karppaus&sokerittomat karkit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aata
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ai saako? No sehän on ihan itsestä kiinni :D Mulla itsellä ei maha kestä Dietorellejä, vetää ihan kuralle eli en syö. Muistaakseni niiden karkkien hiilarit on suurimmaksi osaksi polyoleja, eli eivät imeydy. juurikaan. Sen puolesta niitä "voi" napostella. Mut ennemmin mie syön vaikka tummaa suklaata.

Karppauksessa on ajatuksena päästä eroon tarpeettomista makeanhimareista, sen vuoksi ainakaan alussa ei suositella mitään keinomakeutuksia tms.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.02.2006 klo 07:54 Selenicereus kirjoitti:
Ai saako? No sehän on ihan itsestä kiinni :D Mulla itsellä ei maha kestä Dietorellejä, vetää ihan kuralle eli en syö. Muistaakseni niiden karkkien hiilarit on suurimmaksi osaksi polyoleja, eli eivät imeydy. juurikaan. Sen puolesta niitä "voi" napostella. Mut ennemmin mie syön vaikka tummaa suklaata.

Karppauksessa on ajatuksena päästä eroon tarpeettomista makeanhimareista, sen vuoksi ainakaan alussa ei suositella mitään keinomakeutuksia tms.

mie oon niin mahoton herkkuloppiska et en oo pystyny lopettaan karkin syömistä! liekkö syy sit itsehillinnässä vai mikä mättää. muuten oon koittanu syyä kyl sokerittomasti ja vähentäny hiilareita. yhen päivän olit sen atkinssin (mite lie kirjotettaan..?) dieetillä, mut seuraavana aamuna oli nii heikko olo et oli pakko ottaa mukaan joitakin hedelmiä, jne et pystyy jotain tekeen.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.02.2006 klo 16:43 äätä kirjoitti:
mie oon niin mahoton herkkuloppiska et en oo pystyny lopettaan karkin syömistä! liekkö syy sit itsehillinnässä vai mikä mättää. muuten oon koittanu syyä kyl sokerittomasti ja vähentäny hiilareita. yhen päivän olit sen atkinssin (mite lie kirjotettaan..?) dieetillä, mut seuraavana aamuna oli nii heikko olo et oli pakko ottaa mukaan joitakin hedelmiä, jne et pystyy jotain tekeen.

Monesti ne makeat ovatkin kompastuskivi ;) Atkinsin induktiovaihe saattaa olla aika rankka ja monet on sanoneet, että aluksi on paha olo pari kolme päivää ja sen jälkeen helpottaa ja olo on parempi kuin koskaan. Mutta eihän hiilareiden vähentäminen tarkoita, että pitää heti tiputtaa induktion tasolle! Minäkin aloitin Zonella eli söin n. 40% energiasta hiilareina ja sit 30% rasvaa ja proteiinia. Jotenkin ne hiilarit jäi sit pois ja nyt mie syön (tavallisena) päivänä jotain 10-15% hiilareina.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.02.2006 klo 17:38 Selenicereus kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.02.2006 klo 16:43 äätä kirjoitti:

Monesti ne makeat ovatkin kompastuskivi ;) Atkinsin induktiovaihe saattaa olla aika rankka ja monet on sanoneet, että aluksi on paha olo pari kolme päivää ja sen jälkeen helpottaa ja olo on parempi kuin koskaan. Mutta eihän hiilareiden vähentäminen tarkoita, että pitää heti tiputtaa induktion tasolle! Minäkin aloitin Zonella eli söin n. 40% energiasta hiilareina ja sit 30% rasvaa ja proteiinia. Jotenkin ne hiilarit jäi sit pois ja nyt mie syön (tavallisena) päivänä jotain 10-15% hiilareina.

mie oon nii "herkkä" tuon pahan olon suhteen etten kyl voi kuvitellakkaan et tieten tahtoen sen itelle ottasin. oli sen verran kauhia olo!! ei pystyny etes aamu puuroo muksuille tekeen! onnex isi oli iltatuuris, jote oli sit hoitamasa muksut ku mie "sairastin".. :/ :ashamed:
mut nyt ku oon vähentäny sillee pikku hiljaa (eka potut, pasta, riisit, vaalee leipä, jne pois) ni on ollu kyl hyvä olo! :D vaikkakaan nuo himot ei oo hävinny! ehkä se on miulla jo jotain alitajunta juttui.. mut nyt jos saan jätettyä "normaalit" karkit etes pois nii se ois jo saavutus ja joskus sit vois jättää nuo sokerittomatkin.. =) pitää vaa alkaa syömään vähä runsas kalorisempaa ruokaa ettei tuo maito ehtys.. on ollu nii runsasta tuo miu karkin syönti et oon saanu siitä enempi kaloreita ku oikiasta ruuasta... :p :ashamed:
tummaa suklaatako ei oo sit "kielletty"?

Tummassa suklaassa on suhteessa vähemmän sokeria kuin tavallisessa maitosuklaassa. Mutta kaakaoprosentin pitäisi olla vähintään 70%, ainakin Maraboulla on ja sit Lidlistä löytyy ainakin 70-80%. Stockalta saa Lindtin suklaata, joista korkein on 99%. Se onkin aika tuikeeta, vähän ku söis suoraan sokeroimatonta kaakaojauhetta.. ;) Mut jääkaappikylmänä sitä on kiva imeskellä.

Jotkut syövät sokeroimatonta suklaata (Bruneberg tms. en muista), mutta sekään ei oo mun vatsalle sopivaa.. :\| Mut jos sie kestät dietorellejä, niin menee se tuokin.

Yhteistyössä