Karamellisoitu maitotiiviste!! Miten käyttö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pullavatpullat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pullavatpullat

Vieras
miten otsikossa mainittua käytetään?? sain käsityksen että pitää keittää 2-3h mutta että muuttuu kinuskiksi..minulla on jo sellaine joka pitäsi olla jo valmista kinuskia..onkohan tämä nyt oikein.

Kyllähän niitä sellaisiakin versioita, joissa tavallinen kondensoitu maito on "keitetty" kinuskiksi. (En kyllä tiedä, miten se on tehty) En ole Suomessa sellaista kaupoissa nähnyt, mutta ulkomailla kylläkin. Mistä olet sellaisen saanut käsiisi? :)

miten otsikossa mainittua käytetään?? sain käsityksen että pitää keittää 2-3h mutta että muuttuu kinuskiksi..minulla on jo sellaine joka pitäsi olla jo valmista kinuskia..onkohan tämä nyt oikein.
Onko tuollaista:)
Makeutettu maitotiiviste, karamellisoitu - Confetti
Tuotekuvaus:

397 g
ei tarvitse keittää, heti valmista!
säilykepurkissa
säilytä kuivassa

Voit käyttää valmista kinuskikastiketta kakkuihin, muffineihin, jäätelöannoksiin jne.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Onko tuollaista:)
Makeutettu maitotiiviste, karamellisoitu - Confetti
Tuotekuvaus:

397 g
ei tarvitse keittää, heti valmista!
säilykepurkissa
säilytä kuivassa

Voit käyttää valmista kinuskikastiketta kakkuihin, muffineihin, jäätelöannoksiin jne.

Ai Confetilta saa jo tuotakin :) Hyvä juttu ja kiitos että laitoit linkin, muuten olisin aina vain pistänyt anopin roudaamaan niitä ulkomailta :D

ai kiitos vinkistä!! tuotahan kutsutaan dulce de lecheksi siis valmiiksi karamellisoitua...eikä sitä mistään kaupasta tahdo saada. Nyt tiedänkin sitten hakea confetista.

Strömsössä tehtiin kondensoidusta maidosta kinuskia keittämällä avaamatonta peltitölkkiä vesikattilassa. Siihen ei siis lisätty missään vaiheessa mitään, vaan muuttui karamelisoituneeksi suljetun tölkin suojissa.

En tiedä, kauanko keittelivät, mutta kaipa sivuilta löytyisi tieto. Toi oli sellaisessa yhteydessä, jossa se tummahiuksinen juontaja ja kokkipoika tai verstaspoika lähti eväilemään johonkin siihen pihapiiriin.

Yhteistyössä