laitoin päälaelta otsalle, noin.
Niin eihän siitä 50 ml:n tuubista riitä kuin toiseen käsittelyyn! Laitoinko liikaa vai myytiinkö minulle minikokoinen pullo?
Sitten tyttö meni saunaan-kylpyyn-saunaa-kylpyyn-saunaa-kylpyyn ja pesulle, ei siellä saunassa ole kuin eka kerralla 5 min ja sitten minuutin kerralla. Mutta ei siis ehtinyt olemaan 15-20 min päässä se tökötti.
Lapsi on siis kuin apina eikä pysy paikoillaan, jos päähän jotain laittaa, niin sillä on omat kädet siellä, sitten kädet menee suuhun jne.
Nukkuessako se pitää laittaa?

puhhu. Kertokaa avuttomalle
 
onko sulla kelualin shampoota vai emulsiota, niitä kun on molempia? meillä on sitä emulsiota ja itse hieron sitä päänahkaan noin 2 tuntia ennen saunaan menoa ja hattu päähän (jos suotuu hattua pitämään). saunassa sitten pesen ihan normaalisti shampoolla tukan ja saunan jälkeen harjaan hiukset silleen pyörivin liikkein, niin jo lähtee karsta. vauvalla sitten olen laittanut kelualin sijasta ihan tavallista rypsiöljyä ja hatun päähän ja muutaman tunnin päästä pessyt pois ja harjannut karstan irti. tosin jos öljy on kauemmin kuin tuon pari tuntia, niin se jotenkin imeytyy (ilmeisesti siihen lakkiin) eikä sitten enää haudo sitä karstaa eli itse en ole jättänyt sitä yön yli. ois ehkä pitänyt laittaa tosi paljon enemmän sitä öljyä, niin se ois voinu auttaa.
 
Tein näin
Ihan ohuesti sitä emulsiota, saman verran kuin laittaisit rasvaa vastaavalle ihoaluelle. Pitäis rittää useaan käsittelyyn, vaikka pari kertaa yleensä riittää. :) Myssyn voi laittaa, mut käsitin ettei teidän mukelolla onnistu???, joten laita aine aamulla ja anna olla päivän tai tosiaan miksei vois laitta vaikka nukkuessa, emulsio kun on, niin ei tahri kauheasti. Sitten vaan pestään ja harjataan karstat veks... Ja muista että lapsen hiukset pitää pestä vähintään joka toinen päivä!
 

Yhteistyössä