KARMEA viisaudenhampaan poisto takana, samanlaisia kokemuksia???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja viisaus poistettu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

viisaus poistettu

Vieras
Kesti tunnin sain 8puudutuspiikkiä.. ensin 6... Oli jo ehtiny tulehtua ku oon 3kk odottanu kunnalliselle nii ei puudutus meinannu tehota... Sit ku sitä hammasta väännettii ekan kerran niin mä huusin ku oli ihan helv.. kovat kivut! Kaks puudutuspiikkiä sain sitten vielä... Sit sitä hammasta leikattii ja väännettii eikä meinannu lähteä. Sit multa repes poskiontelo, en tiedä mikä se on ja miten mahdollista mutta nenästä alko vuotamaan verta ihanku suihkulähteestä... Sitä oli lääkärin takilla, mun paidalla, lattialla... Onko kellään käyny tällästä??? Sit se hammas jo väkisin väännettii et päästii ompelemaa haavaa.. Sain 7tikkiä, siis miten yhdestä hampaasta voi tulla 7tikkiä???
Onneks toi puudutus nyt vielä tehoaa ja on panacodit ja burana800 ja antibiootit odottamassa.. Mut siis tietääkö kukaa miten on mahdollista et poskiontelo repee? Tärisin ja olin hiestä märkä sen operaation jälkeen etten kysyny mitään.

Jaa, eipä oo noin käynyt. Mulla pilkottiin sil omenaporan näköisellä hammas ja ne palat irroteltiin yksitellen. Niin sitä pitäis toimia jos hampaan juuret on käyrät ja monihaaraiset.

no ei ainakaan valepotilas ku syljen täällä verta ja on jääpyyhe poskella. Mult on myös aijemmin vuosia sitten poistettu ja se lähti viidessä minuutissa. Nyt vaan lähinnä ihmettelen sitä poskionteloa et miks se repes jne. No näköjään tää oli joku ainutlaatunen tapaus ku kaikilla näyttää menneen niin helposti.

Mulla oli poisto onneksi helpompi.Tunnin väänsi kyllä sekin.Leikkasi,porasi ja nakutteli mutta irtosi lopulta.Vaan olisikin ollut siinä.
Pari ekaa päivää oli ihan jees olo.Sitten alkoi jumalattomat jälkisäryt joihin ei lääkkeet auttanut.Viikon kuluttua poistosta menin oatattamaan tikkejä pois jolloin totesi että yksi tikki auennut ja verihyytymä luiskahtanut pois.Luu siis paljaana ja siksi kova särky.
Laittoi lääketyynyn siihen päälle ja se antoi autuaallisen olon,mutta vain pariksi tunniksi.
Seuraavana iltana uudestaan päivystykseen jolloin ronklasi haavan taas vuotavaksi jotta muodostuisi uusi hyytymä.
No eipä ollut siitäkään helpotusta vaan edelleen särkee.Poistosta nyt 3 viikkoa.
Särkylääkkeitä menee pakettitolkulla mutta kyllä se sitten pikkuhiljaa helpottaa.Saattaa vaan mennä pitkäänkin =(

Mulla oli karmea kokemus, mutta ei kyllä läheskään tuollainen. Se lääkäri huusi mulle kun itkin kivusta. Sano et miksi itket, et sä mikään lapsi enää ole yms. Sitten se huusi että NYT SUU AUKI KUNNOLLA! En vaan saanut yhtään enempää auki ja tuon takia sitten suupielet repeytyivät.

Poralla laitettiin moneen osaan, eikä meinannut lähteä. Lopuksi lääkäri antoi sen tupon olla reiässä liian vähän aikaa. Ei ehtinyt verentulo tyrehtymään. Sylin sitten verta lääkärin nähden ja se viitti sanoa vielä että miksi itkit, sattuko se muka?

Sanoin lääkärille että todellakin sattui, eikä auttanut tuo sun huutaminen. Ja tämä verentulo ei ole vielä tyrehtynyt, että miksi otit jo tupon pois? Sanoi vaan, että kyllä se pitäis tyrehtyä. Lähdin pois ja laitoin kotona uuden tupon ja kirosin lääkärin mielessäni.

Niin ja jouduin vielä tuon jälkeen käymään kaksi kertaa hammaslääkärissä, ennenkuin kaikki oli lopulta hyvin.

mä käyn viikon päästä kanssa poistattamassa tikit mutta sen jälkeen en mene enää ikinä, en siis IKINÄ hammaslääkäriin. Multa ei vedetä enää yhtäkään viisuria tai mitään muutakaan. Mulla se lääkäri sanoi ku kerroin aluks et imetän jos joutuu antibiootit määräämään niin ku huusin että "älä valita kyllähän sä oot kestäny synnytyksenkin"... Mutta siis kyllä se itse lääkäri oli onneks muutoin ihan asiallinen etten mä sitä valita enkä sen käytöstä.. Kyllä mun mielest lääkärin isoon palkkaan kuuluu se että on jotain empatiaa potilasta kohtaan että olis kyl ollu kauheeta jos se olis vielä ruvennu tiuskimaan.

röntgenissä kävin kolme vuotta sitten ku eka hammas poistettiin ja sillä oli viel se kuva mutta otti uuden just ennen operaatiota et oli kyllä ihan ajantasalla oleva kuva.

Alkuperäinen kirjoittaja viisaus poistettu:
mä käyn viikon päästä kanssa poistattamassa tikit mutta sen jälkeen en mene enää ikinä, en siis IKINÄ hammaslääkäriin. Multa ei vedetä enää yhtäkään viisuria tai mitään muutakaan. Mulla se lääkäri sanoi ku kerroin aluks et imetän jos joutuu antibiootit määräämään niin ku huusin että "älä valita kyllähän sä oot kestäny synnytyksenkin"... Mutta siis kyllä se itse lääkäri oli onneks muutoin ihan asiallinen etten mä sitä valita enkä sen käytöstä.. Kyllä mun mielest lääkärin isoon palkkaan kuuluu se että on jotain empatiaa potilasta kohtaan että olis kyl ollu kauheeta jos se olis vielä ruvennu tiuskimaan.

Niin, ei vaan tuo hammaskirurgi tuntenut minkaanlaista empatiaa, tosi asiatonta käytöstä. Harmi kun en tehnyt valitusta, olis ansainnut nimittäin.

Miten tuollanen on mahdollista!Multa on kaikki neljä viisuria poistettu ja alhaalta kaks leikkaamalla.Kyllä minä jouduin syömään antibiootit ennen ja jälkeen leikkauksen ettei vaan ole tulehdus päällä kun leikataan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten tuollanen on mahdollista!Multa on kaikki neljä viisuria poistettu ja alhaalta kaks leikkaamalla.Kyllä minä jouduin syömään antibiootit ennen ja jälkeen leikkauksen ettei vaan ole tulehdus päällä kun leikataan.

Minulle ei annettu edes jälkeenpäin ja tulehdushan se oli. Ja kipu oli aika helvetillinen.

Niin, ei vaan tuo hammaskirurgi tuntenut minkaanlaista empatiaa, tosi asiatonta käytöstä. Harmi kun en tehnyt valitusta, olis ansainnut nimittäin.

Voithan sä tehdä valituksen vieläkin.

Hampaan juuret voi käsittääkseni mennä poskionteloon/ainakin lähelle, siitä lienee ollut kyse/siksi revennyt.

Minulle ei annettu edes jälkeenpäin ja tulehdushan se oli. Ja kipu oli aika helvetillinen.

Minulle vielä oikein tähdennettiin että on todella tärkeä syödä se antibioottikuuri juuri ennen leikkausta.Jos tulehtunut hammas leikataan niin voi tulehdus levitä leukaluuhun asti.Näköjään hammaslääkäreitäkin on joka lähtöön ja käytännöt vaihtelee.

:wave:
Mulla. Leikattu 3 kpl, yhdessä myös poskiontelo puhkes, sain siihen antibiootin ja särkylääkkeiden lisäks jonku nenäsumutteen. Ja 8 tikkiä tuli.

Silti paaaaljon ilkeempi oli alaviisurin leikkaus, kun juuret solmussa hermon ympärillä. Vaikka hammas pilkottiin kuin pieniin osiin, niin hermovaurio jäi. Nyt oon syöny särkylääkkeitä viime syksystä asti ja edelleen etitään sopivaa lääkitystä ja annostusta. Sain myös purentakiskon ku joutunu niin kauan varomaan tota toista puolta että purenta ihan persiillään.

Puolessa vuodessa mennyt hammaslääkärimaksuihin 1000e, kunnallisella puolella. Vielä odotan pääsyä fysioterapiaan, kun purentalihakset aivan jumissa. Ja kalenteri on täynnä tulevista hml-ajoista...

Tsemppiä!

Alkuperäinen kirjoittaja Meimi:

Voithan sä tehdä valituksen vieläkin.

Hampaan juuret voi käsittääkseni mennä poskionteloon/ainakin lähelle, siitä lienee ollut kyse/siksi revennyt.

Eiku minulle on tehty tuo jo nelisen vuotta sitten. Ja mulla ei poskiontelo revennyt. Hammaskirurgi oli vaan asiaton ja huusi minulle.

eli jollain muullakin oli poskiontelo puhjennu... Mukava tietää etten oo ainut. Jotenki pelästyin ihan älyttömästi ku nenästä alko tulla verta ja sattukin... Edelleen sitä mieltä et oli viimenen hammaslääkärikäynti mun elinaikana =)

Yhteistyössä