Kantoliinoista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Niiskulainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Niiskulainen

Vieras
Millainen kantoliina / kantoväline olisi hyvä vastasyntyneelle. Kumpi olisi parempi kudottu vai trikoinen pitkä kantoliina? Mikä liina olisi sitten merkiltään paras? Kaikki laittamaan kokemuksia myös rengasliinoista ja muistakin kantovälineistä.

Itselläni esikoisen aikaan oli sellainen itsetehtu 5,5 metrinen kantoliina joka oli sellaisen paksuhkon lakanan tuntoinen ja mielestäni toimi paremmin isommalla kuin ihan pienellä vauvalla ja sitten aina piti jättää se "vauvavara" mihin sitten vauvan sujautti , pituuden puolesta kyllä oli ihan hyvä kun samaa liinaa pysty puituutensa puolesta käyttämään mieheni ja minä kaikissa sidonnoissa. Mies kyllä tukkäsi enemmän sit myöhemmin kantaa rintarepussa. Muistankohan oikein että trikooliinoissahan ei tarvitse jättää " vauvavaraa" vaan voi suoraan sitoa tiukemmalle? Huoh kyllä sitä äkkiä unohtaa tälläset.

Minulla on vain kudottu pitkä liina, jota olen käyttänyt niin vastasyntyneelle kuin isommallekin lapselle. Olen kyllä siinä käsityksessä, että trikoinen liina olisi pienen kanssa mukavampi, eikä siihen tosiaan tarvitse jättää "vauvavaraa", koska liina joustaa sen verran. Ajattelisin, että trikooliina on myös mukavampi päällä, koska joustaa enemmän eikä ehkä hiosta ihan niin paljoa. Mutta trikoinenhan ei toisaalta sitten toimi enää isomman lapsen kanssa.

Hyvin olen kudotulla liinallani siis pärjännyt sekä pienemmän että isomman vauvan kanssa, mutta ehkä trikoinen siis olisi ihan pienen kanssa toimivampi. Tiedäthän myös kantoliinakanavan nettisivut? Sieltä saat varmasti paljon faktatietoakin!

Kiitoksia jeippis. Käynkin nyt vielä vilkaisemassa kantoliinakanavansivut ja harkitsen pärjäisinkö ihan tuolla vanhalla kantoliinalla vai hommaisinko sen trikoisen.

Minulla on Mam Eco kantoliina. Vastaa kantokyvyltään kudottua liinaa ja mukavuudeltaan trikoista liinaa. Sisältää 55% hamppua, mikä tarkoittaa sitä, että liina on todella hengittävä. Olen pystynyt käyttämään hyvin myös hellepäivinä. Tietystihän mahat hikoilevat, kun ovat vastakkain. Tätä liinaa myyjä suositteli mieluummin, kuin hug-a-bubia, jonka aioin alunperin hankkia. Eikä ole ihan niin kalliskaan. Minulla kuitenkin kokemusta vain tästä liinasta, mutta olen tykännyt valtavasti.

Yhteistyössä