Kantopussin kaavat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja EFG
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

EFG

Uusi jäsen
29.11.2009
5
0
1
Oisko kellään kaavoja kantopussin tekemiseen?
Haluaisin ommella vauvalle kantopussin. Käsittääkseni sen ei pitäisi olla kovin vaikea operaatio. En vaan ole mistään löytänyt kaavoja tai ohjeita siihen. En ole mikään "tähtiompelija", joten en ole itse käynyt suunnittelemaan luomusta...

Mahdollisimman simppeliin, olan yli pujotettavaan malliin (ilman mitään solkia/renkaita tms.).
Netistä olen katsellut kantopussien kuvia, jotka on aika suppeita jotenkin. Esim. Zolowearin kantopussi näyttäis sopivan yksinkertaiselta (sekä tehdä että pujottaa päälle ja laitta vauva kyytiin).

Yahoossa on tsi-kantoliinaryhmä, jonka tiedostoista löytyy (on löytynyt) myös kantopussin kaavat..

Yksinkertaisimmiillaan kantopussin saa tehtyä, kun ompelee kankaasta renkaan ja hiukan "pyöristää "toista reunoilta (arvioisin, että 5cm olisi riittävästi). *Pyöristämisellä tarkoitan, että pussin keskelle tulee hiukan enemmän kangasta kuin reunoille. Pussista sen verran pitkä, että kannettaessa vauvan peppu tulee kantajansa navan korkeudelle, eli kantajan koolle mitoitetulla pussilla on ergonomisinta kantaa. Pussin leveys ei ehkä ole niin tarkkaa, itse tekisin varmaan jonkun 70cm leveän liinan. Leveyttä suunnitellessa kannattaa tietenkin huomioida kankaan materiaali ja kannettavan vauvan koko. :wave:

Kiitos maranooka!
Kävin sivuilla. Ymmärtääkseni vaatii rekisteröimisen... En siis löytänyt ohjetta.

Ulkomaisia ompeluohjeita löytyi netistä joitain, mutta loppujen lopuksi sitten kuitenkin ostin kantopussin. Eipähän tarvitse arpoa, kestääkö omat viritykset ja onko pussi oikean kokoinen yms. Ja ompelumotivaatiokin katosi, kun kaavojen etsiminen kävi työlääksi. ;)

Hyvää kesää!!!

Yhteistyössä