kantoliinasta

olen nyt vasta innostunut hankkimaan kantoliinaa mutta mieleen putkahti ajatus että onko jo liian myöhäistä aloittaa liinailu? lapsi on 8 kuukautta ja pikkasen reilu 9 kiloo... millasta liinaa suosittelisitte? misät sais edullisesti?

Meillä on Baby Bundler -kantoliina. Pituutta liinalla 5,4m. Poika on 7½kk ikäinen ja vielä kannan häntä kantoliinassa, tuossa edessä. Kasvot menosuuntaan viihtyy parhaiten. Nyt kyllä alkaa jo tuo paino edessä tuntua, pian täytyy alkaa harjoittelemaan sidontoja niin että pojan voi laittaa taakse.

Mun mielestä ei ole vielä liian myöhäistä liinailun aloittamiselle. Ja voihan liinaa hyödyntää mahdollisesti tulevien muiden lasten kohdalla.

Kannattaa varmaan hommata kudottu pitkä liina tai jos epäilet että liinailu ei suju, niin kantoreppu on helpompi. Ergo tai Patapum on käteviä, nopeita laittaa päälle ja ottaa pois. Nettikirppareilta saa hyvin käytettyjä liinoja ja reppuja.

Meillä liinailu aloitettiin vasta 5-6kk iässä ja poika oli silloin jo ainakin 8kg ja suosittelen kyllä! Poika tykkää liinailusta tosi paljon ja meillä on kudottu pitkä liina, eikä mun mielestä ole vieläkään raskasta kantaa edessä.

Yhteistyössä