Kärkkäisen Osann Safety Plus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mussu81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mussu81

Jäsen
06.05.2007
514
8
18
Onko kellään kokemuksia ko. istuimesta? Eskoisella oli käytössä lainaistuin, mutta nyt pitäisi ostaa juniorille uusi, kun alkaa kaukalo käydä pieneksi. Päivärahasta tuntuu aika kovalta laittaa 200-300e istuimeen... Toisaalta taas turvallisuus mietityttää, kun en mistään istuinvertailuista edullisempia löytänyt!
Ahdistavaa. Yöunet menee yhden hitsin istuimen takia!

Taidanpa jatkaa vielä sen verran, että ainakin tuon EuroTestin perusteella on ihan sama minkä istuimen ostan, kun korkeintaan välttäviä saaneet kaikki istuimet jotka kelpaavat jo alle 9kg! Meillä ei tuo kirppana mene millään kaukalossa yhdeksään kiloon asti, kun ainakin tällä hetkellä seurailee isoveljen käyriä,jolloin tuo 9kg tulee täyteen noin 2 vuotiaana...

Vieläkin jatkan itse... Löysin vihdoin 2003 vuoden EuroTestistä tuon ko. istuimen, ja eipä ollut saanut kovin hääppöisiä kommentteja, joten ehkäpä unohdan... Ei kyllä löytynyt yhtään istuinta, joka sopisi... ARGH :kieh:

Nyt oikeasti hajoan!!! Tää on niin törkeä dilemma, että miten tähän ei ole kukaan kiinnittänyt huomiota. Suositus olisi, että ostetaan kaukalon jälkeen turvaistuin 9-18 kg, mutta yksikään testissä pärjännyt istuin ei ole kiinnitettävissä selkä menosuuntaan. Miten on mahdollista, että testissä pärjää istuin jolla ei voi suositusten mukaan kuitenkaan kuljettaa siihen sopivaa lasta!!!
Suositusiät 1-4 vuotta, mutta eihän alle 3 -v. saisi suosituksen mukaan matkustaa kasvot menosuuntaan...

Heips mussu81! Mulla oli ihan samanlainen olo vielä keväällä kun oli turvaistuimen osto edessä ja rahaa ei ollut hirveesti ja tahdoin turvallisen istuimen, muistan tunteen :hug: Miten se voikin olla noin vaikea asia..

Mä ostin vähän käytetyn Britaxin Securan joka onnekseni vielä mahtuikin selkä menosuuntaan meidän pieneen autoon, hintaan 160?, Huutiksesta. Ja täytyy sanoa että olen enemmän kuin tyytyväinen!

Tässäpä vielä linkki yhteen hyvään keskusteluun tuolla Lastentarvikkeet-puolella: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1120151#m11911889 Tsemppiä etsintään, aivan varmasti löydät teitä miellyttävän istuimen :)

Noissa keski-Eurooppalaisissa testeissä ei juuri löydy selkä menosuuntaan istuimia, koska siellä ei niitä käytetä. Eli Pohjoismainen suositus ja käytäntö. Esim Saksalaisista nettikaupoista on tosi vaikee löytää muita kuin kasvot menosuuntaan.

Yhteistyössä