Karppaus ja jatkuva nälkä!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja karpatikarpkarp
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

karpatikarpkarp

Vieras
Olen 168/95kg (alkupaino 105kg) ja karpannut tammikuusta lähtien. Ensalkuun en tuntenut nälkää, päinvastoin. Hyvä että muistin syödä. Nyt minulla on kuitenkin aina nälkä.

Esimerkkiä päivän syömisistä:

6.45 Aamupala: 2x paistettu muna, lasillinen mehua (söin ennen myös pekonia.. pitäiskö ottaa takaisin ruokavalioon?)

11.15 Lounas: Koulussa 1/2 lautasellista salaattia, loput kastiketta/pihviä/mitä sattuu olemaan. Pasta/peruna/riisi on luonnollisesti poissa lautaselta. Lasi vettä.

16.00 Päivällinen: Yleensä keittoa (makkara/jauhis/kana). Tai kastiketta ja keitettyä kukkakaalia. Nyt ollaan viimeiset 3 vko menty keitolla. 2 lautasellista.

20.00 Iltapala: Yleensä 2 x paistettu muna. Joskus söin marjoista ja turkkilaisesta jogurtista tehtyä smoothieta, mutta tulin sille allergiseksi.

Mitä tähän vois lisätä tai mitä teen väärin? Paino junnaa samoissa lukemissa ja toista viikkoa...

Karppaushan on ihan,sama kuin mikä vaan dieetti. Kokonaisenergiamäärä ratkaisee. Mehut eivät kuulu karppiruokaan eivätkä jauhoiset kastikkeet. Annoskoko on olennainen. Ja,meneekö muita juomia kuten alkoholia.

Mehu pois ja enemmän rasvaa kehiin! Nälkä johtuu yleensä liian vähäisestä rasvasta tai sit kaloreita tulee liian vähän. Itse syön aamupalaksi usein 2-3 munan munavoin (voita 1-2rkl) ja lisäksi vielä kahvia kermalla. Ei varmasti tuu nälkä pitkään aikaan! Myös 2-3 munan munakas vie nälän hyvin. Keitto ei myöskään kuulosta kovin täyttävältä. Itse syön 2 kunnollista lämmintä ateriaa päivässä ja jos ateria on ollut suht vähärasvainen niin otan vielä kermakahvin/teen jälkkäriksi. Syötkö myös tarpeeksi proteiinia?

T. 8 kg normaalipainon sisällä laihduttanut

Sanoisin että et saa tarpeeksi proteiinia.
Itse syön suunnilleen näin, en laihduta, mutta rasvaa palaa.

Aamulla kaurapuuro pakastemarjoilla ja lesitiinirakeella, c-vitamiinipore ja kahvia.
Lounaalla salaattia/kasviksia ja niiden kanssa sitten kanaa, kalaa, mitä sattuu olemaan.
Välipalaksi rahka marjapiltillä (noin 1/3 prk)
Illalliseksi joku salaatti tai vaikka täytetyt paprika jauheliha- tai tonnikalatäytteellä, wokki tms.
Illalla vielä rahka, jos nälkä.

Uskoisin, että laihdut noilla samanlaisilla eväillä ilman mitään pekoneita tai kermakahveja.

Sanoisin että et saa tarpeeksi proteiinia.
Itse syön suunnilleen näin, en laihduta, mutta rasvaa palaa.

Aamulla kaurapuuro pakastemarjoilla ja lesitiinirakeella, c-vitamiinipore ja kahvia.
Lounaalla salaattia/kasviksia ja niiden kanssa sitten kanaa, kalaa, mitä sattuu olemaan.
Välipalaksi rahka marjapiltillä (noin 1/3 prk)
Illalliseksi joku salaatti tai vaikka täytetyt paprika jauheliha- tai tonnikalatäytteellä, wokki tms.
Illalla vielä rahka, jos nälkä.

Uskoisin, että laihdut noilla samanlaisilla eväillä ilman mitään pekoneita tai kermakahveja.

Sekin on aika yksilöllistä. Mulla nimenomaan nälkä lähtee rasvalla eikä hirveellä proteiinimäärällä. Kun n. 70-80 % energiastani tulee rasvasta on mulla paras olo :) Maitoproteiinia välttelen eli kaikki proteiini tulee kananmunista, kalasta, kanasta, lihasta ja pähkinöistä.

Kuka sanoi että käytän jauhoja kastikkeissa??!!

Mitkään puurot ei tuu kysymykseenkään, kaikki vilja turvottaa.Mitä voisin sitten juoda aamupalalla? Juon tällä hetkellä karpalomehua aamuisin. Kahvia/teetä en juo, pelkkä vesi nousee heti ylös jostain syystä.

Maitoa en juo, maitotuotteista oon syönyt viimeaikoina vaan juustoa. Rahka pidä mitenkään nälkää.

Karkkia en himoitse, enkä naposteltavaa vaan on ihan kunnon nälkä. Voi tietty olla opittukin tapa...

Pelkkä vesi nousee heti ylös? Kuinka paljon juot vettä päivässä? Nälkä voi johtua siitäkin. Itse pyrin juomaan 2-3 litraa. Aamupalan kanssa tosin en välttämättä juo mitään, juon yleensä ison lasin vettä heti herättyäni. Kuinkahan paljon tossa karpalomehussa on hiilaria, ootko kattonu?

Sanoisin että liian vähän rasvaa. Valuta vaikka rypsiöljyä tai oliiviöljyä salaatin päälle.
Lisäksi mehun tilalle vaikka lasi maitoa. Ei pitäisi jumittaa jos ei liikaa maitotuotteita käytä.

Jogurtti on ok, samoin rahka eli jos marjat aiheuttavat allergiaa niin kokeile ilman niitä. Onko tarpeeksi kuitua ja vettä? Vehnälesettä jogurtin kanssa ja vettä vähintään 2,5litraa päivässä!

Anna kehon ja suolistobakteereiden adaptoitua uuteen tilanteeseen. Jumi voi kestää viikoista kuukausiin kunnes keho taas ohjelmoituu uudelleen. Käytännössä vältä sellaista alienergistä tilaa,jossa kilpirauhanen alkaa säätämään solujen energiankulutusa minimille. Tai jos sillä tavalla laihdutat, niin et sitten liiku hulluna! On aivan liikaa niitä, jotka ovat sekoittaneet koko kehon hormonaaliset säätelytekijät kitukaloreilla ja liikunnalla (oli ruokavalio mikä tahansa). Rasvan lisäys ruokavalioon kuulostaa fiksulta. Kokeile tuottaako kookosrasva sellaisen polttelevan tunteen: jos tuottaa, niin laita sitä teelusikallinen kahvin sekaan kerman sijaan.

Täytä sitä vatsaa kasviksilla. Hauduta vaikka sipulia ja kaalia pannulla ja syö sitä pari lautasellista päivällisen yhteydessä. Tai kukkakaaligratiinia, paista wokkivihanneksia tms.
Viljattomalla kuidun saanti on aika haasteellista ja nyt sulla on vaan puoli lautasellista salaattia päivän aikana?

Aamupalaan lisäisin vaikka tonnikalaa, pähkinöitä, avokadoa tms. Punainen liha ei oo hyväksi kelleen.

Yhteistyössä