Karppaajille kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Karppaajille kysymys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Karppaajille kysymys

Vieras
olen tutkinut tuota karppaus asiaa ja haluan kokeilla sitä. Minulla on runsaasti ylipainoa. Periaatteen ymmärrän että ne hiilarit veks, mutta miten olette laskeneet nuiden muiden syömisten määrää? Oletteko laskeneet kaloreita vai? Mietiskelin että muullakin kuin hiilareilla saan helposti hirvittämät kalorimäärät :( eli muutenkin syömistä on hillittävä. Mutta mistä löytää paljon esim. kanamunassa kaloreita jne..

Joskus olen ollut mukana painonvartijoissa, jonka ajatuksena oli kaikkea kohtuudella. Paino putosi aluksi, mutta tyssäsi n. -10kg jälkeen. Nyttemmin kaikki tullut takaisin ja reilusti korkojen kera.

Juu ei se karppauskaan ole mikään dieetti vaan elämäntapa loppuelämäksi. En laske kaloreita, syön mitä haluan kunhan rasvaa on riittävästi ja hiilareita riittävän vähän. En ole liikkunut yhtään enempää ja välillä pidän hiilaripäivän, ihan näin on tippunut maaliskuun alusta 5kg, syksyllä voisin innostua vaikka liikkumaankin enemmän.

Näinhän se on että täysremontti on tehtävä, mutta ajattelinkin sitä että mistä työkalut siihen että ymmärtää sen mikä on se normi määrä. Itselläni on tämä todellakin hämärtynyt..

oon laihtunut 10 viikossa 8kg ja liikuntaa en ole lisännyt.
kaloreita en laske, hiilareita lasken. nyt pysyn alle 60/pv eka viikolla 20 tokalla 25 jne. olen tänä aikana myös köynyt kerran hampparilla, syönyt kakkua synttäreillä, mutta nämä ovat poikkeuksia, ja niitä ei joka viikolle toki satu.
nytkin poitsun kanssa syödään mansikoita ja kermavaahtoa :D

Alkuun laskin hiilareiden lisäksi proteiinit, niitäkään kun ei tarvitse tulla liikaa, mutta äkkiä ravintosisällöt oppii, eikä tarvitse enää miettiä niin paljon.
Itselleni laskeminen tekee ruokien suunnittelusta hauskempaa.
Fineli ja karppaus.info ovat hyvänä apuna. Finelin sivuilla kun voi laskea koko päivän syömisensä.

Jos nyt ei ihan kokonaan jätä hiilareita pois, mutta tarkoitus olis vähentämisellä saada muutama kilo pois suht lyhyessä ajassa, niin mikä olisi se päivän raja grammoissa?

Ei ole tarkoitus olla nälässä, sen verran saa syödä että on hyvä olla. Se syöminen vähenee itestään kun ajan kanssa pääset ketoosiin ja nälän tunne vähenee ja syömien on vain syömistä eikä ajankulua.

[QUOTE="apua";23878388]Jos nyt ei ihan kokonaan jätä hiilareita pois, mutta tarkoitus olis vähentämisellä saada muutama kilo pois suht lyhyessä ajassa, niin mikä olisi se päivän raja grammoissa?[/QUOTE]

Hiilareita 100g päivässä on minulla 1kg viikossa.

[QUOTE="apua";23878388]Jos nyt ei ihan kokonaan jätä hiilareita pois, mutta tarkoitus olis vähentämisellä saada muutama kilo pois suht lyhyessä ajassa, niin mikä olisi se päivän raja grammoissa?[/QUOTE]

Ketoosiin päästäksesi pitää olla 2 viikkoo alle 40g tai mulla pelaa näin ja sen jälkeen menen tuolla 70g paikkeilla. Jos menee yli 100g niin sitten tulee himohiiri ja tekee mieli kaikkea peetä.

Riippuu ihan siitä, mitä sä normaalisti syöt. Mä taannoin kokeilin karppausta ja jätin vaan hiilarit pois. En saanut päivän aikana kasaan kuin noin 600 kcal ja lisäämällä ruokiin rasvaa sain ripulin ja 800 kcal :D Hyvin sillä olisi kyllä laihtunut, mutta töissä ei oikein jaksanut olla. Kannattaa siis ainakin aluksi vähän laskea kaloreitakin ja muodostaa ateriansa siten, että ei sentään mitään "sairaaladieettiä" pidä vahingossa.

jostain löysin että valita sellaisa tuotteita, joissa hiilareita korkeintaan 5g/100g. Mitä ootte mieltä?

Mutta onko tosiaan näin että rasvat "rasvasena". eli esim. maitotuotteet rasvasina. Vuosia olen yrittäny syödä kevyt juttuja --- ja saanu tietysti niitä hiilareita :/

[QUOTE="alkup.";23878431]jostain löysin että valita sellaisa tuotteita, joissa hiilareita korkeintaan 5g/100g. Mitä ootte mieltä?

Mutta onko tosiaan näin että rasvat "rasvasena". eli esim. maitotuotteet rasvasina. Vuosia olen yrittäny syödä kevyt juttuja --- ja saanu tietysti niitä hiilareita :/[/QUOTE]

Ei sen ole väliä paljonko yhdessä tuotteessa on hiilaria, päivän kokonaismäärä ratkaisee. Minä esim. äsken söin hiilaria paljon, eli nyt loppupäivä mennään 0 linjalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23878422:
Riippuu ihan siitä, mitä sä normaalisti syöt. Mä taannoin kokeilin karppausta ja jätin vaan hiilarit pois. En saanut päivän aikana kasaan kuin noin 600 kcal ja lisäämällä ruokiin rasvaa sain ripulin ja 800 kcal :D Hyvin sillä olisi kyllä laihtunut, mutta töissä ei oikein jaksanut olla. Kannattaa siis ainakin aluksi vähän laskea kaloreitakin ja muodostaa ateriansa siten, että ei sentään mitään "sairaaladieettiä" pidä vahingossa.

:D :D Luulen, että kaloreiden kans ei ole ongelmaa, ne vaan on niin hyviä. Ainoa, et jos ne tulee just niistä hiilihydraatti eväistä.. pitää seurata.

Ja muille vastaajille kiitos!! Taidan mennä pari viikkoa vähemmällä ja sit pyrkiä tuonne 70-100g/pvä.

[QUOTE="vieras";23878451]Ei sen ole väliä paljonko yhdessä tuotteessa on hiilaria, päivän kokonaismäärä ratkaisee. Minä esim. äsken söin hiilaria paljon, eli nyt loppupäivä mennään 0 linjalla.[/QUOTE]

Ja tietenkin maitotuotteet rasvaisia, maito on punaista ja kerma kuohukermaa ja juusto kunnon kermajuustoa.

[QUOTE="apua";23878454]:D :D Luulen, että kaloreiden kans ei ole ongelmaa, ne vaan on niin hyviä. Ainoa, et jos ne tulee just niistä hiilihydraatti eväistä.. pitää seurata.

Ja muille vastaajille kiitos!! Taidan mennä pari viikkoa vähemmällä ja sit pyrkiä tuonne 70-100g/pvä.[/QUOTE]

Oikein hyvä idea, minä alkuun menin kaksiviikkoa tyyliin lihaa ja rahkaa, salaatti yms. senkin jätin pois.

En oo laskenut hiilareita, en kaloreita, en rasvoja tai protskuja. Oon jättänyt vaan sokerit, perunat, pastat ja viljat sun muut pois. Käyttänyt oikeaa kermaa ja voita. Syönyt niin että nälkä ei ole ollut kertaakaan. Välillä olen syönyt Uotilan ruisleipää pari siivua. Tummaa suklaata, nam!!
2 viikon tuloksena -1,5 kg. Ja olen tuohon tahtiin todella tyytyväinen, sillä imetän enkä halua että maito ainakaan alkais vähenemään "kitukuurin" takia. :)

[QUOTE="vieras";23878470]Oikein hyvä idea, minä alkuun menin kaksiviikkoa tyyliin lihaa ja rahkaa, salaatti yms. senkin jätin pois.[/QUOTE]

Kiitos! Ehkä en olekaan ihan toivoton tapaus :D Miksi muuten tuo ketoosi on pakollinen??

Ja vielä tuli mieleen yksi kysymys.. Onko yleisvointisi parantunut karppaamalla? Kuinka pian aloittamisesta ja miten?

Mä laskin pari ensimmäistä viikkoa hiilareita ja sen jälkeen olen mennyt ihan mutulla. Syönyt olen ihan reilusti, niin paljon että ei ole nälkä ja on hyvä olla. Musta ei ole mihinkään kitukuureihin, joten tää karppaus on ollut ihanaa :) Tarkoitus on myös syödä mahdollisimman luonnonmukaista ja lisäaineetonta ruokaa, joten kaikki kevyttuotteet on pois suljettu.

[QUOTE="apua";23878508]Kiitos! Ehkä en olekaan ihan toivoton tapaus :D Miksi muuten tuo ketoosi on pakollinen??

Ja vielä tuli mieleen yksi kysymys.. Onko yleisvointisi parantunut karppaamalla? Kuinka pian aloittamisesta ja miten?[/QUOTE]

No sen takia että pääset siitä hiilarihimosta ja yleensäkin syömishimosta. Mulla oli ekan viikon pää kipeä pikkasen ja sen jälkeen olen ollut erittäin hyvä nukkumaan yön eli uni tuntuu syvemmältä ja paikkoja ei aamullakaan särje, olen jo 40v ja oli jo sitä vikaa ettei pääse sängystä ylös kun joka paikkaa särkee, ne on jääneet pois. Alkuun oli ihossa sellasia paukuroita sillon tällön ja ne kesti kauan hävitä, nyt ei ole enää mitään ongelmaa. Ainut ongelma on että hiilaripäivän jälkeen vaivat palaavat ja pää on kipeä, mutta se on sen yhden seuraavan päivän vain. En enää sorrukaan niihin hiilareihin kovin äkkiä, kun tietää mitä tuleman pitää.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23878422:

oisko sulla vinkata jostain helppoa kalorilaskuria? ja paljonkohan niitä kaloreita kestää napsia että se paino kuitenkin laskee. Ja leipä on mulla ollu se jota on tullut mussuttetua monta päivässä.

Yhteistyössä