karppaajat, apua, en ymmärrä !!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ZIKI
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ZIKI

Aktiivinen jäsen
06.03.2010
1 227
0
36
mie oon koko yön googlettanu tietoa karppauksesta mut luoja et on ristiriitaista tietoa !

Eli mitkä on EHDOTON ei ?
ymmärsin et leipä, riisi, makaroni, peruna ? Minkä verran hiilareita potuissa on ? Mitä ihmettä syön lihani kanssa jos kaikki lisukkeet mitä normaalisti on esim jauhelihakastikkeen kanssa, joutuu jäädä pois ?

ja mitä taas olisi hyvä sitten syödä karppaajana ? kananmunaa ? mitä muuta ? hirveesti löytyy tietoa mut ei sellasta suoraviivaista kuitenkaan.

No siitä löytyy niin erilaista tietoa kun karppaajia on niin erilaisia. Perunan sijaan syöt kasviksia. Parsaa, parsakaalia, kukkakaalia, papuja... sen sellaista. :) Jotkut tiukat karpit välttelee myös mm. porkkanaa, mutta mä en ole sille linjalle lähtenyt. Yleensä mulla on lautasella sekä ihan salaattina että lämpimänä lisukkeena (paahdettuna, paistettuna tms) erilaisia kasviksia, edellämainittujen lisäksi sitä porkkanaa, kesäkurpitsaa, munakoisoa.. jne. Paljon maukkaampaa on niin. :) Ei mulle enää edes mitkään potut maistuis. :x ei ne oikein maistu miltään, kasviksista saa paljon maistuvampia lisäkkeitä.

Karppaajalle sokerituotteet ja viljatuotteet on ehdoton ei yleensä. :) Samoin kuin riisi ja peruna tietenkin. Mutta jokainenhan päättää sen oman karppaamisen määränsä. :) Jotkut esim. syö täysjyväviljoja. Minä en. :x Niistä saa makeanhimon. Karppaajana on tärkeää syödä monipuolisesti ja proteiini- ja rasva-arvoiltaan rikasta ruokaa. Kananmuna on hyvä joo, samoin kaikki liha ja kala tietenkin. Ja myös runsaasti kasvikunnan tuotteita, niitä ei saa unohtaa.

kiitos, tää oli ihan hyvä ! Mut haluisin silti tietää paljonko keitetyissä potuissa on hillareita ? sitä tietoa en kyllä löytäny mistään...entäs bataatti sitten ?

joo ei kannata liiian tiukaksi vetää, muuten menee into.
Itse syön välillä ruisleivän.
jättänyt viljatuotteet ja sokerituotteet pois.
Muuten aika vapaalla linjalla meen.
finelli.fi pystyy hyvin katsoo missä on minkäkin verran hiilareita

Tuolla finelissä on tosiaan aika hyvin tiedot. Bataatissa ja perunassa on muistaakseni lähes yhtä paljon hiilareita, mutta muistaakseni bataatissa on kuitenkin pienempi glykeeminen indeksi kuin perunassa, ja se on siksi parempi. Mutta juureksista lanttu on vielä vähähiilarisempi. :)

Yhteistyössä