Karppiherkkuja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hyväkarppi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hyväkarppi

Vieras
Mitä vähähiilihydraattisia herkkuja syötte? Mutakakku on tietty yksi ja sitä ajattelinkin tehdä itselleni äitienpäiväksi. Mutta muita vinkkejä otan ilolla vastaan, saa olla suolaista tai makeaa...

Heikkilän suklaa ja itse tehty jätski. Nam, nam (välillä menee vähän liikaakin ). Niin ja vyötärön metsästäjän pitsaa kebablihalla, emmentaalilla ja aurajuustolla, pohjalle vielä tomaattimurska/paprika/valkosipuli/sipulisalsaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis mitä, eikö muka mutakakuissa, jädessä ja suklaassa ole hiilareita.

On, samoin kuin on hiilareita myös jokapäiväisessä ruuassakin (vrt. "hiilihydraatiton", "vähähiilihydraattinen" merkityseroa). Onhan niissä "liikaa" hhta, mutta kyllä sitä äitienpäivänä saapi vähän herkutella. Silti voi valita ne vähimmät hiilarit herkuistakin.

Ja aina, oonpa sit ollu millä laihiksella tahansa, olen herkkupäiviä pitänyt. Eli vaikka ruokavaliosi perustuisi vähäkalorisuuteen, tai vähärasvattomuuteen, on normaalia pitää "mässypäiviä", joka voi olla täysin kaloreiden ja rasvan laskemisesta vapaa.

Samoin siis hiilareiden kanssa. Joskin sitä vähän kuitenkin miettii, että mitä mässyää, koska se tuntuu olossa kuitenkin eri tavalla..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko kukaan karpatessa huomannut, ettei enää pysty juomaan olutta? Ei vaan tee mieli. Outoa, sillä ennen olutta kului...

Itse en ole huomannut, kun en oo missään vaiheessa harrastanut, mutta pari ystävääni on samaa "valitellut".

Näin on. Ei tee yhtään kaljaa mieli. Ennen olisi kyllä vedellyt vaikka litratolkulla muttei nyt huvita. Kivennäinvesi kyllä maistuu, kylmä sellainen.

Ihan totta. Ennen nimenomaan kylmän oluen maku oli se, minkä vuoksi olutta ruoan kanssa join, nyt ei mene alas millään. Viiniäkin menee ehkä puoli lasia, jos sitäkään. Ei vaan maistu...

Novelle Citronelle ja tavallinen kivennäisvesi sen sijaan maistuvat todella hyviltä. :)

Yhteistyössä