Kantoliinoista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Minä en tajua kantoliinoista juuri mitään, mutta olen nyt ajatellut, että haluaisin kokeilla kuopukselle. En kuitenkaan tiedä, millainen olisi hyvä ja samalla pitäisi olla aika edullinen.

Vaikuttaako vauvan koko liinan valintaan? Meidän nyt pariviikkoinen vauva oli 4600g syntyessään, joten en tiedä, onko sillä vaikutusta valintaan. Mitä muuta pitäisi ottaa huomioon? Voiko liikkeissä (Oulussa) kokeilla liinoja paikanpäällä, ettei tarvitsisi sikaa säkissä ostaa? Missä hinnoissa liinat pyörivät? Vastauksista kiitollinen. :)

Sidonnat ovat helppoja, kunhan ne vain oppii. Kauhean nopeita ne eivät ole tehdä, mutta ajan kanssa homma toki nopeutuu.

Minulla itselläni oli liinana Hug-a-bub, joka maksoi 89 euroa. Se oli käsitykseni mukaan aika kallis liina, eli halvemmallakin pääsee varmaan.

En osaa sanoa vauvan koosta, että vaikuttaako se liinan valintaan. Sen kuitenkin huomasin, että lyhyellä ihmisellä liina ei toimi optimaalisesti. Olen itse alle 160 cm ja vauvan pää hakkasi leukaani vasten, kun liina oli oikein sidottu. Mikäli taas sidoin liinan hieman alemmaksi, rasitti se enemmän hartioita, kun lantiolta ei tullut tarpeeksi tukea.

Mulla oli kantopussi, se oli helppo kun ei tarvinnut opetella niitä sitomistekniikoita ja pelätä et solmu pettää. Ne menee äidin koon mukaan S M L -periaatteella. Vauva nukkui tyytyväisenä monet kerrat pussissa kun kuorin perunoita, viikkasin pyykkejä jne.

Alkuperäinen kirjoittaja miirikki:
Mulla oli kantopussi, se oli helppo kun ei tarvinnut opetella niitä sitomistekniikoita ja pelätä et solmu pettää. Ne menee äidin koon mukaan S M L -periaatteella. Vauva nukkui tyytyväisenä monet kerrat pussissa kun kuorin perunoita, viikkasin pyykkejä jne.

Missä hinnoissa kantopussit pyörii ja mihin ikään tai kokoon asti lasta voi sellaisessa kantaa?

...itse tykkään kantorepuista enemmin, varmaan siksi että meidän vauva ei viihtynyt liinassa mutta repussa tykkää kyllä olla. Syytä en tiedä, epäilen, että liinassa on kahlitumpi olo ja ehkä se voi olla kuumempi olla. Ainakin mulla oli liinan kanssa aina hiki! Repun hyvä puoli on myös se, että meillä ainakin vauva ei ehdi hermostua kun sen äkkiä heittää päälle. Liinaa sitoessa paloi pojalta aina hermot...

Kai se on vähän vauvakohtaista, mut itse kantorepun ystävä. Kalliita ovat, mutta hyviä!

Manduca ja Ergo on mielestäni molemmat toimivia, jos haluat tutustua...

Muistaakseni maksoin omastani 2 vuotta sitten jotain 65?. Merkki on Peanut Shell, baby sling. www.pompoli.net
Asentoja on kolme: Kehtoasento 0-4kk vauvoille, Kenguruasento 4-9kk vauvoille ja Lonkka-asento 6kk eteenpäin taaperoikään asti/niin kauan kuin äiti jaksaa kantaa.

ainakin Taikapilvi on kauppa josta noita liinoja ja reppuja löytyy (muistaakseni voi vuokrata ja kokeilla sopiiko itselle). Samasta paikasta saa varmaankin myös neuvoja siihen miten liina sidotaan ja mikä olisi sopiva... Huggis on hyvä, omasta mielestä, mutta Mam Eco jämäkämpi trikooliinoista...

Kattelin huuto.netistä just liinoja, onko kellään kokemusta tuosta Baby Bundler-liinasta?

Täytyy käydä tuolla Taikapilvessä tutustumassa, tuo vuokraus-systeemihän kuulostaa hyvältä! :)

Yhteistyössä