Karppaus on liian vaikeaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Vihdoinkin päätin kokeilla karppausta, mut alusta asti tuntunut olevan niin työlästä.

Suurimmat ongelmat olleet se, että miten saada hiilareita, proteiinia ja rasvaa oikeassa suhteessa. Jos rasvaa tarttis syödä lisää, mutta ei proteiinia tai hiilareita, ni en kyllä ehtaa voitakaan ala pelkästää popsia. Ja sitten se, kun muu perhe syö kuitenkin tavallista ruokaa. Löin siis lopulta hanskat tiskiin ja jatkan vaan niin, että vähennän turhat perunat ja pastat pois ja katson vähän mitä syön...toivottavasti sekin jotain auttaa...

Olenko ainoa ongelmineni?

Sori mut en oikein tajuu miksi on vaikeeta syödä lihaa, kalaa, muita proteiineja, kasviksia ja hedelmiä?? Rasvaa saat siitä kun paistat/käytät ruuanlaitossa oliiviöljyä ja muita hyviä öljyjä. Saat niitä myös kalasta ja esim. avocadosta.Laita noita öljyjä myös salaattien joukkoon jne. Syöt samaa ruokaa kuin muu perhe, mutta jätät hiilarit vaan pois lautaselta, vaikeaako..?

Eli kun mä täytän päivän ruoat sinne karppausinfon ruokakulmaan ja sit lasken ne prosentit, ni yleensä menee niin, et rasvaa on liian vähän ja proteiinia alkaa olla liikaa, joten miten voin sitä rasvaa sitten syödä enemmän?

Syön samaa ruokaa kuin muu perhe, kyllä teen niin, mut silti tekee vaikeeta ja jos teen jonkun perunakiusauksen, ni silloin mun pitää syödä kokonaan eri ruokaa kuin muut.

Ja sit se, kun tekee vaan mieli sitä leipää...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Eli kun mä täytän päivän ruoat sinne karppausinfon ruokakulmaan ja sit lasken ne prosentit, ni yleensä menee niin, et rasvaa on liian vähän ja proteiinia alkaa olla liikaa, joten miten voin sitä rasvaa sitten syödä enemmän?

Syön samaa ruokaa kuin muu perhe, kyllä teen niin, mut silti tekee vaikeeta ja jos teen jonkun perunakiusauksen, ni silloin mun pitää syödä kokonaan eri ruokaa kuin muut.

Ja sit se, kun tekee vaan mieli sitä leipää...

Tuohon en osaa auttaa, kun en ole itse tota karppausinfo sivustoa käyttänyt. Mutta siis, jos teet esim. perunakiusauksen niin sitten pitää itselle väsätä joku toinen ruoka :( Koita siis tehdä sellaisia ruokia, joista pääset "valitsemaan" vaan hiilarit pois. Ja joo tiedän, leivän himo on se pahin :) Kun itse söin noin, eli silloin kun en ollut raskaana, niin päivän hiilarit tuli aamuisesta luomukaurapuurosta ja illalla yhdestä leipäpalasta. Muuten menin kasvis, protsku, hedelmä-linjalla. Ja tuloksia tuli!

Pääsit pitemmälle kuin minä.
Mä kuukletin "karppaus" ja tökkäsin ekan sivun mihin hiiri osui.
Siinä luki, että paitsi viinan, myös kahvin juonti on lopetettava välittömästi.

No se oli sitten helppo valinta. Mä rakastan kahvia.

Sitten järjellä ajatellen: mä myös rakastan leipää. Ajatus elämästä ilman leipää, pullaa, kakkua ja keksejä on kerta kaikkiaan mahdoton.

Päädyin siis perus-painonvartija-pistelaskuun, eli vähensin kaikkea tasapuolisesti ja ylläripylläri laihduin 15 kg puolessa vuodessa. Kilo on tullut takaisin toisessa puolessa vuodessa, mutta kunhan kesä tulee aion laihduttaa vielä 6-8 kg.

Yhteistyössä