Karsastuksesta kysyn

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ds
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

ds

Vieras
Hei,
Olen 23v ja olen vasta alle vuoden ollut tietoinen että toinen silmäni karsastaa.
Minulla on hajataittoa johon sain lasit, mutta optikkoni ei silloin maininnut karsastuksesta mitään eikä puhunut mitään esim prismalinssistä. Huomasin tuon karsastukseni vasta sen jälkeen kun olin käyttänyt laseja jonkin aikaa. Voi olla että sitä oli ennen lasejakin.

kysynki tässä keinoja millä tuon karsastuksen saa korjattua, ja onko siihen mahdollista saada rahallista apua jostain, jos esim leikkaus on ainut vaihtoehto? Olen opiskelija, joten satoja/tuhansia euroja ei ole mitenkään varaa laittaa.
Kiitos.

Ei sitä aina saa korjattua mitenkään. Sinuna menisin silmälääkärille jos karsastus on alkanut aikuisena, ettei kyse ole mistään muusta. Itse olen karsastanut syntymästä asti ja "hoitoina" silmälasit ja peittohoito. Leikkausta on harkittu mutta ei tehty koska menee helposti toiseen suuntaan, kun mulla karsastusta niin vähän. Eli kun nyt karsastan sisäänpäin, niin leikkauksella voi vahingossa alkaa karsastaa ulospäin.

Ei sitä aina saa korjattua mitenkään. Sinuna menisin silmälääkärille jos karsastus on alkanut aikuisena, ettei kyse ole mistään muusta. Itse olen karsastanut syntymästä asti ja "hoitoina" silmälasit ja peittohoito. Leikkausta on harkittu mutta ei tehty koska menee helposti toiseen suuntaan, kun mulla karsastusta niin vähän. Eli kun nyt karsastan sisäänpäin, niin leikkauksella voi vahingossa alkaa karsastaa ulospäin.