karppaajien tsemppiketju

  • Viestiketjun aloittaja pepperoni
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja kesäkurpitsa:
Alkuperäinen kirjoittaja Ooo:
Alkuperäinen kirjoittaja kesäkurpitsa:
Minkäslaisia ruokia te tänään syötte?

Itse olen juuri lounaalla ja syön tässä cevapcicejä ja kesäkurpitsaa kermassa, lisukkeena paprikaa ja suolakurkkua. :p
Mitä ihmettä on cevapcice??
Cevapcici on naudanlihakääryleitä, joita löytyy ainakin Lidlin pakastealtaasta. Todella hyviä ja lisäaineettomia. Näissä ei ole mitään muuta kuin lihaa ja mausteita.


Meidän jädekone on muistaakseni Krups.
Joo tarttee kyl koittaa ettiä noita!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ooo:
Pitääpä mennä Lidliin hakemaan noita lihoja :p Kiitos vihjeestä. Ja se jädekone taitaa kans mennä tilaukseen...
Meillä on näitä aina pakastimessa, näppärä pikaruoka jos ei muuta keksi, paistetaan vaan pannulla.

Ja kun on lisäaineettomia niin voi lapsellekin antaa.
 
karppikatti
Alkuperäinen kirjoittaja vippis:
Niin hei mikäs makeutusaine nyt siis olis paras, ja missä muodossa? Kahviin / teehen tarvitsen, ja joskus johonkin partis-marja-juttuun tai kermavaahtoon vähän.
Mä suosittelen edelleen sitä steviaa, edellisellä sivulla on linkki!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vippis:
Niin hei mikäs makeutusaine nyt siis olis paras, ja missä muodossa? Kahviin / teehen tarvitsen, ja joskus johonkin partis-marja-juttuun tai kermavaahtoon vähän.
Steviaa suosittelen itse edelleen. Me käytetään jauheena ja nesteenä. Tabletteina on myös, mutta ei niille kauheasti ole käyttöä, mies osti kahvia varten, mutta ei kuulemma sovikaan kahviin ollenkaan. Kaakaoon stevia on kyllä hyvä ja teehen (teehen ainakin miehen mielestä, itse juon teen makeuttamattomana). Partikseen ja rahkaan sitä itse eniten käytän.
 
Minusta jauhe ja neste on yhtä monikäyttöisiä, mutta neste helpompi annostella. Jauhetta kun täytyy laittaa niiiiiiin vähän, että sitä hurahtaa helposti liikaa. Mutta jauhe on paljon riittoisampaa, joten tulee todella paljon halvemmaksi. Meillä on tuo yksi jauhepussi kestänyt jo kaksi vuotta ja annettiin siitä vielä äidillenikin. :D
 
karppikatti
Alkuperäinen kirjoittaja vippis:
Oliskohan jauhe sitten monikäyttösin tosta steviasta? Voisin nyt ihan oikeasti koittaa saada jätettyä noi aspartaamitsummuut poijjes. Pari vuotta oon ajatusta kypsytelly :whistle:
Mulla on jauhetta ja se toimii hyvin. Mittana kannattaa käyttää maustemittaa, mulla menee teehen n. puolikas sellanen.
 
Ihanaa ku tullut tuollaisia kylmäherkkuvinkkejä :p

Mä kaipailisin vinkkejä miten saada mahdollisimman paljon kuituja päivässä? Käyttääkö kukaan mitään kuitulisää tms. Minkä merkkistä? ja mistä voi ostaa?

Joskus kuullut et jotkut syö karpatessakin kuiten 1 kuitusen ruisleivän/pvä jotta kuitua sais. Mutta onko se pahasta?

Ja sitten kiinnostaa et voiko ns karpata väärin? Siis ettei paino laskekaa vaan päinvastoin nousee.. Miten siis syödä väärin?!? Ja katsotteko myös kalorimäärä päivässä?

Mä koitan kahtella mahollisimman paljon tuolla karppi.infosta sekä joku atkins-taulukko että mitä saa syödä ja sitten tosiaan se kalorilaskuri on apuna.

-Niin kiinnostunut, mutta vielä hiukan ulalla oleva Minnäi :)
 
..kuidun tarve ei ole samanlainen kuin virallisterveellisessä. Rasvan määrä kompensoi kuitujen vähyyttä :) Voipi mennä kropalla hetki ennen ko tottuu siihen, mutta että en oo tarvinnu mitään lisäkuitua koko aikana.
 
Tähän minäkin voisin osallistua! Olen 10kg jo laihduttanut ja matkaa olis vielä ainakin toiset samanlaiset. Nyt aloitin tota karppaamista (olisko sitten hyvä karppausta..??) Jätin leivät pois mutta olen syönyt aamuisin kaurapuuroa raejuustolla. Perunat/riisi/makaroni on poissa ja valkoiset jauhot. Ilmeisesti syön liian vähän rasvaa koska mulla on nälkä tunnin välein ja pää on kipeä kolmatta päivää. Päivän ruuat koostuu vihanneksista, salaatista, rahkasta, kanasta/lihasta. Oliiviöljyä käytän salaatissa. Ja se kaurapuuro aamuisin.

muoks. minnäi käsittääkseni paino voi nousta jos rasvan määrä on liian suuri. Oonko ymmärtäny oikein..??
 
Ooo
Kuituja olen välillä ottanut Kuidukas-leseseoksesta, just johonkin marjamössön sekaan. Steviasta vielä... Itse en oikein pysty syömään. En varmaan osaa oikein käyttää, vaik ihan tipan vaan laitan. Se Sukrin on myös luonnontuote, eikä ole mitään karvasta tms. makua, oon ite tykännyt enemmän. Mut Stevia on eittämättä riittoisampaa ja pitkällä tähtäimellä' halvempaa.
 
..karpata voi väärin syömällä mm. liian vähän rasvaa ja liian paljon proteiinia.

Kalorimääriä kannattaa alkaa tarkkailla sitten vasta, jos paino ei lähde laskuun jokusen viikon yrityksellä.

Ootko lukenu mitään kirjaa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ooo:
Kuituja olen välillä ottanut Kuidukas-leseseoksesta, just johonkin marjamössön sekaan. Steviasta vielä... Itse en oikein pysty syömään. En varmaan osaa oikein käyttää, vaik ihan tipan vaan laitan. Se Sukrin on myös luonnontuote, eikä ole mitään karvasta tms. makua, oon ite tykännyt enemmän. Mut Stevia on eittämättä riittoisampaa ja pitkällä tähtäimellä' halvempaa.
..mistä saapi sukrinia?
 
Minä en kuiduista välitä, en jaksa uskoa, että ne niin tarpeellisia ovat kuin virallisterveelliset väittää. Tulee sen verran kuin tulee, kasviksista ja pähkinöitä sekä kaakaosta tulee kuitenkin ihan hyvin kuitua.

Yleensä ihmiset karppaavat väärin syömällä liian vähän rasvaa ja kaloreita. Ja liikaa proteiinia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vippis:
Alkuperäinen kirjoittaja Ooo:
Kuituja olen välillä ottanut Kuidukas-leseseoksesta, just johonkin marjamössön sekaan. Steviasta vielä... Itse en oikein pysty syömään. En varmaan osaa oikein käyttää, vaik ihan tipan vaan laitan. Se Sukrin on myös luonnontuote, eikä ole mitään karvasta tms. makua, oon ite tykännyt enemmän. Mut Stevia on eittämättä riittoisampaa ja pitkällä tähtäimellä' halvempaa.
..mistä saapi sukrinia?
Täältä ainakin http://sokeriton.fi/tuotteet.html?id=20/328
 
e
Alkuperäinen kirjoittaja kesäkurpitsa:
Minä en kuiduista välitä, en jaksa uskoa, että ne niin tarpeellisia ovat kuin virallisterveelliset väittää. Tulee sen verran kuin tulee, kasviksista ja pähkinöitä sekä kaakaosta tulee kuitenkin ihan hyvin kuitua.

Yleensä ihmiset karppaavat väärin syömällä liian vähän rasvaa ja kaloreita. Ja liikaa proteiinia.
Mitä siitä sitten on tuloksena, jos karppaa väärin tolla lailla?
 
minttu-79
Tää päivä mennään kaikilla jämillä mitä kaapista löytyy kun huomenna suunnataan reissuun.
Aamulla söin mansikoita kerman kera ja lounaalla vedin äsken kaksi keitettyä munaa voilla ja salaattia ( salaatti,kurkku,kirsikkatomaatit ) ja lorautin tilkan öljyä päälle.Rannalla tulee ehkä hiukan naposteltua pekaanipähkinöitä.Illalliseksi varmaan teen kinkkusalaattia.Ja olishan tuolla noita mansikoita ja kermaa vielä...mun repsahdus näin kesällä on niin selkeästi noiden manssikoiden syöminen...on niin hyvää kermavaahdon kanssa=)
 
minttu-79
Alkuperäinen kirjoittaja e:
Alkuperäinen kirjoittaja kesäkurpitsa:
Minä en kuiduista välitä, en jaksa uskoa, että ne niin tarpeellisia ovat kuin virallisterveelliset väittää. Tulee sen verran kuin tulee, kasviksista ja pähkinöitä sekä kaakaosta tulee kuitenkin ihan hyvin kuitua.

Yleensä ihmiset karppaavat väärin syömällä liian vähän rasvaa ja kaloreita. Ja liikaa proteiinia.
Mitä siitä sitten on tuloksena, jos karppaa väärin tolla lailla?
Tää on sellanen asia just mihin itse joudun kiinnittään huomiota,kun tuppaa noi proteiinit aina menee liian isoksi.
Mulla nyt suunnilleen niin että hiilarit 30-60g,protskut 80-100g ja rasva pyörii tuolla 130-150g paikkeilla ja kalorit vaihtelee n1500-1800.
 
Kirjoja en ole lukenut mutta olen mahdollisimman paljon lukenut netistä tietoa ja sitten jutellu karppi"harrastajia" . Onko suositella jotain hyvää kirjaa? Saako niitä kirjastosta vaikko pitäneekö kirjakauppaa mennä?
Hyvä tietää tuosta kuidusta, ku jotku tuntuu niin sitä painottavan. Mulla ainakin nyt muutaman päivän aikana ei ole ollut ongelmaa mahatoiminnan kanssa, joten kai tuo kuitu riittää mitä rehuista saapi.

Itse koita syödä sen kalorilaskurin antaman "piirakan" mukaan protskuja sekä rasvaa. Hiilareita vähemmän ku se vähähiilarinen ruokavalio antais syödä 76g hiilareita.
 

Yhteistyössä