Karppaajat -- ihan mielenkiinnosta.... mitä syötte tänään? :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja *
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

*

Vieras
Minä itse :

04:00 leipäjuustoa

08:00 pari palaa ruisleipää Oivariinilla juustolla kinkulla kurkulla. Jogua (ei sokeria), banaani

15:30 kanasalaatti

kahvia tulee hörpittyä ja illalla varmaan joku ruoka, mies tekee luultavasti spagettia ja jauhelihakastiketta josta otan pelkän kastikkeen & läjän kasviksii

töihin otan evääksi tonnikalasalaatin

Tummaa ruisleipää, keitettyä kananmunaa ja eilen paistettua kasslerpaistia aamupalaksi.

Lounaaksi söin tuota samaa paistia ja pakastevihanneksia (kukkakaali, porkkana, parsakaali)

Kohta kun perhe tulee kotiin syödään grillattua lohta, jota ostin kaupasta valmiiksi grillattuna, sekä fetasalaattia. Teen myös mozzarella-tomaattisalaatin johon tulee pestoa. Ruokajuomana aikuisilla valkoviini.

Iltapalaksi varmaan leipäjuustoa, koska eilen avatussa paketissa on tän päivän päiväys.

Alkuperäinen kirjoittaja ei oo :
karpin sapuskaa. Suosittelen karppaus.infon reseptit -osiosta etsimään korvikkeita, ne on paljon parempiakin kun kaupan paskat hiilaripommit

Valitsen mahdollisimman täysjyväistä joka sisältää paljon kuituja. En kuulu "tiukkapipikarppeihin" vaan karppaan soveltaen ;) karppaus. infon fanaattisuus ei minua kiinnosta ;)

Paistan uunissa marinoituja kanafileitä ja seurana öljyssä paistettuja/kuullotettuja kasviksia; porkkanaa, paprikaa, punakaalia, sipulia. Maustetaan timjamilla ja suolalla, pikkuisen soijaa.

Vielä pitäis keksiä, että mitä teen tuolle kermalle, jonka ostin, kun tarkoitus oli paistaa pannulla, mutta ei jaksanut niin laitoin uuniin.

Aamulla söin matalan gl:n auringonkukansiemenleipää, kananmunaa, kalkkunaleikkelettä, kasviksia.

Välipalaksi mansikka/mustikkarahkaa (kermanaahdolla, nam).

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ei oo :
karpin sapuskaa. Suosittelen karppaus.infon reseptit -osiosta etsimään korvikkeita, ne on paljon parempiakin kun kaupan paskat hiilaripommit

Valitsen mahdollisimman täysjyväistä joka sisältää paljon kuituja. En kuulu "tiukkapipikarppeihin" vaan karppaan soveltaen ;) karppaus. infon fanaattisuus ei minua kiinnosta ;)

Minunkin mielestä jo pelkästään hiilareiden rajoittaminen ja laadunvalvonta (ei höttöä) on karppaamista ja hiilaritietoisuutta. Kaikkien ei tarvi vetää hillarimääriään nolliin, jos ei nappaa.

Hiilarien rajoittaminen on kuitenkin se juju, joka erottaa ruokavalion virallisterveellisestä. Siinä ei pojat hiilareita rajoiteta! Laadusta onneksi kuitenkin valistetaan...

Mulla ollut "nälätön" päivä, eli hieman heikosti tullut syötyä, ei hyvä.
Aamupäivällä juustoa ja kurkkua sekä yksi omena.
Äsken kasvisosekeittoa ja raejuustoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Jossu:
Aamulla kaakaota ja päivälliseksi/iltpalaksi lohipiirakkaa tai kanaa ja kasviksia.

Onko myynnissä karppiystävällistä kaakaota, ei siis ihan tummaa VanHoutenia vaan sellasta joka jopa liukenis maitoon... joskus oli Oboyta sukraloosilla makeutettuna, mutta en tiiä noista aineista...

Siis mitä tekee tuolla banaani?!? Karppauksessa, ei edes hyväkarppauksessa käytetä banaania tai viinirypäleitä jotka ovat pelkkää sokeria. Ihme kun et ilmoita "karppaavasi soveltaen" irtokarkeilla ja pakastepizzalla :D

Alkuperäinen kirjoittaja Minä vain:
Siis mitä tekee tuolla banaani?!? Karppauksessa, ei edes hyväkarppauksessa käytetä banaania tai viinirypäleitä jotka ovat pelkkää sokeria. Ihme kun et ilmoita "karppaavasi soveltaen" irtokarkeilla ja pakastepizzalla :D

Kyllä karppaajat syövät banaaneja :)

Mä syön hedelmiä ja kasviksia, en tuijota niiden hiilarimääriä. 2-4 banaania viikossa tuskin ketään tappaa.

Voihan niitäkin syödä kohtuudella. Kaikki riippuu hiilareitten kokonaismäärästä. Ite syön jonkun verran karkkia, maitosuklaata ja keksejä ja pidän kuitenki aina hiilarit alle 100 g päivässä. Mut toi onkin sit herkuttelupäivänä, normaalisti menee 30-50 g.

Tänään syönyt:

Puolikas ruispala
2 moniviipalepalaa
arkijuustoa
possupaistia
60% margariinia
kahvia 5 dl
Rasvatonta maitoa 1,5dl
Vettä pari litraa

Eipä ole kerinnyt vielä muuta :)

Aamulla Herbalifen cappuccino-pirtelö, sekotettuna n. 0,25 dl kuohukermaa + vettä.
Kahvia + sin.maitoa ja kermaa "tiraus"
Lounaaksi mexican-tonnikalapurkki + hapankaaliraastetta.
Kahvia + pun. maitoa + 1 1/2 palaa Fazerin sinistä. :)
Iltaruuaksi kana-wokkia.
N. 9-10 aikaan illala sitten kermavaahtoa+turkk. jujurttia + marjoja.

Yhteistyössä