Karppaus ja hiustenlähtö

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Epätoivo iskee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Epätoivo iskee

Vieras
Eli ongelma on tämä: Olen karpannut nyt kolmisen kuukautta ja pari kuukautta sitten alkoi hiuksia lähteä. Varsinkin suihkussa niitä irtoaa kerralla aina tukoittain. Muutenkin hiukset on erittäin kuivat, hamppumaiset ja elottomat. Kiilto on tipotiessään. Onko mulla joku puutos ja jos niin mikä? Onko muille käynyt näin? Mitä mun pitää alkaa syödä että tämä loppuu?? En tietysti voi olla varma että liittyy tuohon karppaukseen mutta siltä se vahvasti tuntuu.

Hb otettiin juuri, oli 136 eli anemiasta ei ole kyse. Lihaa en syö enkä kanaa. Kalaa, munia ja maitotuotteita kyllä. Purkista syön monivitamiinia, D3:sta n. 50 mikrog/päivä, Bioteekin E-epa+dha:ta ja vielä lisäks B-vitamiineja. Olen käyttänyt System 4 sarjan shampoota ja hoitoainetta jo pitkään.

Niin ja imetän, vielä aika reilusti, mutta lapsi on jo 1v 3kk eli mistään imetykseen liittyvästä hiustenlähdöstä ei ole kyse. Se oli ja meni kun vauva oli 2kk-6kk.

Osaisiko joku arvailla mistä voi olla kyse? Olisin kiitollinen avusta.

Kokeile Priorinia apteekista, vaikka sellanen kuukauden satsi, jos ottaa 3 kapselia päivässä. Eihän se mikään halpa ole, mutta mulla tehosi ainakin tosi hyvin, kun hiuksia lähti stressin yms. takia.

[QUOTE="vieras";24272730]Kokeile Priorinia apteekista, vaikka sellanen kuukauden satsi, jos ottaa 3 kapselia päivässä. Eihän se mikään halpa ole, mutta mulla tehosi ainakin tosi hyvin, kun hiuksia lähti stressin yms. takia.[/QUOTE]

Mitä se on? Täytyy tutustua ja ottaa selvää voiko sitä syödä imetyksen aikana. Kiitos :)

[QUOTE="ap";24272821]Mitä se on? Täytyy tutustua ja ottaa selvää voiko sitä syödä imetyksen aikana. Kiitos :)[/QUOTE]

Ja se olikin siis shampoo =) Oli siellä tosin mainintaa jostain kapseleistakin.

[QUOTE="ap";24272869]Ja se olikin siis shampoo =) Oli siellä tosin mainintaa jostain kapseleistakin.[/QUOTE]

Siis mä tarkotin vaan niitä kapseleita, sampoosta ei ole kokemusta. 90 kapselin purkki maksaa ehkä jonkun 35 euroa, ja se riittää siis kuukauden tehokuuriksi. Löytyy vaan apteekeista, ei luontaistuotekaupoista.

Mä olen kokeillut Priorinia, rajusta laihdutuksesta johtuvaan hiustenläntöön, eikä niin minkäänlaista vaikutusta ole ollut. Priorin shampoo tuntuu suorastaan lisäävän hiustenlähtöä. Mä olen nyt kokeillut kahtena eri kertana (pidempi ajanjakso siis) ja huomannut ihan selvästi.
Aivan kuin heittäisit rahat kaivoon mutta itse se tietysti on kokeiltava ja todettava.
Mitään ihmepillereitä ei ole.

Oletkos nyt varma että hiustenlähtö johtuu karppauksesta eikä imetyksestä? Monestihan juurikin raskauden jälkeen hiuksia tippuu kasoittain ja hiukset tuntuvat kamalilta.. Kaipa noita shampoita ja muita voi kokeilla mutta kyllä se siitä tasaantuu

Alkuperäinen kirjoittaja höm;24273636:
Oletkos nyt varma että hiustenlähtö johtuu karppauksesta eikä imetyksestä? Monestihan juurikin raskauden jälkeen hiuksia tippuu kasoittain ja hiukset tuntuvat kamalilta.. Kaipa noita shampoita ja muita voi kokeilla mutta kyllä se siitä tasaantuu

En tietenkään varma voi olla, mutta luulisin ettei ole enää raskauteen tai pelkästään imetykseen liittyvää. Minulla on kolme lasta ja jokaisen ollessa 2kk on hiuksia alkanut irrota paljon mutta muutamassa kuukaudessa se on mennyt ohi, kuten nytkin. Tämä uusi sulkasato alkoi vauvan ollessa jo yli vuoden ikäinen ja hetimiten kun jätin enimmät hiilarit pois.

Olisko ketään karppaajaa paikalla jolla olis samanlaisia kokemuksia?

Yhteistyössä