Kantoliinoista tietävät hohoi =)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuleva liinailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tuleva liinailija

Vieras
Aloittelen liinailua, ja olen kiinnostunut rengasliinoista. Mutta..joissain ilmotuksissa on kokomerkintä S tai M tai L/XL..olen vaatekoossa XL, joten onko myös liinan koko sama, vai mitä tarkoittaa??

Mulla on yksi pitkä liina, pitäiskö hankkia useampia? En varmaankaan jatkuvasti kanna poikaa siinä, rattaissa myös kulkee. Poika melkein 7kk painoa n. 9,5kg. Tarviiko paino huomioida liinaa ostaessa?

Onko merkillä väliä?

En siis ole ennen liinaillut, joten siksi nämä todella älyttömät kysymykset..

En tiedä vauva-lehden uusimmista liinoista, mutta ainakin parin vuoden takaiset saattais olla sulle vähän liian pieniä. Rengasliinoissa kokomerkinnät tarkoittavat vaatekokoja, joten tuo L/XL ois sulle hyvä, aina kannattaa joka tapauksessa epäröidessä ottaa isompi koko kuin pienempi, koska sitähän saa sitten kiristettyä pienemmäksi.

vauva lehden liinoista en tiedä... mutta lapsen kasvaessa pitkä kudottu liina on tukevampi kuin trikooliina. rengasliinat on nopeita esim. kauppareissulle,jollain nettisivulla muuten on noista liinojen koko merkinnöistä mittoja mut en nyt muista missä..jos vähäisellä käytöllä on liinat niin ei kannata maksaa itseä kipeäksi liinasta,huutonetissä on paljon hyviä liinoja halvemmalla kuin uutena.

mulle tuli se vauvalehden lahjus liina, en oo esikon kanssa sitä kerennyt kokeilla kun liinan saatua tyttö oli jo niin iso, aattelin kokeilla liinaa sitten pikkukakkosen kanssa kun sellainen meille tärppää :P ja liinan mukana tais tulla paljonkii erillaisia sitomis ohjeita :) ja se mun liina on ainakii ihan sika pitkä että käy monen kokoselle ihmiselle :)

Yhteistyössä