Mulla vasta neljäs karppauspäivä menossa enkä koe tätä vaikeaksi. Olen pitänyt tarkkaa kirjaa syömisistäni ja aivan varmasti ainakin mä laihdun. Päivittäinen energiansaantini nimittäin jää - ellen oikein pakota itseäni syömään - alle 1000 kcal. Nälkää ei ole ja iltaisin mua kuvottaa ajatus rasvasta.
Systeri aikoinaan laihdutti Atkinsin dieetillä ja kun epäilin asiaa, systeri selitti asian mulle hyvin. Ensinnäkin kun ei mätä niitä hiilihydraateja, ei myöskään verensokerissa tapahdu muutoksia. Verensokeri pysyy siis varsin tasaisena koko päivän. Verensokerin laskuhan on yleensä se, mikä saa ihmisen haluamaan ruokaa. Systeri myös sanoi, että vaikka alkuun tuntui uskomattomalta p opsia juustoja, munia, pekonia ja lihaa vihreiden kasvisten lisäksi, niin jossain vaiheessa yksinkertaisesti ei tehnyt mieli mätätä mienkään poskettomasti noita rasvaisia aineksia. Päivittäinen energiansaanti jää siis alhaisemmaksi, kun ei kertakaikkiaan saa kurkustaan alas enää yhtäkään juustoviipaletta oksentamatta =)