Karppaus??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Googlessa on aika paljon tietoa..

Vähennetään hiilareita, varsinkin huonoja hiilareita, ei karteta rasvaa. Tulee hyvä olo, paino putoaa, ei tarvi olla nälässä. Ei tule väsymyskohtauksia pitkin päivää toisin kun jos syö paljon hiilareita.

Se ei ole dieetti.

Noita on monta versiota. Tiukimmissa syödään melkein vain lihaa kalaa kananmunaa maitotuotteita ja sitten vielä reilusti eläinrasvoja. Ei kuulosta järkimiehen hommalta, ja lääkäritkin siitä varoittelee. Itse en ole koskaan ymmärtänyt, että miksi vielä eläinrasvoja, miksei kasvisöljyjä. Samoin punaisen lihan kuona-aineiden selvä yhteys ruoansulatuselinten syöpään ja nyt myös diabetekseen panee ajattelemaan.

Olen itse harrastanut, en alakarppausta vaan hyväkarppausta. Se ei ole puhdas karppauksen muoto, vaan siinä syödään myös hyviä hiilihydraatteja, mutta ei sokeria, perunaa, valkoisia puhdistettuja jauhoja, valkoista riisiä tai pastaa. Perunan voi helposti korvata erilaisilla kaaleilla. Teen itse höysteen pilkkomalla kaalinkerän kattilaan, mukaan tomaatti, sipuli ja persiljaa ja loraus oliivi- tai rypsiöljyä. Sopii melkein minkä kanssa vain. Samalla vältän teollisia lihavalmisteita, esimerkiksi makkaroita.

En ole oman ruokavalioni kanssa tiukka, kunhan pidän painoani kurissa. Jos kyläillessä tarjotaan pastaa, en ala ongelmoimaan sen kanssa. Ja sunnuntaiaamun croissantista kahvin kanssa en luovu.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä