karppaajien tsemppiketju

  • Viestiketjun aloittaja pepperoni
  • Ensimmäinen viesti
Ooo
Yksi kevään ahkerasti karppaillut ja kesällä repsahtanut täällä. Nyt töissä viikon alusta ja linja taas tiukempi. Marjoille minäkin olen kyllä perso ja mahdotontahan se on kotipihalla kävellä ja jättää sato maistamatta, eikö sentään? Herukoita ja karviaisia menee ihan väkisin, mansikoita myös. Ja kunhan tomaatit kypsyvät... Mutta en mitään hurjan tiukkaa linjaa ole pitänyt, keväällä taisi joku 8 kiloa irrota. Kymmenisen saisi vielä ihan hyvin lähteä, mut vajaaseenkin olen tyytyväinen ;)
 
Ooo
Jotenkin en siihen stevian makuun ole innostunut, olen kokeillut sitä nestettä, mut se makuu tulee läpi kaikesta mihin olen kokeillut. Sukrin on ollut hyvä. Ja joskus vähän hunajaa on pakko saada teehen. Marjakeitot on hyviä. Laitan tähän mun aamupalan, kun oli niin herkullista:
mustikoita n.desi, vadelmakeittoa n.puoli desiä, kuidukasta n. ruokalusikallinen -> tehosekoittimella sekaisin ja partajugun päälle. Ai että oli raikasta ja hyvää.
Mitäs muut syöneet tänään?
Oma lounas: possun kylkisiivuja ja herkkusieniä smetana-kermassa, parsaa ja kukkakaalia. Ai naminami.
 
Mukana! :wave: :D

Mulla on tämän alottamisen kans menny vähä niin ja näin...oikeastaan oon "alottanu" jo parin vuoden ajan...mutta mässänny suklaata jatkuvasti ja lihonut. Mut nyt on saatu laskusuuntaa, oli kyllä just viikon verran semmone kausi että nousikin paino kilon verran (ihan mässäämällä suklaata ja muuta sokerista), nyt on 2. päivä ruodussa, ja aion pysyä. Ei ehkä joka päivä tiukinta mahdollista, mutta karppauksen rajoissa kuitenki.

Laihtumisen, ja terveyden (erityisesti hedelmällisyyden) takia karppaan.
Mulla on profiilissa tikkeri. :)
 
Ooo
Mäkin olen sillä linjalla, että tärkeintä on saada sokeri ja pullat pois omasta ruokavaliosta. Pasta ja riisi on ollut kans helppo jättää, nyt uusia perunoita tekee vähän mieli. Samoin muusi on ollut mun lohturuokaa... Kesällä meni aika paljon pullaa kun tuli paljon kyläiltyä. Sen jälkeen makeanhimo on todella pinnalla. Työpaikan kahvipöydässä on suklaakonvehteja, pipareita ja pullaa, mut ei ole mennyt suuhun :x Ehkä se himo tästä taas laantuu.
Onko muuten jotain suosikkireseptejä, joita ilman ette pärjää? Tai muuten vain hyviä ohjeita/vinkkejä?
 
karppikatti
Mä osallistun myös! Painonpudotusta en tavoittele vaan kiinteytystä joka onnistuu ahkeralla treenillä ja alhasilla hiilareilla. Yritän myös syödä niin paljon kun pystyn. Hiilarit tavoitteena pitää n. 50 g/päivä, ihan maksimissaan 100 g (silloin kun liikun tosi paljo).

Pari viikkoa treenausta takana mutta maitosuklaata menee yhä liikaa :ashamed: Tänäänkin puolikas levy, viime viikolla 2. Onneksi kuitenkin olen saanut jo hyviä tuloksia treenistä, maha on huomattavati litteämpi.
 
:wave: kesästä 2008 karppaillut tää enempi ja vähempi. Putos joku 12kg, josta ny kilo-pari hiipiny takas. Tavote ois vielä pikkasen alemma päästä :)

Mun ongelma on oikeestaa iha vaa jäätelö. Ja makeutusaineet. En koe, että makeutusaineet varsinaisesti mua sekottais, mutta ko muuten kannatan mahollisimman vähä prosessoitua ruokaa, niin on vähän jakomielitautinen olo :D
 
Ooo
Mulla on vippiksen kanssa samanmoinen olo noista makeutusaineista. Mutta stevia ja se sukrin on kai ns. luonnonaineita, niin ei pitäisi tulla huono mieli siitä. Vielä kun saisi lihansa luomuna :kieh: :p Munia sentään saa, mutta meilläpäin ainakin lihaa huonommin.
Jätski se olisi munkin pahe, mutta nyt tän parin päivän tsempin aikana olen saanut sen jätettyä unohduksiin. Haaveilen vähän jäätelökoneesta, onko jollain kokemusta? Toistaiseksi jäden korvaa tuo jugurtti ja marjamössöt.
 
karppikatti
Alkuperäinen kirjoittaja vippis:
:wave: kesästä 2008 karppaillut tää enempi ja vähempi. Putos joku 12kg, josta ny kilo-pari hiipiny takas. Tavote ois vielä pikkasen alemma päästä :)

Mun ongelma on oikeestaa iha vaa jäätelö. Ja makeutusaineet. En koe, että makeutusaineet varsinaisesti mua sekottais, mutta ko muuten kannatan mahollisimman vähä prosessoitua ruokaa, niin on vähän jakomielitautinen olo :D
Kokeile steviaa makeutukseen! Se on täysin luonnollinen stevia-lehdistä tehty vähän kitkerän makuinen makeutusjauhe (saa myös nesteenä ). Mä makeutan sillä teen ja kaakaon ja kun oon tottunu sen makuun ni ei maistu yhtään kitkerältä! Sopii myös tosi hyvin happamien kanssa, kuten marjojen.

Sitä saa tilattu esim. täältä: http://www.luonnonkeskus.fi/stevia.php Mulla kesti yksi pussi puoli vuotta! Ja käytän sitä päivittäin.
 
karppikatti
Alkuperäinen kirjoittaja kesäkurpitsa:
Jätskihimoisille sellainenkin vinkki, että jäätelökoneen ostaminen kannattaa. Paljon parempaa jädeä saa kuin kaupasta ja on ainakin varmasti terveellistä. :)
Joo, niin saakiin. Me tosin ollaan tehty ihan ilman jäätelökonetta. Sekoitetaan vaan keltuaisia ja kermaa niin tulee jätskiä. Sit mausta esim. marjoilla ja stevialla. Me tehtiin ihan vaan tehosekottimella...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ooo:
Alkuperäinen kirjoittaja kesäkurpitsa:
Minkäslaisia ruokia te tänään syötte?

Itse olen juuri lounaalla ja syön tässä cevapcicejä ja kesäkurpitsaa kermassa, lisukkeena paprikaa ja suolakurkkua. :p
Mitä ihmettä on cevapcice??
Cevapcici on naudanlihakääryleitä, joita löytyy ainakin Lidlin pakastealtaasta. Todella hyviä ja lisäaineettomia. Näissä ei ole mitään muuta kuin lihaa ja mausteita.


Meidän jädekone on muistaakseni Krups.
 
Alkuperäinen kirjoittaja karppikatti:
Alkuperäinen kirjoittaja kesäkurpitsa:
Jätskihimoisille sellainenkin vinkki, että jäätelökoneen ostaminen kannattaa. Paljon parempaa jädeä saa kuin kaupasta ja on ainakin varmasti terveellistä. :)
Joo, niin saakiin. Me tosin ollaan tehty ihan ilman jäätelökonetta. Sekoitetaan vaan keltuaisia ja kermaa niin tulee jätskiä. Sit mausta esim. marjoilla ja stevialla. Me tehtiin ihan vaan tehosekottimella...
Joo näin saa kyllä kanssa jädeä tehtyä, mutta mielestäni koneella tulee parempaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kesäkurpitsa:
Alkuperäinen kirjoittaja karppikatti:
Alkuperäinen kirjoittaja kesäkurpitsa:
Jätskihimoisille sellainenkin vinkki, että jäätelökoneen ostaminen kannattaa. Paljon parempaa jädeä saa kuin kaupasta ja on ainakin varmasti terveellistä. :)
Joo, niin saakiin. Me tosin ollaan tehty ihan ilman jäätelökonetta. Sekoitetaan vaan keltuaisia ja kermaa niin tulee jätskiä. Sit mausta esim. marjoilla ja stevialla. Me tehtiin ihan vaan tehosekottimella...
Joo näin saa kyllä kanssa jädeä tehtyä, mutta mielestäni koneella tulee parempaa.
Juu ja siis jos tekee käsin, ni tarttee sekotella puolen tunnin välein sitte jäätymisen yhteydessä.
 
:wave: Mä myös yritän palailla ruotuun!

Toukokuun puolessa välissä jätin hiilareita vähemmälle, -5kg. Välissä olin kuukauden ilman maitotuotteita (imetysdietillä ), silloin repsahti ihan kokonaan. Mutta onneksi kuitenkaan paino ei ole siitä noussut =)

Mun ruokavalio koostuu lähinnä maitotuotteista (partis, rahka, juustot, ruokakermat ...), pähkinöistä, kalasta ja kasviksista. Lihaa en siis syö. Kananmunatkaan eivät alas mene ellen leivo niistä jotain.

Aamupalalla söin pakkasesta mustaherukoita+puolukoita+partaäijää+siemeniä. Vähän leipäjuustoa.

Äsken nautin tonnikalasalaatin.

Kiloja toivoisin putoavan 10-13 vielä :)

*muoks* Herkuttelu on heikkouteni. Siksi paino on tässä koko ajan vaan noussutkin.

85% suklaata syön lähes päivittäin.
 

Yhteistyössä