Kantoreppu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaikea valita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä on ollut Patapum siitä asti kun tyttö täytti 5kk, ja ikää on nyt 2v 4kk, ja siis edelleen kannan sillä häntä välillä. On edullisin, ja ihan yhtä pätevä kuin nuo toisetkin.
Toki jos käytät reppua vastasyntyneellä, niin sit suosittelen manducaa.
Patapum siis riittää meillä edelleen tuon tytön kantamiseen vaikka ulkovaatteissa, joten kyllä siinä tilaa on, ja ergonominenkin se on :)

meillä ollut 3 lapsen kanssa käytössä ergo: 2 lapsen kanssa olen siitä 2 vkoisesta käynyt sienessä :) oltiin juuri reissussa ja ergo oli ihan ehdoton (!!) toimii loistavasti eri-ikäisillä eli tällä hetkelläkin niin puolivuotiaan kuin 3-vuotiaankin kanssa.

Meillä on mieskin kantanut Ergolla todella paljon. Koskaan ei ole tarvinnut rattaita raahata matkassa ja Ergoja on perheessä kaksi. Muitakin on kokeiltu testimielessä ja erityisen kehnot pisteet sai Manduca mieheltä. Myös kaksivuotiaalta on kyselty omia kokemuksia ja kuulemma Ergossa on hyvä istuksia.

Meillä on Manduca ja kaverilla ergo. Vertailtiin niitä kerran ja soviteltiin, eikä kyllä löydetty mitään mainittavaa eroa. Ihan yhtä hyviä molemmat. Manducassa oli silloin parempi saatavuus, mutta en tiedä onko tilanne muuttunut. Patapumista ei ole kokemusta.

Manduca on kai tullut Ergon korvaajaksi ainakin Babyidean jälleenmyyjille. Toki Ergoja löytyy vielä paljon varsinkin köytettyinä, ja eihän ne yden tai kahdenkaan lapsien käytössä miksikän mene, eli käyteyyn voi hyvinkin ostaa. Mulle on olut molemmat, ja ihan selkeästä Manduca on näistä kahdesta parempi. Siinä on paremmat säädöt, istuu myös hoikalle hyvin, ja käy myös xxl-kokoiselle. Loppuun asti mietityt yksityiskohdat ja monelta osin selvästi toimivampi kuin Ergo. Esim integroitu pikkuvauvan tuli on hyvä, toisin kuin Ergoon saatava se ihme tyynyhässäkkä, jolla ei tee yhtään mitään. Myös materiaali tuntuu aavistuksen pehmeämmältä Manducassa.

Lisään vielä että kaikki 3 on varmasti toimivia, eli kannattaa miettiä mihin haluaa rahansa laittaa. Jos käyttö on satunnaista, esim lomamatkalla tai kerran pari kuussa, niin Patapumkin on varmasti siihen "riittävä", se on mun mielestä ns karvalakkimalli. Mut jos reppua käyttää paljon ja päivittäin, niin nitä pikku "mukavuuksia" alkaa arvostaa ihan eri malliin.

[QUOTE="sasu";23191994]VOiko manducassa kantaa lasta nenä menosuuntaan?[/QUOTE]

Voi, jos kantaa lonkalla. :) Mut tällä siis ei oo mitään tekemistä sen Baby Bjärnin kantohässäkän kanssa. Siinä kun laittaa vauvan kasvot menosuunataan, niin vauvan selkä ojentuu liikaa. Vasta itse tuetta seisomisen osaava lapsi olis fysiologisesti kypsä sellaiseen asentoon.

[QUOTE="öööö";23189703]Riippuu lapsen iästä. Pikkuruiselle kannatan kantoliinaa (vaikka sitä ei kysyttykään) ja vähän vanhemmalle manducaa.[/QUOTE]

Näin on tehty meilläkin nyt kahden kanssa. Pienempi on nyt 8kg ja nyt vasta alkaa saamaan Manducaan niin että jalat saa kunnolla. 2-vuotiasta kannetaan välillä vieläkin sillä selässä. Ja tosiaan menee sekä isän, että äidin päälle hyvin.

Vaikea sanoa mikä noista sun vaihtoehdoista on PARAS, monella varmaankin kokemusta vain yhdestä tai max kahdesta.

Alkuperäinen kirjoittaja neljän äiti;23192017:
Voi, jos kantaa lonkalla. :) Mut tällä siis ei oo mitään tekemistä sen Baby Bjärnin kantohässäkän kanssa. Siinä kun laittaa vauvan kasvot menosuunataan, niin vauvan selkä ojentuu liikaa. Vasta itse tuetta seisomisen osaava lapsi olis fysiologisesti kypsä sellaiseen asentoon.

Kiitos! Tuota en tiennytkään ja multahan tuo löytyy :( Ja lapsi vasta 4kk..voiko edes hetkeä pitää tuossa esim. perunoiden kuorimisen ajan, kun siitä tykkäis katsella?

[QUOTE="sasu";23192065]Kiitos! Tuota en tiennytkään ja multahan tuo löytyy :( Ja lapsi vasta 4kk..voiko edes hetkeä pitää tuossa esim. perunoiden kuorimisen ajan, kun siitä tykkäis katsella?[/QUOTE]

No joo, siis voi siinä lyhyitä aikoja pitää, ei se nyt kuolemaksi ole. Siis tyyliinvartin- puoli tuntia kerran tai kaksi päivässä :) Enkä mä itse jaksais baby björnissä sen enempää lasta pitääkään, se rasittaa tosi paljon niskoja. Meillä vauvelit on olleet manducassa joskus useita tuntejakin, silloin ergonomia on tärkeää. Ei tunnu omissa niskoissa yhtään, koska paino on lantiolla, ja vauvankin selän on hyvä olla.

Yhteistyössä