Kapaloinnista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maira
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tämä on kyllä kiinnostavaa. Näin jossain ohjelmassa, kuinka itkuiset ja kärttyiset lapset rauhoittuvat heti kun laitettiin kapaloon. Eli vaikutti tosi toimivalta keinolta, mutta toisaalta mietin, että onko se lapselle sitten loppuviimein kiva, kun ei pysty liikkumaan ollenkaan.

Eli mielelläni minkäkin kuulisi kokemuksia, että onko kukaan käyttänyt tätä kapalointia.

No mä kapaloisin yli 5kuista, ongelmana on nimenomaan se kun liikkuu öisin kamalasti, eli sen sata kertaa kääntyy mahalteen ja alkaa huutamaan eli herää itekkin siihen, sais sen kapaloitua niin ei pääsis kääntyy joten nukkuis varmaan itsekkin paremmin..Mä en vaan hitto vie tajua miten siitä saa sellaisen että pysyiskin kiinni, eli en osaa taitella enkä oikein tiedä et mikä olis hyvä muutenkaa tollasen isomman vauvan kapalointiin...

Minulla on ollut sekä tuo miracle blanket että ihan tavallisia flanellilakanoita ja kokemukset ovat olleet erittäin hyviä. Esikoisen kanssa käytin ensimmäisen kuukauden, mutta sitten vaihdoin unipussiin. Ei olisi ehkä kannattanut, sillä jälkeenpäin ajateltuna lapsi muuttui välittömästi paljon itkuisemmaksi ja levottomaksi. Kuopusta pidin kapaloissa jopa nelikuiseksi saakka ja lapsi oli erittäin tyytyväinen ja hymyileväinen vauva. Kapaloiden käyttö jäi hänellä automaattisesti, kun itse sai avattua ne jo liikehdinnällään.

Oman kokemuksen puolesta oen ehdoton kapaloinnin puolesta puhuja, vaikka muuten en niin esim. kestoihin tai kantoliinaan oikein hurahtanut. Kapaloinnissa ei ole mielestäni vauvalle mitään muuta kuin positiivisia puolia, vaikka se vanhemmista voi eka tuntuakin rankalta laittaa vauva "pakettiin". Itsellä epäilykset haihtuivat viimeistään kuopuksen kohdalla, sillä näin miten hyvä olla vauvalla oli. Kapalointi kertoi hänelle, että nyt on aika mennä nukkumaan, se oli turvaa tuova ja lämmin. Vauva oikein hehkui hyvää oloa. :) Kapalointi on siis todellakin "lapsentahtoisuutta" ja olisi pitänyt esikoisenkin kohdalla uskoa silmiään, eikä kuvitella hormonihöyryissä hölmöjä. :D

Ja olennaista on todellakin laittaa ne kummatkin kädet sinne kapalon sisään, sillä se juuri on kapaloinnin idea...

No mä kapaloisin yli 5kuista, ongelmana on nimenomaan se kun liikkuu öisin kamalasti, eli sen sata kertaa kääntyy mahalteen ja alkaa huutamaan eli herää itekkin siihen, sais sen kapaloitua niin ei pääsis kääntyy joten nukkuis varmaan itsekkin paremmin..Mä en vaan hitto vie tajua miten siitä saa sellaisen että pysyiskin kiinni, eli en osaa taitella enkä oikein tiedä et mikä olis hyvä muutenkaa tollasen isomman vauvan kapalointiin...

No tuon ikäiselle minäkin olisin jo suositellut unipussia, mutta kerroit jo sitä kokeilleesi. Kapaloinnista tuon ikäiselle minulla ei kuitenkaan ole kokemusta, sillä meillä kuopus alkoi ja 4 kuisena kierimään sen verran että sai itse kapalon auki. Epäilen, että teilläkin lopputulos on sama, sillä 5 kuinen on jo vahva vauva. :)

Miten olisi sellainen nukkumatuki unipussin kera? Meillä oli tuollainen, mutta eipä sitä juuri tullut meillä käytettyä enää 5 kuiselle, sillä silloin vauvalla oli jo niin vahva tahto, että huusi kun ei kerran päässyt kääntymään halutessaan...

Baby Sleep nukkumatuki | Pikku Pingviini

Meillä kyllä unipussi rauhoitti yöt liikkuvalla lapsella. Tyttö oli jsut ton 5kk kun ostin unipussin, siihen asti yöt oli liikkumaan oppimisen myötä tosi rauhattomia..jatkuvaa pyörimistä ja sitä myöten sitte oli jatkuvasti ilman peittoa ->tuli kylmä->heräs. Toki tuo unipussinkin kanssa pääsee pyörimään ja liikkumaan, mutta pysyy kuitenkin lämpöisenä joten ei herää siihen että tulee kylmä. Tyttö on nyt 1v2kk ja nukkuu yönsä edelleen unipussissa ja edelleen tytön voi löytää sängystään miten päin vain, mutta nukkuu kuitenkin yönsä kertaakaan heräämättä :) Ei mua haittaa vaikka pyöriikin ja on sängyssä lähes aina väärinpäin, koska ei se tyttöäkään haittaa. Joten suosittelen kyllä kokeilemaan unipussia erittäin lämpimästi!

Jossei se pyöriminen haittais vauvaa nii siinähä pyöris, mutta kun herää aina huutamaan ku pyörähtää mahalteen ja sitä tapahtuu tooooosi monta kertaa yössä, sit täällä on silmät ristissä sekä poika että äiti kun ei kumpikaan nuku yöllä kunnolla..Mä en oikein usko et tää tästä ainakaan helpottuu kun oppii koko ajan liikkumaan lisää.. :p

I opine that to receive the <a href="http://bestfinance-blog.com">loan</a> from creditors you should have a great reason. But, once I have received a secured loan, because I was willing to buy a house.

Yhteistyössä