Njaah, löytyy niitä jokaisessa erikoisruokavalioryhmässä, jotka hehkuttaa oman ruokavalionsa autuuden puolesta, ihan kun ne sitä ruokavaliota noudattamalla ois superparempia ihmisiä ja sais suoraan jonku taivaspaikan lunastettua. Karppaajien hehkuttajiin voi törmätä ehkä enemmän sen takia, että se on suosittua. Toisaalta on niitä anti-karppejakin aika paljo. Sivusta seurattuna näitten kahden puolen sota on suorastaan huvittavaa. Molemmilla on pointtinsa, mutta niitten ymmärtäminen vois tarkoittaa kompromisseja.
Eedla, valitettavasti olen tavannut kasvissyöjiin, jotka paasaa joka ikisellä aterialla epäekologisuuden olevan tie helvettiin ja olevansa itse parempia ihmisiä, kun eivät käytä eläinperäisiä tuotteita. Ja karppaajiin, jotka on kiinnostuneempia omasta lautasestaan kuin muitten. Ja myös niihin fiksumpiin kasvissyöjiin ja vähemmän fiksumpiin karppaajiin. Omasta näkökulmasta karppaajat on vaan yks ryhmä muitten joukossa, joihin jokaiseen mahtuu niitä fanaattisia paasaajia ja niitä fiksuja, joitten kanssa asioista voi keskustella halutessaan ilman tuputusta.
Itse en edusta mitään erikoisruokavaliota. Eikä loppujen lopuks kiinnosta mitä muut syö, niin kauan kun mun lautasen päälle ei tulla märisemään. Faktat on faktoja, mutta turha vinkuminen joutaa jorpakkoon.