Karjalanpaisti joku hyvää ohjee kiitos:)

Lihat vuokaan ja vettä vähän pohjalle.
Sitten 250 asteiseen uuniin siksi aikaa kun lihat ruskistuvat.

Lisää joukkoon reippaasti vettä ( lihojen pitää olla veden alla ja mielellään vielä enemänkin ) sekä esim. porkkanoita pilkottuna + sipulia runsaasti.
Mausteet myös pataan: kokonaisia maustepippureita noin 8 kpl sekä laakerinlehtiä muutama.

Anna hautua ( lämpötila 175 astetta ) kannen alla uunissa noin 2- 3 h.

Seuraa kypsymisen aikana että vettä on koko ajan lihojen päällä.

nam :p

Itse suosittelen pyöräyttämään lihat ensin kuumalla pannulla, että saat lihapalojen pinnat kiinni. Sen jälkeen laitat vuokaan, johon laitat sipulia, porkkanaa ja pippureita muutaman. Peität vedellä silleen, että lihapalat näkyy just ja just. Ja mitä kauemmin paistat, niin sen mureampaa tulee. Itse paistan 125c 3-4h

Alkuperäinen kirjoittaja Eestlanna Savanna:
Mut hei pitääkö lihaa ensiks keittää kattilassa? Voinko mä sen muuten tehdä unipussissa?

karjalanpaistia ei tehdä ikinä uunipussissa.

katso tuo mun ohje - aito karjalanpaistin ohje ;)

ne paistilihat ovat siis sian ja esim. naudanlihakuutioita - ei kokonainen lihaköntti.

-Uunivuokaan karjalanpaistilihat+ lanttua, porkkanaa, sipulia
-Mausteeksi laakerinlehtiä,mustapippuria, (salviaa)
-Muutama desi lihalientä päälle uunivuokaan

-1/2h 250 astetta ja sen jälkeen uunivuoka peitetään esim. foliolla ja paistetaan 175 astetta lisää pari tuntia (itse haudutan huomattavasti kauemmin)
-Lopuksi lisätään purkki ruokakermaa ja annetaan vielä hautua puolisen tuntia

Ohje taisi olla yhteishyvälehden mukana ja oikein maukasta tästä tulee eli kokeiltu on.

Alkuperäinen kirjoittaja he:
-Uunivuokaan karjalanpaistilihat+ lanttua, porkkanaa, sipulia
-Mausteeksi laakerinlehtiä,mustapippuria, (salviaa)
-Muutama desi lihalientä päälle uunivuokaan

-1/2h 250 astetta ja sen jälkeen uunivuoka peitetään esim. foliolla ja paistetaan 175 astetta lisää pari tuntia (itse haudutan huomattavasti kauemmin)
-Lopuksi lisätään purkki ruokakermaa ja annetaan vielä hautua puolisen tuntia

Ohje taisi olla yhteishyvälehden mukana ja oikein maukasta tästä tulee eli kokeiltu on.

Enpä oo ikinä syöny karjalanpaistia jossa olis kermaa... Eikä myöskään karjalainen mummoni.

Yhteistyössä