Karppipurtavaa, vinkkejä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ninni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Ninni

Vieras
Listataans tähän sellaisia syötäviä, jotka on hyviä karppaajalle. Jos sais vaikka ideoita..

Itse oon karpannu ketoosissa pari viikkoa aluksi ja nyt vähän lisäilly hiilareiden määrää..

Mainitkaa myös hiilarimäärästä jotain..

Siis en tarkoita reseptejä, vaan sellaisia, mitä on tullut huomattua käteväksi/hyväksi/vähähiilariseksi, mitä ei välttämättä tuu edes ajateltua..

Mulla tulee nyt ekana mieleen kotijuusto, alle 3g hiilareita, rasvaa hyvi, proteiinia kohtalaisesti..

Sekä maustettu jauheliha, jonka sekaan vaan tuorejuustoa, hyvää salaatin kanssa, nam.

Kertokaas lisää =)

Laitanpas tähän, kun laitoin tuonne toisaallekin. Tässä kyllä on jonkinlainen ohjekin, mutta tuo on nopeaa ja helppoa tehdä. Eri variaatioita helppo kehittää ja mahdollisuudet käytännössä rajattomat.

Itse olen tehnyt viimeaikoina paljon suolaisia "pannareita" erilaisilla liha, kasvis ja juustotäytteillä. Laitanpa tähän summittaisen ohjeen, jos jotakuta kiinnostaa, on muuten herkkua!

Tarvitset:
6-10 kananmunaa halutusta paksuudesta riippuen
200-400g kanaa, jauhelihaa, tonnikalaa tms.
100-200g juustoraastetta
Jokunen musta oliivi, tomaatti tai vaikka hienonnettua pinaattia.
Fetajuusto on kiva lisä.

Eli yksinkertaisesti ruskista jauheliha, tai mitä haluatkaan joukkoon laittaa.
Vatkaa munat kunnolla sekaisin, lisää joukkoon haluttaessa mausteita. Itse olen laittanut joukkoon tilkan vettä ja HB:n marinointikastiketta.
Leivinpaperi kohoreunaiselle uunipellille ja levitä lihat ja halutut kasvikset yms. tasaisesti leivinpaperin päälle.
Kaada kananmunamausteseos varovasti lihojen päälle niin, että se levittyy tasaisesti kaikkialle.
Ripottele päälle juustoa.

Paista 200-225c, kunnes juusto on kauniisti sulanut ja ehkä vähän tummunut päältä. Samaan tapaan, kuin pizzan päällä. Omassa uunissa tähän menee n.15min.

Säilyy hyvin jääkaapissa ja hiilareitahan tuohon tulee ihan siitä riippuen, mitä joukkoon laittaa. Vähäksi kuitenkin jäävät.

Tuollainen pannarikin on kyllä hyvää, ja kätevään kun voi tehdä jääkaappiin valmiiksi aamiaiseksi yms.

Mä kaipaisin vinkkejä siihen, miten saisin lisättyä rasvan määrää? Paistan rasvassa yms. mutta silti sitä tulee liian vähän..

Pekoni
Rasvaiset juustot
Öljypohjainen salaatinkastike
Tonnikala öljyssä
Rasvainen leikkele, esim. meetvursti
Pähkinät

Noi on sellaisia, millä itse lisäilen rasvan määrää. Varsinkin pähkinöillä.

Yhteistyössä