Kapitalistit ryöstävät suomalaiset sähkön jättihinnoilla

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Kyllä tämä on tuon viher vasemmiston idea, mitä ei ole taaskaan ajateltu loppuun asti. Tietyt firmat tekee voittoa kyllä, mutta katsokaapas, mitä naamoja istuu niiden hallituksessa! Tilanne on se, että kommunismi ajaa maan yhtälailla ahtaalle kuin ääri kapitalismikin. Silloin rikkaat rikastuu ja köyhät köyhtyy. Tämä maa ei ole minun elinaikanani ollut enemmän kommunistinen, vasemmistoon taipuva kuin tänä päivänä ja siitä saamme kiittää ihan teitä demarien äänestäjiä!
Tää maa on kyllä aika kaukana kummastakin äärestä. Mielestäni ei kannata hirtäytyä liikaa sanoihin (kapitalismi, sosialismi, kommunismi) kiinni. Kyllähän esim. Norja on hyvä esimerkki siitä, että öljy- ja maakaasuvarojen kansallistaminen oli hyvä asia. Vaikka oli melkoisen vasemmistolaista politiikkaa. Toki jakaa voi vasta kun sitä varallisuutta on.

Olen itse n. 50v ja ainakin minun mielestä tämä maa oli huomattavasti vasemmistolaisempi 80-luvulla. Kaikki oli niin saatanan säänneltyä jne... ja sitten kun päätettiin alkaa luopumaan sääntelyistä, niin se tehtiin hallitsemattomasti. Toki nämä huomiot vain jälkiviisaana tarkkailijana.
 
vierailija
Kapitalistit ryöstävät suomalaiset sähkön jättihinnoilla
..MOT eilen todisti tämän. Järkkyä kuunnella elinkeinoministeriön energiaosaston korkean virkamiehen ja energiateollisuuden johtajan kylmää juttua asiasta.
 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija po st: 34178416:
Näin on. Siihen jää koukkuun. Ja sitten on sama kuin polttoaineen kanssa. Vaikka sillä ei oikeasti olisi mitään merkitystä, tulee paha mieli jos on edellisenä päivänä tankannut ja tänään ajaa saman huoltoaseman ohi työmatkalla ja siellä onkin halvempaa. Tuollaista stressiä ei kannata itselleen ottaa. Joko määräaikainen sopimus tai sitten pörssisähkö niin, ettei ollenkaan tarkastele niitä hintoja.
Paljonko ralliin menee?
 
vierailija
Lintilä ja Saarikko estivät hallituksessa jo alkujaan tasapuolisen sähkön hintakaton ja jakoivat sähkötuet hyvätuloisille mm. kerrostaloasujat jäivät täysin ilman tukia, vaikka heidän sähkönsä hinta on noussut prosentuaalisesti saman mitä omakotiasujilla. Heillä on pienemmät tulot maksaa 5-10 kertaistuneet sähkön kWh hinnat. Toivottavasti kepu putoaa viimeistään nyt 5%:n marginaalipuolueeksi, tavallisen ihmisen asiaa he eivät aja.
ohhoh
 

Yhteistyössä