Kantoväline vauvalle - manduca vai hug-a-bub??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja XD
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
X

XD

Vieras
Millaisia kokemuksia teillä on tuosta Manducan kantorepusta? Olen itse aika hento ja mietin, että pystynkö yleensäkään kantamaan vauvaa millään kantovälineellä? Edellisen vauvan ollessa jo noin 13kg kokeilin jotain kantoreppua, mutta se oli tosi raskaan tuntuinen, enkä sitten ostanut. Kuinka pitkään yleensä olette voineet kantaa "vaivatta"?

Etsin lähinnä kotioloihin jotain kantoreppua, jotta saisin esim. tehtyä ruokaa, pyykättyä tai siivottua vauvan kanssa. Ensimmäinen vauva kun ei voinut olla minuuttiakaan itseksekseen missään niin hänen kanssaan mitkään kotityöt eivät onnistuneet. Nyt olisi sitten uusi yritys ja toiveena olisi, että tuo kantoreppu tai kantoliina auttaisi...

Onko kellaan ollut Hug-a-bub kantoliinaa? Mitä olette tykänneet? Onko vauva helppo laittaa siihen? Ja taas kerran se kysymys, että soveltuukohan hentorakenteiselle äidille?

Ja jos jollakin on kokemusta kummastakin niin kumpaako suosittelette?? Periaatteessa en tarvitse kuin yhden kantovälineen kotiin niin jompaa kumpaa ajattelin.

Olen Manducaa käyttänyt paljon nyt 1,5 veen kanssa. On edelleen lähes päivittäin käytössä, tosin lyhyitä aikoja kun lapsi painaa jo paljon. Selässä on hyvä kantaa isompaa lasta. Hug a bubista ei ole kokemusta. Manduca on mielestäni tosi hyvä vähän isommalle vauvalle, noin 3-4kk lähtien. Käytetttin 2vk asti, mutta alussa tuntui, että vauva vääntyi hassusti (nukkui tosin ihan rauhassa eli ei varmaan kauheesti kärsinyt :) ). Mutta vauvan kasvaessa oli tosi ahkerassa käytössä. Kotona kätevä, kun voi tehdä samallla muuta. Ihan perusliina oli vastasyntyneen kanssa kaikista kätevin ( ja halvinkin, Manduca maksaa kuitenkin satasen).
Olen itse tosi hoikka, mutta en mikään ihan minikokoinen ja Manducaa saa kyllä kunnolla kiristää. Yhdellä todella sirolla kaverillakin on Manduca ja hyvin menee. Raskaana on tietysti vähän hankala kokeilla ympärysmittaa....

Meillä käytössä sekä kantoliina et Manduca. Liinaa käytetään sisällä ja Manducaa ulkoillessa. Vauva on nyt 5 viikkoa ja hyvin viihtyy molemmissa. Liina on kätevämpi sisällä mun mielestä vaikkakin vaatii hieman säätämistä ennenkuin vauvan saa sinne. Manduca on nopeempi asentaa. Suosittelen kyllä molempia.

Niin, veljellä käytössä myös Manduca ja heidän vauva vuoden ikäinen ja he myös vannovat sen nimeen. Kantavat lasta jokapaikassa. Myös sen vauvan äiti on hyvin pieni ja hoikka ja hyvin jaksaa kantaa.

Mä ostin raskausaikana manducan, mutta se ei sopinut meille ollenkaan. Minä olen taas isompi kokoisempi, samoin vauva - niin tuntuu ettei se sovi meille, molemmilla hankala olla repun kanssa. Poika on nyt 4,5kk ja ihan peruskantoreppu (Emma) on käytössä ja nyt me molemmat viihdytään hyvin :)
Joten XD - jos haluat kerran/kaksi käytytyn ruskean manducan halvemmalla 78e, niin otappa yhteyttä :)

sähköposti: lumitar82@windowslive.com

Yhteistyössä