Karppaajat, käytännön vinkkejä!

Siis aion alkaa karpaamaan jo ihan sen takia että oon huomannut että pysyn kylläisempänä paremmin kun vähennän hiilareita ja korvaan esim. lihalla, eikä haluta napostella koko ajan jotain. Oon kyllä katellut sitä karppausinfo-sivustoa, mutta en joko oo tarpeeksi kärsivällinen että jaksasin lukee joka lauseen tai sitten vaan muuten tyhmä... :whistle:

Mutta siis. Ihan tällasia käytännön asioita kuin teettekö monta ruokaa perheelle kun kokkaatte, siis esim. jos teen nakkikeittoa niin siinähän ne perunat ainakin on "kiellettyä" mitä sitten itse syön? Kun ei jatkuvati ehi/jaksa olla hellan ääressä?

Entsä saako leipää esim. syödä juuri yhtään? Mä oon nimittäin tottunut pienen ikäni syömään ne pari leipäviipaletta aamusta teen kanssa, muuten en leipää juuri syö. ja se on yleensä ruisleipää. Mulla on aamuisin luonnostaan aika matala verensokeri, siksikin että pysyy suunilleen tolpillaan...jos syö jotain kevyempää jo tunnin päästä on huipelo olo.

Entä kun puhutaan että vältetään transrasvoja, niin mitä ne sitten oikeesti on...onko just nämä kasvislevitteet? Meillä esim. yleensä Keijua, mies tosin suosii voita. Rasvatonta maitoa en oo koskaan juonu, vaan kevyttä.

Millä korvaatte sen perunan/pastan? Ihan pelkällä salaatilla?

Kiitos jo etukäteen =)
 
Karppaussivusto olis parempi paikka kysymyksillesi.

Vastailen pikaisesti sen verran kun satun tietämään/luulen tietäväni:
Karppaus toimii oikeasti. Sen huonona puolena on, ettei oikein mitään ruokaa saa valmiina kaupasta vaan hellan edessä pitäis viettää jatkuvasti aikaa. Perunan ja pastan saa korvattua vaikkapa kukka- ja parsakaalilla.
Transrasvoja on esim. kevyttuotteissa, ranskiksissa ja kasvisrasvalevitteissä.
Jos karppaat, siirry käyttämään aitoja aineita eli rasvoissa voita.
Leivissä on hiilareita hirveästi, joten ne ovat kiellettyjen listalla. Itse voit valmistaa leipäsiä, joihin saat ohjeet karppisivustolta.
Munakkaista kannattaa tykätä, ne on nopeasti tehty ja pitävät nälän pitkään pois.
Turkkilainen jogurtti jonkun makuaineen kanssa on oivallinen aamiainen, myös.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hillopulla:
Karppaussivusto olis parempi paikka kysymyksillesi.

Vastailen pikaisesti sen verran kun satun tietämään/luulen tietäväni:
Karppaus toimii oikeasti. Sen huonona puolena on, ettei oikein mitään ruokaa saa valmiina kaupasta vaan hellan edessä pitäis viettää jatkuvasti aikaa. Perunan ja pastan saa korvattua vaikkapa kukka- ja parsakaalilla.
Transrasvoja on esim. kevyttuotteissa, ranskiksissa ja kasvisrasvalevitteissä.
Jos karppaat, siirry käyttämään aitoja aineita eli rasvoissa voita.
Leivissä on hiilareita hirveästi, joten ne ovat kiellettyjen listalla. Itse voit valmistaa leipäsiä, joihin saat ohjeet karppisivustolta.
Munakkaista kannattaa tykätä, ne on nopeasti tehty ja pitävät nälän pitkään pois.
Turkkilainen jogurtti jonkun makuaineen kanssa on oivallinen aamiainen, myös.
No onneksi tykkään kananmunasta, ja oon huomannut että kananmunalla jaksaa yllättävän pitkälle. Ehkä mussa asuu sisällä pieni karppaaja "luonnostaan". Ja esim. kesällä olen nauttinut, kun on grillailtu ja lihan kanssa on "saanut" luvallisesti syödä vain esim. salaattia. Koskaan en oo ollut mikään suuri perunan ystävä ja monesti se tuntuu jotankin "ylimääräiseltä". pastan jälkeen monesti iskee ihan hillitön väsy.

 

Yhteistyössä