Alkuperäinen kirjoittaja jalava:
ok. kun minä aattelin olla ainakin pari kk tuolla tiukalla. en minäkään mitään tikkuja ala hankkimaan. mutta hiilarit juurikin tuossa 20-30g/vrk.
onkos sulla jotain hyviä vinkkejä "tuskaiselle" matkalle??

tuolla olenkin karppausten sivulla lukemassa..
miten useasti syöt päivässä ja mitä?
voitko vaikka kertoa päivän menuun?
mä aloitin maanantai aamuna, ja nyt jo nesteet hiukan lähtenyt liikkeelle.. turvotusta jo hävinnyt..
Vinkkejä... Varo makeutusaineita, ne saattaa jatkuvalla käytöllä koukuttaa samalla tavoin kuin sokeri ja aiheuttaa naposteluntarvetta. Juo paljon vettä (vähintään 2 litraa vuorokaudessa, alkuun janottaakin), kivennäisvesi on hyvä koska karpilla tulee helposti magnesium-vaje.
Mulla on ollut vitamiini- ja magnesiumlisä käytössä kaiken varalta.
Jossain vaiheessa saattaa lähteä hiuksia normaalia enemmän, mutta olen todennut itsekin sen että se on vaihe ja nyt pukkaa kohinalla uutta (kampaajakin huomautti asiasta).
Koita ympätä rasvoihin oliivi- tmv kasviöljyä kuumentamattomana, vaikka suoraan pullosta jos ei muuta keksi. (Kuumentaminen muuttaa sen elimistölle epäsuotuisaksi, mä paistan voilla kaiken)
Liika proteiini saattaa aiheuttaa jumitusta, lihalla ei voi mässäillä.
Mulla väsytti alkuun muutaman viikon ajan ja semmoiset nopeat voimaa vaativat suoritukset tuntui raskaalta, mutta toisaalta yleiskestävyys ja palautuminen paranivat nopeasti.
Karpin tie ei ole niin tuskainen kuin voisi ajatella, hiilarikoukusta pääseminen tekee monen asian niin helpoksi.
Lueskele karppifoorumeja, ja etsi itsellesi sopiva tapa karpata.
Etsin jonkin menuun...
aamupala:
2 paistettua munaa
pekonia
(musta kahvi)
2 palaa 85% suklaata (pieni ylellisyys jonka olen sallinut itselleni ehkä turhankin usein

)
lounas:
karppia perunatonta jauhelihakeittoa
kreikkalaista jugurttia ja sokeritonta mehukeittoa
päivällinen:
kalkkunaa
tuoresalaattia
currykermaviiliä
iltapala:
1 pala 85% suklaata (Lindt)
oliiviöljyä
Ehkä turhan suklainen päivä tuo, ja kermaviiliä parempi lisuke tulee smetanasta jossa on vähemmän proteiinia ja hiilihydraatteja.