Karppaus-G, haen motivaatiota!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hienoja painonpudotuksia teillä! Kannattaako aloittaa alakarpilla jos tavoitteena näin aluksi on ihan selkeä painonpudotus ja myöhemmin ylläpito? Mun mielestä on ollut aika hankala löytää SELKEÄÄ tietoa vaikka netti on turvoksissa karppaus-sivuja. Ja mistä ihmeestä mä saan tietää kuinka paljon hiilareita mikäkin ruoka-aine sisältää? Sori tyhmät kysymykset!!!

No omakohtaisesti sanoisin että kannattaa :D . Käyttökelpoinen sivusto makrojen tutkailuun on www.fineli.fi, käytän sitä itse päivittäin.
Karppausta opiskellessani luin Salmenkaidan ja Tavin "laihdu ilman nälkää hiilihydraattitietoisella ruokavaliolla" sekä prof. Antti Heikkilän "hyvän olon keittokirjan". Salmenkaidan ja Tavin kirja sisältää hyvää asiatietoa ja esittelee monta vähähiilihydraattista ruokavaliota, Heikkilää kannattaa lukea hiukan suodattimen kanssa. Hyviä ajatuksia siinäkin kyllä.

Mä vasta aloittelen, en tiedä mikä lie -karppi olen :) Ihan aloitin sokerin, valkoisten jauhojen poisjättämisellä (myös riisi, peruna, pasta ovat jääneet) ja katselen mihin tästä päädyn. Tosin aikaa on mennyt vasta 2 viikkoa, paino on pudonnut 2,5 kg. Olen kokeillut myös painonvartijoiden pointseja ja vaikka mitä, mutta tämä on ainoa tyyli mikä mulla tepsii.

Ja myös muutama vuosi sitten karppasin muutamia kuukausia, silloin paino putosi kesän aikana 7 kg. En tiedä, miksi retkahdin takaisin paahtoleipämössöön. Ja mulle tämä sopii, koska rakastan kaikkea hyvää ruokaa, esim. pekonia, kanaa kermakastikkeessa jne... Riisin olen korvannut wok-vihanneksilla, enkä mitään ole ainakaan menettänyt :) :o :o

Hyvä karpiksi sitä kai voi sanoa..
Valkoinen vilja pois,sokeri(no sitä en käytä muutenkaan)..perunaa en jätä pois mutta kohtuudella.
Päivän hiilari määristä en tiedä en oo tarkemmin laskenu mutta kohtuudella..

viikossa on lähtenyt 1,3kg pois.

Alkuperäinen kirjoittaja mielenkiinnosta kysyn:
mitäs sitten syödään jos valkoiset jauhot,pasta,riisi,peruna jätetään pois?
ja sokeri,niin ihan pelkkä puhdas sokeriko?
:)

täysjyvää ite syön ainakin(ja pastoissa löytyy täysjyvää ja leivissä 100% ruikkaria )..siis en ole totaalikieltäytyjä hiilareissa..

Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:

täysjyvää ite syön ainakin(ja pastoissa löytyy täysjyvää ja leivissä 100% ruikkaria )..siis en ole totaalikieltäytyjä hiilareissa..

no perhana..taidanpa minäkin kokeilla.

Alkuperäinen kirjoittaja tilda harmailee:
Käy katsomas täältä... tossa on aika hyvin se, mitä saa syödä..
http://karppaus.info/wiki/index.php?title=Ateriamatriisi

Joo, mä tilasin jo sen Karpin keittokirjan ja siinä oli nuo samat. Mulle on vaan ihan epäselvää, että kuinka paljon just niitä hitsin hiilareita on missäkin ruuassa. Saako alakarppaaja syödä tummaa riisiä vai tuleeko siitä paljon hiilareita, eikö nekin kannattaisi "säästää" muihin ruokiin?

Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:

Joo, mä olen ostanut kans jotain täysjyväruisleipää. Saatan palasen ottaa sitä, ennen meni aamu- ja iltapalalla 3-4 viipaletta, usein vaaleaa leipää. Peruna on mulle sellainen pahe kanssa, että siitä olen luopunut alkuun kokonaan, tosin ei ole nyt mieli tehnytkään :o Mulla toimii hyvin nuo pakastekasvispussit, eilenkin paistoin broitsun suikaleet, pussi vihanneksia, kermaa ja aurajuustoa - nam. Ja mausteita mielen mukaan.

Toki minäkin edelleen herkuttelen vanhoilla pahoilla: sipsiä, namia jne, mutta ei pahemmin mieli ole tehnyt. Tai jos tekee, niin muutaman otan, kun ei ne loppujen lopuksi niin hyviä olekaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja tilda harmailee:
Käy katsomas täältä... tossa on aika hyvin se, mitä saa syödä..
http://karppaus.info/wiki/index.php?title=Ateriamatriisi

Joo, mä tilasin jo sen Karpin keittokirjan ja siinä oli nuo samat. Mulle on vaan ihan epäselvää, että kuinka paljon just niitä hitsin hiilareita on missäkin ruuassa. Saako alakarppaaja syödä tummaa riisiä vai tuleeko siitä paljon hiilareita, eikö nekin kannattaisi "säästää" muihin ruokiin?

Se riippuu ihan siitä, mitä karppi-linjaa lähdet seuraamaan. Itse olen ollut ilman leipää nyt reilun viikon, en syö perunaa, pastaa enkä riisiäkään. Eilen tosin söin pienen annoksen spagettia kun lapset olivat miehen kanssa tehneet ja halusivat, että äitikin syö. Mä olen vähän sellainen "oman tien" kulkija tässä karppauksessa, mutta paino on lähtenyt hyvin laskuun. Reilussa viikossa on tippunut painoa n. 4 kg, tosin nesteitähän noi suurin osa on. Jos haluat laskea hiilareita tarkemmin niin käy tuolla finelin sivuilla, sieltä saat laskettua tosi helposti ne. Mä alkuun laskeskelin, mutta nyt ku paino laskee joka tapauksessa, en laske. Jos alkaa jumittamaan niin sitten keskityn tarkemmin siihen uudelleen.

Yhteistyössä