karkaileva rotikka

Mitäs teen?

Naapurin uros rotikka karkaa lasten leikkipuistoon harvase päivä.
Käy haukkumassa ja hyppimässä lapsia kohti.välillä irvistelee ja murisee.
Iloisesti häntää heiluttaa mutta on aika iso koira 2v näkökulmasta.

Koiraperheen omat lapset ei tietenkää pelkää, reakoi mutta pitääkö minu vaatia omiltakin lapsilta tyyneyttä pelottomuutta kun iso koira käy räyhäämässä irti ollessaan ja kaatamassa kumoon ?

Omistajat vakuuttaa että kiltti lapsirakas koira. mutta miksi pitää päästää silti leikkipuistoon?
Tai irti muutenkaan kun ei tottele vaan juoksee pakoon omistajaa?

Haluaisin tehä tästä taloyhtiössä numeron koska mulla on vaan nämä lapset ja heillä tämä elämä ja vain yksi iho käytettävissä elämässään jos koira sitteki tokaisee?
Kun en ole erityinen koira ihminen ja en ole huomannut kursseja ihmisille miten käyttäytyä ja miten lasten tulee osata 2v käyttyäytyä koiria kohtaan jostka irraallaan ja irvistelevät että murisevat yms?

Olenko puistossa koko ajan lapsen vieressä kun hän liikkuu siellä että voi tarpeen tulllen uhrata oman ihoni vai voisiko vaatia omistaajaa pitää koiran kiltteydestä huolimatta kiinni?

Vanhin poika viellä ääniyliherkkä joka kyl vaikeuttaa elämää jo itsessään...



:/
 
mä en edes miettis. Ensin raivoaisin omistajalle ja jos sieltä tulisi edes yksikin poikkipuolinen vilkaisu, niin soittaisin poliisille.

Arvaa miksi pelkään koiria ihan kamalasti? Siihen liittyy iso, karkaileva naapurin koira joka hyppi päälle... Ja silloin olin jo 6v.

no jos ei tahdo heti käyä päälle kuin yleinen syyttäjä, niin printtaa ja alleviivaa vaikka se kohta laista, jossa kielletään sekä koiran irti pitäminen että niitten pääsy leikkipaikalle ja sullo naapurin postilooraan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja rouva PirttIhiRmU:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ilmoita poliisille
mutta milläs minä sen todistan?

Kosto pelottaa jos usutetaanki koira päälle tai sitte poikaani aletaan kiusaamaan ihan vanhempienkin taholta?
nuorin nyt ei ymärrä miksi ei joku leiki hänen kanssaan mutta vanhempi kyl tajuu kun hyleksitään.

:eek:
siis toki lapsenhenki on tärkeämpi kuin minun pelot.
huoh. :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja rouva PirttIhiRmU:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ilmoita poliisille
mutta milläs minä sen todistan?

Kosto pelottaa jos usutetaanki koira päälle tai sitte poikaani aletaan kiusaamaan ihan vanhempienkin taholta?
nuorin nyt ei ymärrä miksi ei joku leiki hänen kanssaan mutta vanhempi kyl tajuu kun hyleksitään.

:eek:
Poliisit eivät saa kertoa, että sinä olet soittanut
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja rouva PirttIhiRmU:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ilmoita poliisille
mutta milläs minä sen todistan?

Kosto pelottaa jos usutetaanki koira päälle tai sitte poikaani aletaan kiusaamaan ihan vanhempienkin taholta?
nuorin nyt ei ymärrä miksi ei joku leiki hänen kanssaan mutta vanhempi kyl tajuu kun hyleksitään.

:eek:
Onks sun kännykässä kamera? tai ota digikamera mukaan? Mulla on iso koira ja oikeasti ärsyttää, että just tollasten välinpitämättömien koiranomistajien takia kaikkia isoja koiria pelätään. Siis ei tietty kaikki pelkää - itsekään en pelkää - mutta moni pelkää.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Alkuperäinen kirjoittaja rouva PirttIhiRmU:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ilmoita poliisille
mutta milläs minä sen todistan?

Kosto pelottaa jos usutetaanki koira päälle tai sitte poikaani aletaan kiusaamaan ihan vanhempienkin taholta?
nuorin nyt ei ymärrä miksi ei joku leiki hänen kanssaan mutta vanhempi kyl tajuu kun hyleksitään.

:eek:
Poliisit eivät saa kertoa, että sinä olet soittanut
ahaa? jos ilmoitan eka isännöitsijälle ja sitte poliiseille?
Kun huutelen koiraa hakeen pois on vastaus että voi taasko siellä on kyl kiltti...
Myönnetään että vähän pelkään kun tallikoira dobermanni on purrut itseäni kasvoihin kotimatkalla talleilta. No se lopetettiin jäi vähän arkuutta.
Ja pienempi koira puri kaverin tykönä nilkkaan mutta sen pysty heijaa menemään...
:(
 
Alkuperäinen kirjoittaja sivullinen:
sori että tungen off topicina tähän ketjuun, mut mikä on ääniyliherkkä?
äänet jotka ihmisestä tuntuu normilta tuntuu pojasta valtaiselta. Sattuu korviin ja mieleen.
Toisaaltaan on ääniä joita sietää kun tottunut hgarjoittelun myötä kuten imuri yms.
Tavalliseen puheeseen vastaa monesti älä huuda mä kuulen muutenki.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja rouva PirttIhiRmU:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ilmoita poliisille
mutta milläs minä sen todistan?

Kosto pelottaa jos usutetaanki koira päälle tai sitte poikaani aletaan kiusaamaan ihan vanhempienkin taholta?
nuorin nyt ei ymärrä miksi ei joku leiki hänen kanssaan mutta vanhempi kyl tajuu kun hyleksitään.

:eek:
Onks sun kännykässä kamera? tai ota digikamera mukaan? Mulla on iso koira ja oikeasti ärsyttää, että just tollasten välinpitämättömien koiranomistajien takia kaikkia isoja koiria pelätään. Siis ei tietty kaikki pelkää - itsekään en pelkää - mutta moni pelkää.
onhan tuo. Heh mä pelkään hivenen koiraa mutta sitte vaan menen hevosten seassa ja yhtälailla eläimiä eli arvaamattomia jos sille päälle sattuu. mUtta kun paljon tekemisessä pystyy ennekoimaan ja lukemaan tuttua hevosta.
Ja koiria kun en osaa lukea pätkääkää. Sen että parempi pitää näpit erossa :) Ja tuijottamatta tai hymyilemättä. :p
 
Kaikkien koirien pitää olla hihnassa tai vähintäänkin omistajan hallinnassa niin etteivät mene toisten ihmisten luokse ilman lupaa. Eikä leikkipuistoon ole koirilla mitään asiaa muutenkaan.

Onko omistajien kanss apuhuttu asiasta, miten itse puolustelevat toimintaansa? Jos ja kun ei tuo tehoa niin tottakai ilmoitus eteenpäin. Todella surullista kaikkien koirien (ja koiranomistajien) puolesta että tuollaista tapahtuu. :/

En pidä itseäni yleensä koiriapelkäävänä mutta kyllä kauhistuttaisi ajatus että leikkipuistoon syöksyisi yht'äkkiä vapaana juokseva rotikka.
 

Yhteistyössä