Kantorepulla voi kantaa edessä, lonkalla ja selässä.Alkuperäinen kirjoittaja Sinisiipi:Kiitos vastauksista!
En oikeasti tiedä niiden eroa. Onko rintareppu edessä ja kantoreppu takana vai mikä on ero? Onko joku merkki hyvä? Olen kokeillut kantoliinaa ja poika ei viihdy siinä. En tiedä miksi, ehkä tulee kuuma tai haluaisi liikkua enemmän.
Kiitos linkistä!Alkuperäinen kirjoittaja ruttis:Kantorepulla voi kantaa edessä, lonkalla ja selässä.Alkuperäinen kirjoittaja Sinisiipi:Kiitos vastauksista!
En oikeasti tiedä niiden eroa. Onko rintareppu edessä ja kantoreppu takana vai mikä on ero? Onko joku merkki hyvä? Olen kokeillut kantoliinaa ja poika ei viihdy siinä. En tiedä miksi, ehkä tulee kuuma tai haluaisi liikkua enemmän.
http://www.babyidea.fi/kantoliinoista/manduca/
"Saksalainen kuluttajalehti Ökotest 2/2000 testasi yhteensä 15 erilaista Saksan markkinoilla myytävää kantoliinaa ja -reppua. Kolmessa repussa vauvojen asento ei ollut ortopedisesti hyväksytty. Näihin kuului Suomessa suosittu Baby Björn rintareppu.Alkuperäinen kirjoittaja ulos:Siis miten rintareppu on huonompi kuin kantoreppu
Kuulostaapa kyllä kerrassaan omituiselta neuvolta fyssarilta.. Saattaisinpa yrittää kysyä mielipidettä joltain sellaiseltakin fyssarilta, joka tietää yhtään mitään noista liinoista ja kantamisesta.Alkuperäinen kirjoittaja Sinisiipi:Mä olen nyt kyllä sitten vähän hukassa. Fysioterapeutti sanoi, että meidän keskoslasta ei saa kantaa nenä äitiin päin, kun se vahvistaa jo ennestään liian vahvaa selkää, nenä menosuuntaan päin saisi siis kantaa, mutta näiden juttujen perusteella siinä on sitten muut ongelmat. Täytyy odottaa siis kai, että voi kantaa selässä. Tietääkö joku minkä ikäistä/kokoista voi kantaa selässä?
Mustakin tuntuu, että hän on perehtynyt keskoslapsiin, mutta ei kantoliinoihin/reppuihin.Alkuperäinen kirjoittaja ruttis:Kuulostaapa kyllä kerrassaan omituiselta neuvolta fyssarilta.. Saattaisinpa yrittää kysyä mielipidettä joltain sellaiseltakin fyssarilta, joka tietää yhtään mitään noista liinoista ja kantamisesta.Alkuperäinen kirjoittaja Sinisiipi:Mä olen nyt kyllä sitten vähän hukassa. Fysioterapeutti sanoi, että meidän keskoslasta ei saa kantaa nenä äitiin päin, kun se vahvistaa jo ennestään liian vahvaa selkää, nenä menosuuntaan päin saisi siis kantaa, mutta näiden juttujen perusteella siinä on sitten muut ongelmat. Täytyy odottaa siis kai, että voi kantaa selässä. Tietääkö joku minkä ikäistä/kokoista voi kantaa selässä?
Selkään voi laittaa sitten kun saa hyvin ja tukevasti sidottua. Olen kuullut 3-kuisestakin selkäliinailijasta, mutta itse en kyllä varmaan saisi sidottua niin hyvin, että tuntuisi turvalliselta.
Kiitos linkistä ja vaivannäöstä!Alkuperäinen kirjoittaja ruttis:http://www.babyidea.fi/kantoliinoista/keskonen.html
Meillä pikkukeskoset, joilla oli tuota selänliika käyttöä. Kun siitä on päästy jumppaamalla eroon saa kantaa liinassa ja kantorepussa. Rintareppu on ehdottomasti kielletty. Näin meille fyssari ohjeisti.Alkuperäinen kirjoittaja Sinisiipi:Mä olen nyt kyllä sitten vähän hukassa. Fysioterapeutti sanoi, että meidän keskoslasta ei saa kantaa nenä äitiin päin, kun se vahvistaa jo ennestään liian vahvaa selkää, nenä menosuuntaan päin saisi siis kantaa, mutta näiden juttujen perusteella siinä on sitten muut ongelmat. Täytyy odottaa siis kai, että voi kantaa selässä. Tietääkö joku minkä ikäistä/kokoista voi kantaa selässä?
Meilläkin pitäisi kehityksen olla iänmukaista eli ei enää selän liikakäyttöä. Kantoliinassa poju ei kuitenkaan viihdy, vaikka nukkuikin aikoinaan pitkät pätkät paidan alla kenguruhoidossa.Alkuperäinen kirjoittaja Hipkukka:Meillä pikkukeskoset, joilla oli tuota selänliika käyttöä. Kun siitä on päästy jumppaamalla eroon saa kantaa liinassa ja kantorepussa. Rintareppu on ehdottomasti kielletty. Näin meille fyssari ohjeisti.Alkuperäinen kirjoittaja Sinisiipi:Mä olen nyt kyllä sitten vähän hukassa. Fysioterapeutti sanoi, että meidän keskoslasta ei saa kantaa nenä äitiin päin, kun se vahvistaa jo ennestään liian vahvaa selkää, nenä menosuuntaan päin saisi siis kantaa, mutta näiden juttujen perusteella siinä on sitten muut ongelmat. Täytyy odottaa siis kai, että voi kantaa selässä. Tietääkö joku minkä ikäistä/kokoista voi kantaa selässä?
Me saatiin liinailu/reppuilu lupa kun lapset oli 7kk (k.i 4kk)