Karkin syönnistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Maiju"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Maiju"

Vieras
Mieän 2v poikalapsi syö kyllä karkkia lähes joka päivä. Tai ainakin jotain nami-namia, pullaa, jätskiä, pipareita tai juo limskaa. Muuten syö terveellisesti. Tää on pikkuhiljaa lipsunut tähän, mutta uskoisin että pääsisin siitä poiskin halutessani kesällä. Lähinnä toi lähti siitä, että ollut mummulla hoidossa ja siellä sitä karkkia syydetään vaikka alussa yritin estellä.

Nyt kesän oon kokonaan vapaalla, joten mietiskelen, että pitäiskö ottaa karkki kokonaan pois tai sitten vähentää. Toisaalta sitten mietin, että onko se nyt niin haitallista. Olen itse ollut hirvee herkkupeppu aina, mutta reikiä mulla ei ole ollut elämässäni YHTÄÄN ja linjatkin on kunnossa (168cm/55kg)

Mies on valitellut tästä karkkiasiasta, koska hänen "hallinnossaan" homma on toiminut ilman karkkeja.

Minun lapset, 5 ja 3v tytöt, ovat syöneet karkkia vain syntymäpäivinä ja jouluna. Ja joissakin juhlissa. Max 10 kertaa vuodessa. Todella säälittävää opettaa lapsi tuollaiseksi jo tuossa iässä.

Mä luultavasti tuossa tapauksessa pyrkisin pitämään yhden varsinaisen karkki/herkkupäivän viikossa. Ja ainakin pitämään huolta että herkuttelu tapahtuu muun ruokailun yhteydessä, ei vähänväliä napostellen. Ei ole hampaille hyväksi vaikkei niitä reikiä niin herkästi tulisikaan.

meillä kohta 4v tyttö, eikä ole edes karkkipäivää. Saa silloin tällöin esim yhden lakun tai kylässä vaikka jätskiä. Mehujakin saa vain silloin tällöin. Miksi tuputtaa noin pienelle sitä karkkia? Kyllä mä jättäisin hetkeksi kokonaan herkut pois ja vaikka pitäisin sitten sen yhden karkkipvän/vko. Ja musta on törkeää jos lapselle annetaan mummulassa karkkia vanhemman kiellosta huolimatta :/

joo, lopeta nyt vaan tuo. Pidätte yhden herkkuopäivän viikossa, silloin vaikka jätskiä ja keksiä. Ei oo hyvä noin jatkaa. Älä anna limuja ollenkaan, nehän on tosi pahoja hampaille ja tottuu sitten niihin...

Anna "herkkuna" ruuan jälkeen jotain muuta, kuivattuja hedelmiä tai karkinmakuinen ksylitolipastilli??
Miten se nyt on niin vaikeaa olla antamatta lapselle karkkia (joka päivä!??)
Jos on pakko herkutella itse, tee se kun lapsi nukkuu..
En voi ymmärtää yhtään..

Yhteistyössä