Karppaajien pitäs pysyä nyt vaiti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Hansu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Hansu"

Vieras
ja jatkaa ruokavaliotansa kaikessa hiljaisuudessa. Antaa muun maailman syödä mitä haluavat. Katsotaan sitten 10 vuoden päästä missä mennään. Yksikään karppaaja ei hyödy siitä mitenkään, että saa kaverinsa karppaamaan, joten antakaa valistuksen olla.

T. karppaaja

• Tykkää
Reactions: Scindapsus
Ehkä sitten noin. Mutta kyllä ihan tajuttomasti ärsyttää kun totuuksina kerrotaan tarinoita "Atkinsonin" dieetistä.

Ensinnäkin se nimi oli Atkins. Ja jos jo nimi menee väärin niin useimmilta on sisältökin mennyt väärin. Atkinsin dieettikään ei ollut pelkkää pekonia ja munia, mutta siitä nyt on haluttu sellainen tehdä.

Voi kun annettaisiin kaikkien syödä silleen kun haluavat. Karppaajien karpata, kasvissyöjien syödä valintojensa mukaan jne. Mitä se toisen "väärin syöminen" haittaa? Mutta ei tuomittaisi ennakkoluuloisesti sellaista mistä ei mitään tiedetä.

Plääh, ketä kiinnostaa?
Mä en ite ikinä jättäis hiilihydraatteja kokonaan pois, enkä kyllä muutenkaan jaksais miettiä laihdutusta.
Sen verran tulee liikuttua, ettei toi rasva oo päässy edes kahden lapsen jälkeen päässy kertymään =)

Muakin kieltämättä ärsyttää kun lähipiirissä on useampi karppaaja ja ne hehkuttaa sitä ruokavaliotaan enemmän kuin uskovaiset omaa uskoaan ja antavat ymmärtää että tavis syöjä on kadotukseen menossa leipineen ja makarooneineen. Ei mua haittaa jos joku karppaa mutta se haittaa että ei osata enää puhua muusta kuin karppaamisesta ja arvostellaan nenä pystyssä hiilarihöttöjen syöjiä. Minä en tupakoi mutta en minä silti tuola kulje hehkuttamassa kuinka mä oon parempi ihminen kun en vedä niitä myrkkyjä henkeeni kerran tunnissa. Got it??

• Tykkää
Reactions: Big Bang Theory
Muakin kieltämättä ärsyttää kun lähipiirissä on useampi karppaaja ja ne hehkuttaa sitä ruokavaliotaan enemmän kuin uskovaiset omaa uskoaan ja antavat ymmärtää että tavis syöjä on kadotukseen menossa leipineen ja makarooneineen. Ei mua haittaa jos joku karppaa mutta se haittaa että ei osata enää puhua muusta kuin karppaamisesta ja arvostellaan nenä pystyssä hiilarihöttöjen syöjiä. Minä en tupakoi mutta en minä silti tuola kulje hehkuttamassa kuinka mä oon parempi ihminen kun en vedä niitä myrkkyjä henkeeni kerran tunnissa. Got it??

Aamen! Syököön itse miten tykkäävät jos se oma tapa on mielestään paras, mutta ei silti tarvitsisi paasata.

Mä luulen että viralliset suositukset tulee tässä muuttumaan - karppauksen suuntaan. Mutta tuskin toki atkins-asteelle. Tai ainakin toivon. Mä sydämmestäni toivon että ääretön jalostaminen loppuu ja ihmiset alkaa taas ihan itse tehdä ruokaansa. Puhtaista ja käsittelemättömistä raaka-aineista.

Vaikka karppauksesta nostettu haloo ärsyttää - minua hyvä karpaajaakin - on hemmetin hienoa että kaiken maailma "muka kermat" alkaa hävitä kauppojen hyllyiltä, yleensäkin kevyttuotteet jotka on tehty lisäainein maistuviksi. Ja sekin että rasvakammoisuus hälvenee - kuitenkin mm. meidän aivot on rasvasta muodotuneita. Tietoisuus eri rasvalaaduista kasvaa - ei kammoisuus. Ehkei se eläin rasva sittenkään ole niin pahasta jos meiltä vähenee turhat sokeri ja lisäaineet ruuasta. Ja toisaalta rasvoja on niin monenlaisia. Kalanrasvaahan ei kammota, on ymmärretty jo miksi se on tärkeää ihmiselle. Samalla tapaa varmaan puhtaiden kasviöljyjen (siis kylmäpuristetut) hyvistä puolista aletaan puhu. Back to Basics, kohti puhtaampaa ruokaa.

Aamen! Syököön itse miten tykkäävät jos se oma tapa on mielestään paras, mutta ei silti tarvitsisi paasata.

Karppaus eroaa mun näkökulmasta sillä että se on ainoa erikoisedieetti jonka noudattajat paasaa siitä. Painonvartijoissa käyvät ei hehkuta ja yritä käännyttää muitakin sinne, kasvissyöjiäkään en tunne sellaisia jotka antais ymmärtää että jokaisen pitäis syödä kuten he jne. Kaikki muut pitää matalaa profiilia paitsi karppaajat.

Itse oon kasvissyöjä mutta en oo siitä koskaan tehny numeroa. Nyt tekis mieli alkaa paasata näille fanaattisille karppikavereilleni joka tapaamisella että joko te vihdoin jätätte lihan pois kun se on niin epäekologista ja maailma tuhoutuu teidän takia. Mitähän tykkäisivät??

Minä olen hyvä karppaaja, ollut jo vuosia. En ole koskaan, ikinä, mainostanut tätä kenellekkään. Joku on joskus kysynyt ruokavaliostani ja olen ohimennen todennut että liialliset hiilarit väsyttävät minua ja siksi niitä nyt vähän välttelen. Mutta uppajee tämän seudun kasvissyöjiä ! Kyllä vaan kaupassakin lihatiskille jonottaessa kuulee murinaa ja märinää siitä kuinka lihansyönti tuhoaa elimistön ja luonnon ja vaikka jos minkä. Niin että ei aina auta yleistää että karppaajat vaahtoavat ja kasvisruokailijat ovat sievästi hiljaa...

Minä olen hyvä karppaaja, ollut jo vuosia. En ole koskaan, ikinä, mainostanut tätä kenellekkään. Joku on joskus kysynyt ruokavaliostani ja olen ohimennen todennut että liialliset hiilarit väsyttävät minua ja siksi niitä nyt vähän välttelen. Mutta uppajee tämän seudun kasvissyöjiä ! Kyllä vaan kaupassakin lihatiskille jonottaessa kuulee murinaa ja märinää siitä kuinka lihansyönti tuhoaa elimistön ja luonnon ja vaikka jos minkä. Niin että ei aina auta yleistää että karppaajat vaahtoavat ja kasvisruokailijat ovat sievästi hiljaa...

Mun tuntema hyväkarppi ei kans paasaa, enkä paasaa minäkään, joka olen kasvissyöjä.

Keskustelupalstoilla asiat jotenkin kärjistyy ja karppaaminen on niin uusi asia, että ilmeisesti sen vastikään löytäneet haluavat julistaa ruokavaliotaan kaikille, ainakin näin keskustelupalstojen välityksellä. Yhtään livenä paasaavaa karppia en ole tavannut, enkä sen puoleen myöskään paasaavaa kasvissyöjää.

Njaah, löytyy niitä jokaisessa erikoisruokavalioryhmässä, jotka hehkuttaa oman ruokavalionsa autuuden puolesta, ihan kun ne sitä ruokavaliota noudattamalla ois superparempia ihmisiä ja sais suoraan jonku taivaspaikan lunastettua. Karppaajien hehkuttajiin voi törmätä ehkä enemmän sen takia, että se on suosittua. Toisaalta on niitä anti-karppejakin aika paljo. Sivusta seurattuna näitten kahden puolen sota on suorastaan huvittavaa. Molemmilla on pointtinsa, mutta niitten ymmärtäminen vois tarkoittaa kompromisseja.

Eedla, valitettavasti olen tavannut kasvissyöjiin, jotka paasaa joka ikisellä aterialla epäekologisuuden olevan tie helvettiin ja olevansa itse parempia ihmisiä, kun eivät käytä eläinperäisiä tuotteita. Ja karppaajiin, jotka on kiinnostuneempia omasta lautasestaan kuin muitten. Ja myös niihin fiksumpiin kasvissyöjiin ja vähemmän fiksumpiin karppaajiin. Omasta näkökulmasta karppaajat on vaan yks ryhmä muitten joukossa, joihin jokaiseen mahtuu niitä fanaattisia paasaajia ja niitä fiksuja, joitten kanssa asioista voi keskustella halutessaan ilman tuputusta.

Itse en edusta mitään erikoisruokavaliota. Eikä loppujen lopuks kiinnosta mitä muut syö, niin kauan kun mun lautasen päälle ei tulla märisemään. Faktat on faktoja, mutta turha vinkuminen joutaa jorpakkoon.

Heh heh :D
Missä päin asut? Täällä en oo koskaan kuullu kenenkään kasvissyöjän jupisevan lihatiskillä taikka sanovan kellekään että sen pitäis lopettaa lihansyönti ja alkaa kasvissyöjäksi että maailma pelastuu.

Mutta totta se on että kasvissyönti on ekologisempaa kuin lihansyönti. Siitä on turha vääntää.

Jokainen syököön kuten haluaa, mutta todellakin paasaaminen ärsyttää. En myös ymmärrä sitä, että ihmiset ilmoittavat erityisruokavalioita kysyttäessä ruokavaliokseen karppauksen. Mielestäni semmoista ruokavaliota ei todellakaan tarvitse ottaa huomioon, kun järjestetään lähes parinsadan ihmisen kokouksia...

Alkuperäinen kirjoittaja thetööt;24925844:
Mistä tulee tämä ajatus, että karppaajat paasaavat? Minä en ainakaan halaistua sanaa aiheesta mainitse ellei joku kysy.

Höttö mössö HÖTTÖMÖSSÖ höttö mössö mössöhöttö höttömössö

Alkuperäinen kirjoittaja thetööt;24925844:
Mistä tulee tämä ajatus, että karppaajat paasaavat? Minä en ainakaan halaistua sanaa aiheesta mainitse ellei joku kysy.

No sinä et edusta kaikkia karppaajia. Vaikka sinä et mainitse niin moni muu siitä paasaa.