Karppi-leipä. Kellään hyvää ohjetta? SIIS OIKEASTI HYVÄÄ! =)

Olisin todella kiitollinen jos jollain olis antaa minulle hyvä karppi-leivän ohje. Mieleni tekisi niin kovasti jotain joka muistuttaisi leipää. Olen kokeillut sellasta ohjetta joka tehtiin kippoon ja oli nimeltään joku "minuutti sämpylä" tai sinnepäin, mutta se ei ollut mielestäni kovin maukas.

Tuhannet kiitokset kaikille ketkä minnuu kehtaa auttaa.
 
KARPPISÄMPYLÄT:

2 kananmunaa
2 rkl rahkaa tai partaäijäjugua
2 tl psylliumia
2 tl leivinjauhetta
1,5 dl mantelijauhoa
3 rkl vehnäleseitä
1 rkl seesaminsiemeniä (mulla ei ollu, laitoin auringonkukansiemeniä ja ihan loistavaa tuli! Olis voinu pikkusen enemmänki laittaa)
150g juustoraastetta

Vatkaa kananmunat niin että rakenne rikkoutuu, sekoita joukkoon partaäijä/rahka niin että saat tasaisen seoksen. Yhdistä kuivat aineet ja sekoita munien sekaan. Lisää lopuksi juustoraaste. Laita vasta sen jälkeen uuni lämpeämään. Saavat rauhassa nousta sen aikaa. Tee pellille 4-5 (mä tein 6 kpl) pyöreää kakkaraa ja paista 225 uunissa kauniin ruskeiksi. Paistuvat aika nopeesti (10-15 min).

Jostain Karppaus.infosta pöllitty resepti, ON hyvä!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
KARPPISÄMPYLÄT:

2 kananmunaa
2 rkl rahkaa tai partaäijäjugua
2 tl psylliumia
2 tl leivinjauhetta
1,5 dl mantelijauhoa
3 rkl vehnäleseitä
1 rkl seesaminsiemeniä (mulla ei ollu, laitoin auringonkukansiemeniä ja ihan loistavaa tuli! Olis voinu pikkusen enemmänki laittaa)
150g juustoraastetta

Vatkaa kananmunat niin että rakenne rikkoutuu, sekoita joukkoon partaäijä/rahka niin että saat tasaisen seoksen. Yhdistä kuivat aineet ja sekoita munien sekaan. Lisää lopuksi juustoraaste. Laita vasta sen jälkeen uuni lämpeämään. Saavat rauhassa nousta sen aikaa. Tee pellille 4-5 (mä tein 6 kpl) pyöreää kakkaraa ja paista 225 uunissa kauniin ruskeiksi. Paistuvat aika nopeesti (10-15 min).

Jostain Karppaus.infosta pöllitty resepti, ON hyvä!!



KIITOS KOVASTI OHJEESTA!!! Mie kokeilen tätä! :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Karamelli84:
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
KARPPISÄMPYLÄT:

2 kananmunaa
2 rkl rahkaa tai partaäijäjugua
2 tl psylliumia
2 tl leivinjauhetta
1,5 dl mantelijauhoa
3 rkl vehnäleseitä
1 rkl seesaminsiemeniä (mulla ei ollu, laitoin auringonkukansiemeniä ja ihan loistavaa tuli! Olis voinu pikkusen enemmänki laittaa)
150g juustoraastetta

Vatkaa kananmunat niin että rakenne rikkoutuu, sekoita joukkoon partaäijä/rahka niin että saat tasaisen seoksen. Yhdistä kuivat aineet ja sekoita munien sekaan. Lisää lopuksi juustoraaste. Laita vasta sen jälkeen uuni lämpeämään. Saavat rauhassa nousta sen aikaa. Tee pellille 4-5 (mä tein 6 kpl) pyöreää kakkaraa ja paista 225 uunissa kauniin ruskeiksi. Paistuvat aika nopeesti (10-15 min).

Jostain Karppaus.infosta pöllitty resepti, ON hyvä!!



KIITOS KOVASTI OHJEESTA!!! Mie kokeilen tätä! :heart:
tää on hyvä, itse olen korvannut osan mantelijauhoista soijajauhoilla. ja välillä olen laittanut porkkanaraastetta joukkoon! :)
 
vieras
saako nuita syödä siis periaatteessa niin paljon kuin jaksaa ettei tarvi laskeskella mitään, vai onko tossakin säännösteltävä syömisiä jotenkin erityisellä tavalla?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
saako nuita syödä siis periaatteessa niin paljon kuin jaksaa ettei tarvi laskeskella mitään, vai onko tossakin säännösteltävä syömisiä jotenkin erityisellä tavalla?
eihän toi täysin hiilariton ole, onhan rahkassta/jugussa hiukan. myös leseissä.. mutta on vähähiilihydraattista leipää.
 
tiina
Alkuperäinen kirjoittaja jalava:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
saako nuita syödä siis periaatteessa niin paljon kuin jaksaa ettei tarvi laskeskella mitään, vai onko tossakin säännösteltävä syömisiä jotenkin erityisellä tavalla?
eihän toi täysin hiilariton ole, onhan rahkassta/jugussa hiukan. myös leseissä.. mutta on vähähiilihydraattista leipää.
Karppauksen idea ei olekaan hiilarittomuudessa, vaan hiilarien määrässä ja laadussa.
 
Karppaaja
Jyväskylässä sijaisevan Ruthin leipomon valikoimiin on tullut heinäkuun alusta alkaen Karppisleipä. Uutuustuote on runsaskuituinen, proteiinipitoinen ja vähähiilihydraattinen sekaleipä. Tuotetta löytyy isoimmista Keski-Suomen kaupoista.
 
"essi"
Hiilihydraattitietoisessa ruikavaliossahan on kyse juuri nälän hallinnasta. Hiilihydraatit muuttuvat nopeasti sokereiksi ja siitä vyötärön ympärille rasvaksi. Syödessä hiilihydraatteja elimistö torjuu verensokerin voimakasta nousua erittämällä runsaasti insuliinia. Nopeasti laskevan verensokerin elimistö tulkitsee näläksi .Hyväkarpit syövät hyvälaatuisempia hiilihydraatteja. Kuidun pois jäämistä ei kuitenkaan kannata pelätä sillä sen (ainut tutkimuksissa oikeaksi osoittautunut) tehtävä on estää jottei kaikki hiilihydraatit imeytyisi. Toisin sanoen luontokin tietää ettei HH:t ole meille hyväksi.
 

Yhteistyössä