Kantopussista kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv29
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rv29

Vieras
Tekis kovasti mieli ostaa kantopussi tälle vauvalle, laskettuaika 3.4. Kakkosen kanssa tutustuin rengasliinaan ja ihastuin ikihyviksi. Silloin jo teki mieli testata kantopussia, mutta asia sitten jäi. Rengasliinaa aloin käyttää tytön kanssa vasta, kun tyttö oli 1v ja käytettiin vielä yli 2 vuotiaanakin sitä. Nyt tyttö on 2,5v enkä tietysti voi enää kantaa, kun vatsa on niin iso jo. Mutta mielettömän kätevä kapistus.

Nyt tällä kolmannella tahdon testata liinoja heti alusta asti. Edelleen epäilyttää suuresti noi pitkät liinat enkä oikein jaksa uskoa, että ne on niin mun juttuni. Mutta ystäväni on hullaantunut liinoihin, joten saan häneltä ensin lainaan pitkän trikooliinan vauvan kanssa kokeiltavaksi ja ostan sitten, jos tykästyn siihen. Hän myös opastaa minua liinan sitomisessa tässä vielä ennen kuin vauva syntyy.

Mutta toi kantopussi vaikuttaa niin mun jutulta ja siinä saa kuitenkin kuskattua vauvaa heti pienestä myös. On niin näpsä pistää vauva liinaan, kun kerran kuitenkin pitää paimentaa kahta isompaakin. En siis niinkään kotona ajatellut tarvitsevani liinaa vauvan kanssa, mutta tuolla sitten liikkuessa.

Kertokaahan kokemuksianne.

Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
Mie tein itte kantopussin ja oli ihan näppärä tietyssä vaiheessa tenavalle. Sittemmin ihastuin babyhawkiin ja tilasin semmonen jostain jenkeistä. :D

Miten teit sen itse? Siis oliko helppo tehdä oikeanlainen ja kokoinen?

Heippa!
Mulla on parikin erilaista Hotslingsin kantopussia, lisäksi olen ommellut niitä vinon pinon kavereille ja itselleni.
Tykkään kyllä että on nopea ja kiva ja mahtuu vaikka käsilaukkuun.
Tyttö nyt 1v7kk ja edelleen kannan kantopussilla lyhyitä aikoja, pitkällä liinalla paino jakautuu tasaisemmin ja sillä jaksaa pitemmät matkat kantaa.
Jos olet yhtään käsityöihmisiä niin voin antaa kaavan esim. spostilla. Tosi helppo tehdä.

Mie tein itte kantopussin ja oli ihan näppärä tietyssä vaiheessa tenavalle. Sittemmin ihastuin babyhawkiin ja tilasin semmonen jostain jenkeistä. :D

Älä puhu mulle babyhawkista, kuolasin just yhtä käytettynä :D

Alkuperäinen kirjoittaja Tiuhka:
Heippa!
Mulla on parikin erilaista Hotslingsin kantopussia, lisäksi olen ommellut niitä vinon pinon kavereille ja itselleni.
Tykkään kyllä että on nopea ja kiva ja mahtuu vaikka käsilaukkuun.
Tyttö nyt 1v7kk ja edelleen kannan kantopussilla lyhyitä aikoja, pitkällä liinalla paino jakautuu tasaisemmin ja sillä jaksaa pitemmät matkat kantaa.
Jos olet yhtään käsityöihmisiä niin voin antaa kaavan esim. spostilla. Tosi helppo tehdä.

Oliko kantopussi kätevä myös ihan pienellä? Tietysti joo on parempi kantaa pidempään pitkällä liinalla ja uskon, että tuleekin käytettyä pitkää liinaa sitten tarpeen vaatiessa, mutta olettaisin että rengasliina ja mahdollisesti sitten kantopussi ois enemmän käytössä mulla. Aika pitkiä aikoja olen kantanut siinäkin tyttöä, joka sentään oli jopa 2v. :) Voimat kasvaa. ;)

Ohje olisi ihana. Osaan kyllä ommella, mutta minulla ei ole anonyymia sähköpostiosoitetta...

Joo siis hain semmosta napakkaa kangasta, jossa aavistus joustoa, en muista kankaan nimeä, mut vähä niinkuin puuvillaa..Ja siitä sitten ompelin "summassa" kokeilemalla, että millanen pitäisi olla, että tulee hyvä "pussi". Olin sitä ennen nähnyt livenä kantoliinaihmisillä noita pusseja. Hintaa tuolle kapistukselle ei kovin montaa euroa tullut. Ja autossa pyöri aina mukana, jos ei jaksanut rattaita ottaa käyttöön.

Mikä mahtaa olla babyhawkin ja ergon ero? Onko käytännössä mitään eroa?

Miullon semmonen mustilla hihnoilla ja sit siinä on semmosia vaaleanpunaisia sydämiä... :heart: :heart: :heart:

Miullon semmonen mustilla hihnoilla ja sit siinä on semmosia vaaleanpunaisia sydämiä... :heart: :heart: :heart:

Kuulostaa ihanalle.
Tätä mä kattelin mut olikin jo myyty, onneksi :D
http://www.kantoliinakanava.fi/liitteet/kantoliinakanava/materiaalipankki/2930.jpg

Kuulostaa ihanalle.
Tätä mä kattelin mut olikin jo myyty, onneksi :D
http://www.kantoliinakanava.fi/liitteet/kantoliinakanava/materiaalipankki/2930.jpg

Mie oon kauheesti tykänny selässä kantaa tuolla. Nyt raskauden puolivälin jälkeen en enää oo uskaltanu kannella ja kun on ulkona välillä liukastakin..Mut sit kuhan pieni syntyy, niin saapi isompi kävellä/seisomalautailla ja kulkea tolla miu selässä. Aika mukava toi on ollu kantaa nimittäin selässä. Mieskin huolii lenkille mukaan.

En mä nyt saa sitä semmoseen muotoon mikä suostuis aijaan kautta siirtymään :(Onko Heilillä hyviä ideoita eikös meil oo sama kaava?

No mä kirjauduin tänne nyt sit kuitenkin. Onnistuuko nyt lähettää postia...? En oo varma miten tää systeemi toimii täällä. :)

Yhteistyössä